Shadow Owners Club

Technika - Jaký benzin

Jiří Hušek - čt 03 prosinec, 2009 21:24
Předmět: Jaký benzin
Prominte mi možná hloupý dotaz.Mám Hondu Shadow VT 500 C,kterou jsem nedávno koupil a nevím jaký benzin do ní nalít.Je to rok výroby 86 tak bych si tipnul,že speciál,ale ten už u každé pumpy taky nemají a naturál by mohl(možná) zaklepávat ventilová sedla,tak kdyby mě někdo z vás věděl poradit,byl bych rád.Dík
Monkey - pá 04 prosinec, 2009 01:04
Předmět:
klidně tam lej Natural 95, jezdíme na něj celou sezonu a v pohodě. Myslím že Simox jezdí několokátou sezonu ( když ji nemá na špalkách kvůli gumičce Very Happy )
a do sebe musíš taky něco, aby jsi nebyl na začátku sezony rozeschlej... Enjoy
Jára Cimrman - pá 04 prosinec, 2009 02:49
Předmět:
Když ten motor vyvíjeli, tak se v Americe prodával ještě benzín který měl 85 Oktanů a to je problém i mladších motorek - malý kompresní poměr. Benzím tam lej jak píše Monkey, stejně jinej nekoupíš Sad M.P.
Simox - pá 04 prosinec, 2009 18:51
Předmět:
Přesně tak. Lej tam 95ku. Problémy jsem měl akorát se 100 (prej) oktanovym Shell V-power. Hodně se mi přehřejvala.
Jiří Hušek - ne 06 prosinec, 2009 20:47
Předmět: Jaký benzin
Tak vám všem děkuji za rady.Na druhou stranu mě překvapuje,že taková poměrně důležitá věc není rozebrána v manuálu.Ještě jednou dík.
Jerry - po 07 prosinec, 2009 09:43
Předmět:
No, oni tenkrát s tím problém neměli.
Jinak hřeje se to proto, protože čím vyšší oktanové číslo, tím rychlejc ten bezín hoří. Tudíž k vrcholu hoření dojde o malinko dřív, než je ventil ve správné poloze. Alespoň tak tomu rozumím já.
Týša - po 07 prosinec, 2009 11:00
Předmět:
Všechno záleží na kompresním poměru... Čím vyšší kompresní poměr, tím může být použito palivo s vyšším OČ. Pokud se u motoru,který není konstruován na vyšší OČ použije tento benzín, pak paradoxně dochází k pomalejšímu prohoření směsi, teplota hoření je u benzínu s vyšším OČ vyšší a to nejspíš bude ten důvod přehřívání.....
Jára Cimrman - po 07 prosinec, 2009 13:27
Předmět:
Týša, píšeš to správně a navíc se benzín s vysokým OČ hůře zapaluje při malém kompresním poměru, třeba VT 1100 k.p. 8.5 : 1 A to je na dnešní paliva sakra málo Sad M.P.
merlin.516 - po 07 prosinec, 2009 15:11
Předmět: Re: Jaký benzin
já nevím jak ty ale já mám palivo napsané v techničáku BA 95 B z čehož usuzuju, že chce 95 oktanový benzín co znamenají ty písmena sice nevím, protože jsem po tom nepátral, ale všechno co dřív jezdilo na speciál teď jezdí na natural tak jsem to neřešil. Ty tam asi máš okt.číslo 92 nebo míň natural 92 se dá taky blbě sehnat, takže jak píšou ostatní lej tam Natural 95. Já zkoušel do svojí šestky jednou n98 a žídný rozdíl jsem nepozoroval,anini ve výkonu ani se nepřehřívala.

Jiří Hušek napsal:
Tak vám všem děkuji za rady.Na druhou stranu mě překvapuje,že taková poměrně důležitá věc není rozebrána v manuálu.Ještě jednou dík.

Standa - út 08 prosinec, 2009 13:55
Předmět: benzín
Písmena BA znamenají : Benzín automobiloví. A s tím naturálem bych byl opatrný. Pokud motor není dělanej na naturál tedy jeho hlava ,s největší pravděpodobností zadřeš ventily. U benzinky koupíš směs ve flašce s odměrkou která se leje do nádrže s naturálem podle natankovaného množství. Je to náhrada za olovo v dříve prodávaném speciálu,které mělo právě funkci mazání ventilů. Jinak u HONDY zjistíš vše podle vinka.
Standa - út 08 prosinec, 2009 13:58
Předmět: benzín
..jo a to písmeno 95 B znamená BEZOLOVNATÝ.
Týša - út 08 prosinec, 2009 14:37
Předmět:
V manuálu pro rok 86-95 je uvedeno "unleaded",čili bezolovnatý..... Very Happy
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB