Forum: Veřejné akce Téma: dovolená CZ,SK,HU ------------------------- Klárka: Dovolená od 21-25.7.2010 CZ-SK-HU a zpět cca 1850 km Středa: 21.7.2010 Začínáme v Hradci Královým v 9.00 h,kde máme sraz a vyrážíme směr Žilina.Dělá se nám na cestu pěkný pařáček,takže v půlce cesty se svlékáme z kůže do triček a džínů.Čeká nás cca 480 km. Krásné ubytování v hotelu Centrum přímo na náměstí v Žilině.Kde dáváme fenomenální pizzu a pak na procházce noční zmrzku  Město je to opravdu krásné  Čtvrtek 22.7.2010 Vyrážíme ze Žiliny směr Maďarsko Debrecen čeká nás cca520 km.Opět máme ukrutný vedro,vzduch za jízdy už ani neochlazuje.Děláme časté zastávky batůžky už bolí zadek. Hned za hranicemi Sk/Hunás čekají vesničky,kde místní obyvatelé připomínají více Romskou komunitu,nežli Maďarskou.Jede se zatím dobře i směr držíme správný,až do jisté doby kde nás čekalo rozcestí,,, vydali jsme tedy po jedné volbě a najeli na silnici,která neviděla dobře tak 50 let opravu.Díra vedle díry,jedeme cca 10-20 km/h řidiči trpí 2x za motorku a za sebe.Batůžci trpí 3x,zadky bolí,kolena nejsou,strach,že píchneme a zůstaneme v pustině. Díky bohu dojedeme do slepé ulice a zjistíme,že musíme tuto děravou cestu absolvovat zpátky. Motorky to ustáli,batůžci taktéž a najíždíme zpět na ,,normální´´ silnici.Po motanicích a hrůze z docházejícího benzínu(samo sebou jen u Rozárky) nacházíme zapadlou benzinku,tankujeme a kupujeme dálniční známku(ano tady se za motorky platí cca 720 forintů) a vydáváme se směr Debrecen už po dálnici.Dálnice nás mile překvapila,,je rovná jako led ,takže se jede krásně.Akorád čas nám nemile ubýval,,bylo okolo 18.h a máme do Debrecenu cca 70 km. Po vjetí do Debrecenu cca v půl 8 jásáme jsme tu,ale ještě nám schází najít přesné místo ubytování. Hledání trvalo cca hodinu a půl.Kolem 21.h jsme se ubytovali.Ale to,že je to mimo Debrecen nás opravdu nenapadlo.Ubytování super krásné,ale jen co jsme ulehli začala vít asi tak10tka psů.A ráno kolem 4h kokrhat kohout.  , Pátek23.7.2010 , Vyrážíme z Debrecenu přes Eger na Tokai a Miskolc. Opět se v Egeru motáme sem a tam a optáváme se na trasu směr Tokai.Místní zančení je podivné .Asi po 30 minutách nacházíme správnou silnici a uháníme.Čeká nás dnes cca 220 km do Miskolce.Opět v Miskolci hledáme a pátráme po ubytování.Trvá nám to cca 2h.Je ukrutný vedro a v dálce vidíme jak leje.Místo jsme našli,ale bylo takové dusno a vlhko,že se věci mohli ždímat.Po ubytování v jednom těsném privátním pokojíku vyrážíme na obhlídku termálního města. (nejmenší a nejhorší privát,ale byla sranda tam spát to by jste museli vidět naživo:-D ) Užívíme si v parku na 4kolce a jdeme na večeři,kterou nám zpestřuje živá hudba.Večer jsme navštívili zdejší termální lázně.Úžasné osvěžení v jeskyních bazénech. , , , Sobota 24.7.2010 Odjíždíme směr Sk na Vrúky a Olomouc- míříme pomalu k domovu.Čeká nás cca 260km. Cestu už nacházíme dobře,je zataženo a v tričku už se jet nedá.Na Hu/Sk hranicích(Bánréve) jsme asi po hodině a půl.Za hranicemi potkáváme motorkáře a ptáme se ho kde je nejbližší benzínka.Dozvěděli jsme se ,že asi po 40 km,ale že prvních 30 km jsou jen vybydlené vesnice plné romských obyvatelů.Oči nám vypadávájí z důlku,když projíždíme první vesnici,,bojíme se i zpomalit…… Kdo to neprojel tak by nevěřil  (začíná to od vesnice Abovce a končí Rimavskou Sobotou) http://maps.google.cz/maps?hl=cs&q=lu%C4%8Dence&cts=1280149954968&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wl Nicméně máme si zase o čem vyprávět. Projíždíme Slovensko –Lučence,Žiár nad Hronom,Martin,Vrútky. Někde mezi Martinem a Vrútkami přejíždíme hřeben asi 96 zatáček celkem nahoru a dolů – motala se mi hlava jak na kolotoči.Nahoře byla taková zima,že jsme byli zmrzlí na kost. , (trošku opotřebené po zákrutách) Zbívalo nám pár km na Sk/Cz hranice,ale rozpršelo se jak z konve. , , Asi půl hodiny jsme doufali,že to přestane,ale marně.Bereme směr Rožnov pod Radhoštěm,kde máme mít ubytování.u Brzy zjistíme,že 2h jízdy za deště nás dost vyčerpávají a voláme,že na dané místo nezvládáme dojed.Nacházíme ubytovánív obci Lidečko v místním motorestu kousek od Vsetína.Jsou tady na nás milí a motorky nám umožní schovat do kotelny,kde Rozárka s Mášou vyschnou  Ubytování super a jídlo taky  , , Neděle 25.7.2010 Poslední trasa ze Vsetína do Prahy a do Jičína cca 336 km , , Vyrážíme za zamračeného počasí.Fouká ukrutný vítr,připadám nám,že nejedeme v létě,ale v listopadu.  Navlíkám na sebe vše co jenom jde  Jedeme přes Olomouc – vjíždíme i s motorkami na náměstí ,jdeme juknout na Orloj a zahřát se do kavárny.Místním orgánům co mají pomáhat a chránit se nelíbí naše zaparkování.Po historce,že nám motorky už jednou vykradli nás orgáni požádají,abychom potichu zaparkovali před kavárnou.A dokonce řekli,že jsme příjemné zpestření pro obyvatelé-hlavně pro místního bezdomovce. :-D , , , Cesta byla opravdu už dlouhá u Hulína jsme se rozdělili Máša frčela směr Jičín a Rozárka do Prahy. Jinak celá dovolená byla naprosto úžasná i když zadky bolely a občas jsme netušili kudy kam, ale to k tomu zkrátka patří. Žádná závada se nám nestala.Až na Rozárku,,nechtělo se jí počítat km,na začátku nám odešel tachometr. Holky šlapali jak hodinky. FOTO 1 FOTO 2