Technika - Neutrál a startování Anonymous - pá 02 říjen, 2009 17:49 Předmět: Neutrál a startování
Na mé Honda Shadow vt600 r.1994 mi zlobí kontrola neutrálu. Celou dobu, už jsem to takhle koupil. Někdy se nerosvítí, někdy problikává, někdy se rozsvítí/zhasne při změně motorky.
Nikdy mi to nevadilo, neutrál člověk strefí snadno, až do opravy v servisu. Opravovali mi tenkrát karburátor (filtry). Nicméně od té doby lze nastarotovat jen tehdy, když je zařazen respektive když je aktivní kontrolka neutrálu. Což někdy bohužel znamená 5 minut rumplovat s řadící pákou a doufat.
Jak opět přepnu, aby šlo nastartovat v jakékoliv poloze, jako to bylo doposud? Předpokládám že stačí odpojit někde jeden kabílek, jen vědět který.
Díky moc
kchrz Petr - pá 02 říjen, 2009 17:52 Předmět:
tak zmáčkni spojku to by mělo jít startovat i s kvaltem
jinak el. zapojení máš přílohou Anonymous - pá 02 říjen, 2009 18:50 Předmět:
Kdyby to šlo, tak sem samozřejmě nepíšu.
Prostě nyní lze starovat jen pokud mám zmáčknutou spojku a svítí kontrolka neutrálu. Jerry - pá 02 říjen, 2009 19:38 Předmět:
Tak vc tom udělali nějakou botu. Ze spojkou to musí jít. . Anonymous - pá 02 říjen, 2009 20:10 Předmět:
S tím naprosto souhlasím, ale nechce se mi to dávat znovu do servisu, zrovna je každá koruna dobrá. Proto hledám radu zde. Jerry - pá 02 říjen, 2009 20:14 Předmět:
Když to bliká, necvaká zároveň někde nějaké relátko? Petr - pá 02 říjen, 2009 20:44 Předmět:
nemám schéma tvého ročníku
u novějších VT 600 i možné u tvého ročníku vše řídí záhadná "řídící jednotka" do ní jde kontakt od spojky a od neutrálu. Řídící jednotka ovládá "povoluje" startování.
Bez znalosti zapojení "řídící jednotky" ti na dálku nepomůžu, ale
kontrolka neutrálu není řídící jednotkou ovlivněna. Kontrolka neutrálu musí svítit když je neutrál. Odstraň tuto primární chybu a potom můžeme pátrat dál.
Do motoru jdou přes jeden konektor dva dráty, oba se v motorku kostří jeden je k tlaku oleje druhý k neurálu. Vyzkoušej je přikostřit. Raději přes slabou pojistku cca 1A aby jsi omylem neudělal nějakou chybu. Musí se rozsvěcet neutrál resp zhasínat kontrolka tlaku oleje. Neutrál bude asi mít barvu sv.modrá / červená. Vše bez záruky nemám potřebné schéma
asi jsem ti nepomohl Jára Cimrman - pá 02 říjen, 2009 22:35 Předmět:
Tak, tak, podle toho co píšete viděl bych to na spínač na řadící páce. Spojkový spínač evidentně funguje a další vazba startování je spínač stojánků a to vypadá že taky funguje. Hodně zdaru a pevné nervy M.P. BEECH - so 03 říjen, 2009 11:19 Předmět:
Nezapomeň překontrolovat spínač policajta- normálně když máš vyklopený stojánek a rychlost tak zahsíná motor i při vym. spojce- nebo nenastartuješ- pokud by byl ale vadný, mohl by to dělat i při zataženém stojánku Jára Cimrman - ne 04 říjen, 2009 23:03 Předmět:
KCHRZ, napiš jak to dopadlo M.P. Anonymous - pá 09 říjen, 2009 12:30 Předmět: Nic :(
Tak jsem vyčistil všechny spoje, rozebral (teda jen kryt spojky jsem nesundaval) a vše fungovalo... ovšem klasicky jen do doby, než jsem motorku opět sestavil a vyjel do ulic. Zákon schválnosti, první zastavení v ulicích a zase nešlo nastartovat.
Zkusim to ještě jednou. Každopádně díky za rady. Jára Cimrman - pá 09 říjen, 2009 19:22 Předmět:
Držím palce, co vakl v konektoru - nevím jak je připojenej kabel na spínač neutrálu. To je nejhorší když se něco oklepe a pak to nejde. M.P.