Shadow Owners Club

Technika - vt 750

Berkyn - ne 08 březen, 2009 19:02
Předmět: vt 750
Muj problem je ten že nemužu nastartovat Confused v pátek jsem to měl nastartované a v sobotu už nejede Help jiskru to hodí svíčky jsou mokré ale jen to škytne
jarin - ne 08 březen, 2009 21:41
Předmět:
......pokud jsi nechal motor běžet jenom chviličku,tak se svíčky ,,orosí" a ,,kleknou" mad ,dobré je nechat motor běžet až ,,do větráku"nebo se projet,tím se veškerý kondezát odpaří Good . Zkus startovací kabely.......ale pořádný ! a baterku z auta. Tohle mne taky trápilo,když jsem měl slabou baterku,všechnu ,,šťávu" sežral startér,pak jsem napojil kabely a motor naskočil okamžitě!!Když to nepomůže,pořeš svíčky.Svíčky se zkouší jednoduše: rozevřeš elektrody na 7 - 8 mm,což odpovídá 0,7 pod tlakem, a pokud jiskra nepřeskočí je po ní ! hodně úspěchů Very Happy Very Happy
Grizzly - po 09 březen, 2009 13:46
Předmět:
Až natáhneš kabely a budeš startovat přes auto, tak si dej bacha ať neodrovnáš startér dlouhým točením, auto bat. ,dává podstatně větší startovací proud než ta co máš v mašině. Když ji nenastartuješ, tak vyndej svíčky, postav strojovnu na sluníčko, protoč bez svíček a bez plynu, počkej 10 - 15 min nasaď svíčky,nastartuj, běž jezdit. song
petr.ccc - po 09 březen, 2009 18:14
Předmět:
Nebo vytlačit na kopeček a třeba to cestou dolů chytí. Loni v létě jsem roztlačoval VT 600 na prašné cestě Turecka. A povedlo se. Jde jenom o zvyk. Very Happy
Standa - út 10 březen, 2009 12:09
Předmět: starter
..jenom bych oponoval s tou baterkou a startovacím proudem. Nezávisí na zdroji (baterce),ale na spotřebiči (starteru). Starter si vezme podle svého příkonu na který je navinutej. A to že se spálí je dáno tím ,že je to eletromotor dělanej na krátkodobej výkon a ne hodinový točení. Malej motor-velkej výkon na krátkou dobu. A s těma svíčkama : opatrně nahřát nad sporákem a očistit jemným drát.kartáčem a určitě chytne.
Petr - út 10 březen, 2009 14:13
Předmět:
Stando: velká baterka velký zkratový - startovací proud. Startér v tomto případě bere vše co mu baterka podá /skoro/. Jestli výrobce počítá s malou baterii a tudíž s malým zkratovým proudem může něco poddimenzovat a tak třeba ušetřit na materiálu, velikosti atd což při pořádné baterce může špatně dopadnout. Rozhodně bych minimálně postupoval s rozvahou. Když je potřeba startovat delší dobu použil bych "startovací vozík" s nastaveným příslušným startovacím proudem....
Anonymous - st 11 březen, 2009 09:29
Předmět: VT 750
ahoj kluci, tak to jsem zvědavá jak bych to udělala, kdyby mi nešla nastartovat ta moje..vím o čem mluvíte, ale nevěděla bych co s tím.. Embarassed
Standa - st 11 březen, 2009 13:06
Předmět:
...nejsem vševěda,nesouhlasím.Ale je to jedno. Vem si Ametr a měř...
Radek - st 11 březen, 2009 19:40
Předmět:
Standa má pravdu, 55W žárovka si "vezme" 4,6 A ať je baterie jakákoliv...do aut se dávají silnější akumulátory a nikdy se nestalo , že by se spálil spouštěč.
Jára Cimrman - čt 12 březen, 2009 01:06
Předmět:
Startér je svou konstrukcí ve své podstatě sériový stejnosměrný motor který má tu vlastnost, že čím pomaleji se točí tím má větší sílu a při vysokých otáčkách jeho výkon klesá. Teoreticky nemá omezené otačky a je schopen se roztočit až do sebezničení. Z výkonové křivky tedy vyplívá že čím pomaleji se točí tím má větší sílu ale bere také daleko více proudu. V praxi to znamená že při nižším napětí baterie má tendenci brát více proudu, pokud to zdroj dovolí a při silném zdroji naopak odběr klesá. Silná baterka v žádnem případě nemůže startér poškodit při rozumném startovacím intervalu 5 až 10 sec a nechat odpočinout se startéru nemůže nic stát. Pozor při připojování druhé baterky - připojit svorku plus a mínus připojit kdekoli mimo baterku na kostru a né svorku baterie, jikra může způsobit při vyrovnávání napěti výbuch výparů z baterky a kyselina sírová do očí může mít nedozírné následky. Shocked M.P.
Jerry - čt 12 březen, 2009 07:30
Předmět:
Míra P. má pravdu. Je to praxe z větších vozů včetně toho výbuchu (naštěstí ne osobně Razz ). Jen bych to neuměl tak hezky napsat.
Petr - čt 12 březen, 2009 09:56
Předmět:
BATERKY baterie dávají různý startovací proud a startér jej vesměs dokáže plně využít. Dá se říct že startér vezme co mu baterka podá, pro některý startér to může být při špatném zacházení osudné. Proudové průběhy viz graf
Standa - čt 12 březen, 2009 14:05
Předmět:
...tak vidím,že se tady strhla skoro bitva. hell
Simox - čt 12 březen, 2009 21:43
Předmět:
Strhla. To jsem zvědavej kde je pravda.......
Vždycky jsem si myslel to co Petr, ale Mílův přízpěvek je taky hodně smysluplnej...

Tak jak ?????
Jára Cimrman - čt 12 březen, 2009 22:28
Předmět:
Graf určitě smysl dává ale myslím že platí pouze pro určitý výkon startéru a danou kapacitu baterie. Jedno je jisté, při silné baterii neklesne tolik napětí a startér při stejném výkonu nebude brát tolik proudu. Jedno vím jistě že při startování na slabou baterku dostává startér daleko víc zabrat než když je všechno v pořádku. kafe pauza M.P.
Standa - pá 13 březen, 2009 09:13
Předmět:
..tak s tím musí určitě souhlasit i Petr. Vzorečky P,I,R,U platí stále .Já jsem si v září koupil starého Harlee na stavbu no a zrovna jsem řešil baterku do upravenýho rámu .(Doufám,že nebudu vykázán když už nejezdím na Hondě ,ale věrných 13let na jedné by mohla být polehčující okolnost) ,moc rád se tady brouzdám když je zima a kolečka se netočímad V tabulce pro stejné motory a startery jsou použité baterky 270 Amp. a 350 Amp. Starter 1,4 kW - to máme proud 116 Amp. Na tomhle přílkladu je vidět jak je baterka podstatně silnější .Ale nějak nám vypadl příspěvek : Nastartoval /nenastartoval
Petr - pá 13 březen, 2009 09:27
Předmět:
Stando Ohmův zákon pochopitelně platí ale je potřeba ho správně používat. Například tvůj startér s výkonem 1,4Kw zatíží obvod tak, že pokles napětí zapříčiní nárůst proudu na hodnoty o mnoho vyšší a pak už jen na baterii záleží kolik je ochotná podat... počítat s 12ti volty je liché. Vyzkoušej si měřit napětí na svorkách startéru při startování a hodnotu si potom dej do zmiňovaného vzorečku. Budeš asi překvapen co za proudy v jednotlivých fázích startování obvodem tečou...
Tak jak to počítáš ty by platilo pouze v případě "ideálního zdroje"
fata - pá 20 březen, 2009 22:17
Předmět: Re: vt 750
Měl jsem stejný problém vyřešil jsem to. vyměnil jsem svíčky nabil baterku Pořádně zastrčil kabely na svíčky poprvé bez sitiče a (ať to neuchlastám) pak jsem ho vytáhl a na prvni šup. Jinak ty kabely tam jdou celkem blbě je to strašně hluboko a špatný přístup k těma dvoum pod nadrži. reklbych že základ je dobrá a nabitá baterka a čisté svíčky.
Jast - so 21 březen, 2009 00:28
Předmět: zkušenosti
Ahoj.
Tento problém jsem vyřešil takto. Nabil jsem baterii k motoru jsem přistavil teplovzdušný ventilátor a 2 hoďky na to funěl a všechny vlhkosti nastřádané za zimu byli pryč Shadowka naskočila na první brnk.
Laughing
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB