Shadow Owners Club

VT 600 - vymena chladici kapaliny

Anonymous - čt 25 červen, 2009 18:32
Předmět: vymena chladici kapaliny
ahoj chlapi....poradte nekdo postup vymeny chladici kapaliny na vt 600 diky
Anonymous - čt 25 červen, 2009 20:01
Předmět:
ja nasel uzaver na doplneni jen pod pravym bocnim plastem totiz
Jerry - čt 25 červen, 2009 20:45
Předmět:
To o čem píšeš je víčko k expanzní nádržce. Podle ostatních VT předpokládám nalévací hrdlo pod pravým předním plastem mezi krkem řízení a nádrží (, měl by tam být i termostat). Kapalinu bych vypouštěl sundáním hadice z vodní pumpy, která se nachází vlevo dole pod motorem. Najdeš ji, když půjdeš po spodní hadici od chladiče. Horní by měla jít k již zmiňovanému termostatu. Duležité je naplňovat kapalinu ze zhora, protože zavzdušněné chlazení ti z expanzky žádnou kapalinu nenatáhne.
Týša - pá 26 červen, 2009 07:43
Předmět:
Vše tak jak říká Jerry, akorát já místo odpojení hadice použil šroub na vodní pumpě - buď je to ten na pozici 18 nebo 19, to už si přesně nepamatuju,chce to vyzkoušet..
Anonymous - pá 26 červen, 2009 10:50
Předmět:
ja ji prave lil z bocniho plastu rovnou do ty expanzky s nastartovanym motorem....ted kdyz jsem to chtel vypustit skrz ten sroub spinaci na vetrak tak ani nic neteklo tak nevim kam se podela pritom v ty nadobe je....jinak ten predni plast drzi jen ten jeden sroubek?
Jára Cimrman - pá 26 červen, 2009 11:22
Předmět:
Vypustit podle výkresu šroubem č 19, je třeba sundat plast u krku řízení na pravé straně a povolit nalévací hrdlo do motoru, jinak kapalina nemusí vytéct, propláchnout destilkou zašroubovat vypouštěcí šroub a potom naplnit naředěnou chladící kapalinou. Věšina kapalin jsou koncentráty a je třeba postupovat dle návodu. Pozor, žádný FRIDEX ale chladící kapalinu určenou pro motocykly MOTUL CASTROL atd. Dolévat při plnění při nastartovaném motoru!!! Embarassed M.P.
Simox - pá 26 červen, 2009 13:47
Předmět:
Expanzní nádržka slouží pouze jako "přepad" kam si odfrkne přebytečnou kapalinu chladící systém když např vlivem tepoty kap. expanduje.

Po naplnění kapalinou doporučuju ještě naklonit motorku na obě strany. Pomůžeš tím uvolnit případné bubliny a zmenšíš riziko zavzdušnění systému. Pak popřípadě zase dolít kapalinu.


P.S. já při tom ještě promačkávám hadice od hlav, ale to už jsem asi moc velkej úchyl.........
Anonymous - ne 28 červen, 2009 22:29
Předmět:
tak uz je hotovo....kapalinu mam na bazy etandiolu......ale nez jsem kapalinu nalil spravnym otvorem primo do chladice tak jsem ji lil tim druhym do expanzky pri nastartovanym motoru ze se i cely ohral akorat na jizdu kdyz sme nevedily jestli je dobre nalita a zkouseli ten novej spinac jestli sepne takze v chladici nebyla.....myslite ze to neco vyvedlo s motorem? bylo to jen na miste tak nevim no...diky za odpovedi
Petr - ne 28 červen, 2009 22:37
Předmět:
hele nebylo ti divný že jsi vypustil několik litrů a nalil několik deci

jestli motor běžel několik minut tak jsi mu nic neudělal

příště se zastav než budeš něco montovat. Máme to k sobě kousek
Anonymous - po 29 červen, 2009 16:20
Předmět:
vis petre ono rovnou jen z toho boku jak sem to lil tak tam taky neco ne zrovna malo slo.....hlavne co mam nakej manual k ni stahlej z netu tak tam je tenhle postup z boku u vymeny chladici kapaliny nevim kterej hajzl to delal......urcite se nekdy stavim a muzeme vyrazit na vyjizdku
Anonymous - ne 13 prosinec, 2009 09:07
Předmět: kolik chladici kapaliny
Cus pasci!Pred trema dny jsem si koupil shadow 600.Vypustil jsem vodu tim,ze jsem vytahl hadici pod motorem,ale zdalo se me,ze me vyteklo docela malo vody nebo nake stare chladici kapaliny.I presto ze jsem mel povolene sroubeni u nalevky i u expanzni nadobky.Kolik tam ma byt cca vody?
Jerry - ne 13 prosinec, 2009 09:45
Předmět:
Já bych povolil pro jistotu i víčko, které je pod pravým plastem u krku řízení, jak jsem psal výše. Je to totiž nejvyšší bod kde je voda a je nad chledičem. Taky bych moto krátce nastartoval. Tím nic nepokazíš a protočí se ti pumpa.
Anonymous - ne 13 prosinec, 2009 19:03
Předmět:
Jo to jsem mel taky povolene,ale vyteklo cca jeden litr mozna ani ne neni to nako malo?Natoceni motoru jsem taky dal musel jsem se pokochat naposledy uzastnym zvukem.Tak kolik myslis,ze tam je chladici kapaliny?
Petr - ne 13 prosinec, 2009 19:13
Předmět:
VT 600

1,6l chladič a motor + 0,4 reservní nádržka
Týša - ne 13 prosinec, 2009 19:14
Předmět:
Dle manuálu 1,6l, měnil jsem a odpovídá to....
davidus - ne 13 prosinec, 2009 19:36
Předmět:
Oukej........diky,diky.Asi znova zadelam hadici a pokusim se to jeste jednou vypustit do nake odmerky zda se me,ze jsem tam mel nako malo i presto,ze jsem se dival vrchnim hrdlem zda tam neco je .A pri naklonu jsem zahledl hladinu.Pak by byla dalsi moznost jestli nemam zarostli chladic nebo,tak neco.
Miagi - čt 04 únor, 2010 16:43
Předmět: kolik do vt 1100C ?
Poradíte mi někdo, kolik se vejde nemrznoucí kapaliny do VT 1100 C a jak často ji měníte ?
Předem děkuji za opověď.
Petr - čt 04 únor, 2010 17:13
Předmět: Re: kolik do vt 1100C ?
Miagi napsal:
Poradíte mi někdo, kolik se vejde nemrznoucí kapaliny do VT 1100 C a jak často ji měníte ?
Předem děkuji za opověď.


cca 2 litry dle ročníku, dle příručky kontrola každých 8ooo mil, měnit po 24ooo mil
Týša - čt 04 únor, 2010 17:24
Předmět:
SC18 - chladič + motor 1,86, expanzka 0,34 l Very Happy

V příručce píšou doslovně toto:

Every 12000 miles - Inspect the cooling system and replace the coolant
Jára Cimrman - pá 05 únor, 2010 02:21
Předmět:
Můj rádce Z.Hazdra říká abych náplň chladiče neměnil, že originál co tam dává Honda tam může být třeba patnáct let a jestli motorka není na mrazu stejně se nic stát nemůže. Loni jsem tam ze zvědavosti koukal, kapalina krásně čistá petrolejové barvy, tak jsem to zase zavřel a neřeším to. Embarassed M.P.
Anonymous - ne 21 únor, 2010 01:15
Předmět: chladici kapalina
Zdarvim panové, měl bych dotaz: jak teda vlastně zjistÍm kolik mÁm chladici kapaliny a zda ji neni třeba dolit, nejdřiv jsem si myslel že je to ta měrka na expanzni nadržce ta byla ale uplně prazda tak jsem se celkem lekl, to jsem ještě netušil kčemu slouži nechapu proč to v tom manualu tak špatně napsali
Miagi - ne 21 únor, 2010 01:44
Předmět:
Když se podíváš z pravé strany motorky v dolní části mezi motorem a uchycení kyvné vydlice, je bílá plastová nádobka, kde je vyznačeno max a min.
Jerry - ne 21 únor, 2010 09:06
Předmět:
Ta nádržka ukazuje stav chladící kapaliny, pokud není chladící systém porušen, potom si kapalinu vlastně přisává, ale neprochází jí. Potom hladinu chladící kapaliny kontroluješ v nádržce a případně ji doplníš.
Pokud vodu měníš, je lepší nalévat ji vrchem, jak již bylo napsáno na začátku tohoto vlákna. Tím že před vypuštěním otevřeš nahoře hrdlo, 1) lépe se vypustí kapalina, 2) lépe do chladícího okruhu naliješ požadované množství vody.
merlin.516 - čt 01 duben, 2010 10:54
Předmět:
Ahoj, po sundání motky ze špalků a výměně oleje na sezónu jsem se mrkl i na vyrovnávací nádržku chladící kapaliny a zjistil že hladina zdaleka nedosahuje spodní rysky.Přitom loni tam toho bylo dost a nic mi nikde neteče. Když jsem měl v zimě rozebranou motku tak jsem se jenom mimochodem podíval i na nalévací hrdlo u krku řízení a kapalina byla až po okraj.
Myslel jsem, že se kapalina nějak sama stáhla do motoru, a že po zahřátí se zas roztáhne na původní hladinu v nádržce. Nechal jsem to teda nastartované až do roztočení ventilátoru, ale hladina se nezvedla.
Jelikož jsem chladící kapalinu ještě neměnil,tak nevím co tam předchozí dva majitelé dali, nebo jestli je tam ještě originál(r.98 ).
Měnit kapalinu se mi už nechce, protože už mám jinak všechno hotové a motorka je ustrojená v kůži a nablýskaná.Tak se chci zeptat jestli stačí když doleju vyrovnávací nádržku destilkou mezi rysky a vyměním to až na podzim, anebo tam mám nalét směs chladící kapaliny, která nemusí být stejná jako tam je?
Dík za rady
Petr - čt 01 duben, 2010 12:11
Předmět:
destilka odtud nemá šanci se naředit s nemrznoucí směsí v motoru a tak do nádržky dej nemrznoucí směs, protože kdyby mrzlo ... Smile

I když by se asi zas tak moc nestalo
Networ - st 11 duben, 2012 20:03
Předmět:
Ahoj dneska jsem vyměnil chladicí kapalinu otevřel jsem horní otvor na pravé straně motorky u krku a dole vypouštěcím šroubem vypustil a prolil i detilkou kapalinu ... ale při dolévání se tam vešlo jenom 1,2l ... čím to je???
Jára Cimrman - st 11 duben, 2012 21:37
Předmět:
Natoč ji a nech ji prohřát dobrý je taky jí naklonit na pravou a levou stranu, nějaká ta bublinka ještě vyběhne a až vystydne dolej jestli se tam něco vejde, zavíčkuj a můžeš jezdit mad J.C.
Honza_C - st 11 duben, 2012 21:48
Předmět:
Networ napsal:
Ahoj dneska jsem vyměnil chladicí kapalinu otevřel jsem horní otvor na pravé straně motorky u krku a dole vypouštěcím šroubem vypustil a prolil i detilkou kapalinu ... ale při dolévání se tam vešlo jenom 1,2l ... čím to je???


Je to tím, že bez běžícího motoru - vodní pumpy ti vytek jen obsah chladiče a něco kolem. V motoru a hadicích zůstala původní...
Jára Cimrman - st 11 duben, 2012 23:05
Předmět:
Honzo, ono toho vyteče dost, možná tak 90% ale chtěl bych jen upozornit v žádném případě nestartovat motorku bez vody, lehce by se mohlo spálit těsnění ve vodní pumpě a na problém je zaděláno mad J.C.
Networ - čt 12 duben, 2012 07:28
Předmět:
Doleval jsem pri nastartovanem motoru tak v tom bych problem nevidel ... ted je to plny v horni casti tak to asi resit nebudu a bude se jezdit song
Jára Cimrman - čt 12 duben, 2012 12:16
Předmět:
Správně, Honda se neopravuje, na Hondě se jezdí Embarassed J.C.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB