Shadow Owners Club

Technika - nabijanie

risose - po 04 leden, 2010 19:49
Předmět: nabijanie
Zdravim vas.Chcem sa spytat najme ak su medzi vami nejaky elektrikari..Ci na aute alebo motorke ked dobijam baterku normalne dam svorky z nabijacky na kontakty.Ale jeden znami mi povedal vraj na zaporny pol teda minus by som to nemal davat ale mam to zapojit niekde na kostru karoserie.Viete mi poradit ako je to spravne? dakujem
Petr - po 04 leden, 2010 21:02
Předmět:
zeptej se toho známého jestli nabíjí karosérii nebo baterku ? Smile

dávat mínus pól na kostru automobilu IMHO nemá opodstatnění
u správné elektroinstalace - propojené kostry a baterie je to jedno u špatné by mohlo dojít k poškození citlivějšího zařízení auta
davidus - po 04 leden, 2010 22:46
Předmět:
Zdarek ja teda nedoporucuji dobijeni primo na motorce zlate doma v teple.Ted zalezi co tam mas za akumulator gel je v poho,ale klasika lepsi odzatkovana.Jednou jsem dobijel na motorce vyhorel me naky kondik nebo neco takoveho.Bylo to teda na jinem stroji(Yamaha-XJ 600).Je me jasne,ze se ti nechce vyndavat je to docela prekerka ja ji tam nechal az odejde pak to vyresim novou.Kdyz zacne baterka blbnout neni to na dlouho a stejne te to bude cekat.Je fakt,ze na leto staci tuknes o starter a jde potom neni potreba nic noveho zalezi na kazdem.
Petr - po 04 leden, 2010 22:50
Předmět:
davidus napsal:
Zdarek ja teda nedoporucuji dobijeni primo na motorce zlate doma v teple.Ted zalezi co tam mas za akumulator gel je v poho,ale klasika lepsi odzatkovana.Jednou jsem dobijel na motorce vyhorel me naky kondik nebo neco takoveho.Bylo to teda na jinem stroji(Yamaha-XJ 600).Je me jasne,ze se ti nechce vyndavat je to docela prekerka ja ji tam nechal az odejde pak to vyresim novou.Kdyz zacne baterka blbnout neni to na dlouho a stejne te to bude cekat.Je fakt,ze na leto staci tuknes o starter a jde potom neni potreba nic noveho zalezi na kazdem.


když máš pořádnou nabíječku a rovné ruce tak není potřeba baterku při nabíjení odpojovat.
davidus - po 04 leden, 2010 23:10
Předmět:
a nebo alkohol v krvy co?Jen co se tyce pristupu k baterce na shadow lepsi vyndat.A nebo dalsi moznost udelat si dobijeni na auto zapalovac a muzes si klido dat i velkeho panaka.Hihi
Jára Cimrman - po 04 leden, 2010 23:11
Předmět:
Připojovat baterku, tedy plus na plus a mínus na kostru někde mimo baterku je pouze z bezpečnostních důvodů. Bouchlá baterka a kyselina v očích není nic příjemného a to okolo taky ne. Baterka spíš bouchne při odpojování, proto je lépe odpojit nejdříve kostru a pak na baterce. Nám za komoušů na dopravě bouchla baterkárna a dělaly novou střechu Shocked M.P.
davidus - po 04 leden, 2010 23:19
Předmět:
Tak to si nedokazu predstavit.Aby me to flaklo do ocicek.Ale stejne to udela kazdy po svem.Jen fakt bacha pasci na oci.
František - út 05 leden, 2010 10:53
Předmět:
Nazdárek lidi.Když už se tu bavíte o bateriích mám dotaz.Gelová baterie se nabíjí nějak jinak než (obyč.)baterie?Slyšel jsem někde že se gelovka při blbym nabíjení vysouší.Díky.FFF.
Petr - út 05 leden, 2010 11:12
Předmět:
Gelové baterie by se měly nabíjet speciálními nabíječkami, protože hodnota
jejich plného nabití není 16,5 V (14,4 nezatíženo), nýbrž 14,4V resp. 12,8V.


Celý článek
jackol - st 06 leden, 2010 15:02
Předmět:
MILOSLAV POHL napsal:
Připojovat baterku, tedy plus na plus a mínus na kostru někde mimo baterku je pouze z bezpečnostních důvodů. Bouchlá baterka a kyselina v očích není nic příjemného a to okolo taky ne. Baterka spíš bouchne při odpojování, proto je lépe odpojit nejdříve kostru a pak na baterce. Nám za komoušů na dopravě bouchla baterkárna a dělaly novou střechu Shocked M.P.

To je pravda, ale pokud nabíječku vypneme/odpojíme od sítě, nebezpečí jiskření nehrozí.
Petr - st 06 leden, 2010 15:20
Předmět:
2 jackol: asi to platí jen pro ty co nevědí že nejdřív připojit a potom zapojit Smile
goldi - st 06 leden, 2010 21:14
Předmět:
To risose-kup si Optimate 4 a máš vystaráno-nabíjí,dobíjí a udžuje baterku gel i klasiku
risose - čt 07 leden, 2010 13:24
Předmět:
Cau Goldi presne tu mam Very Happy len kolega mi dal chrobaka do hlavy tak som sa chcel s vami poradit..
Jerry - čt 07 leden, 2010 19:51
Předmět:
U Optimate nic řešit nemusíš. (To není reklama, ale fakt.)
risose - čt 07 leden, 2010 20:42
Předmět:
ja mám sice tu Optimate III. asi nabije slabsie kapacity ale nabijam s nou aj auto bateriu.Dlhsie to trva ale nabije to.
Jerry - pá 08 leden, 2010 05:56
Předmět:
Já mám taky OptimateIII, to není o kapacitě, ale že to je starší model. Dokonce jsem ji koupil v Hondě a je tam i na ní otiginál nápis Honda. Autobaterii jsem s ní taky nabíjel a v pohodě. Připni ji na baterii svojí Shadowky a nabíjej ať máš co máš.
Nějaké články jsou na K1400, ale musíš se k tomu prokousat, protože mi tam nejde dát přímý odkaz.

K1400>K1400>články>co dělat>2004
Týša - pá 08 leden, 2010 09:53
Předmět:
Taky mám Optimate III,údajně má nabíjet baterie do cca 35 Ah, tak nevím... Jinak naprostá spokojenost, mám ji od roku 2007.
sparatko - so 23 leden, 2010 20:12
Předmět: nabijanie
Mam moto od 97, teda 13 rokou - gelovu , v r. 2002 mi odišiel regulator, dal som tam originál Hondu vylepšený model lepšie chladený, v 2006 začala bateria slabnut a keď som ju začal nabijat OPTIMATE III , akoby sa zázrakom prebrala a je ako nova !! Nabijam len keď stoji dlhšie ako 14 dni, cez zimu každy mesiac na 3 dni. Mam vyvedenú zásuvku a je to OK !!! P.T.
sparatko - so 20 březen, 2010 12:00
Předmět: ako
je to jedno kam to dáš,ako s babou či spravíš na misionára alebo odzadu, hlavne že sa urobí !! Šparatko
risose - ne 21 březen, 2010 20:42
Předmět: nabijanie
pocuj sparatko...Keby som mal baterku cez zimu v studenej garazi v motorke a spraveny z nej vyvod na nabijacku nevadilo by to tej baterke.myslim ten chlad...
Jára Cimrman - ne 21 březen, 2010 20:49
Předmět:
Naládovaná baterka nezamzne a líp je ji určitě v teple Embarassed M.P.
Anonymous - po 22 březen, 2010 10:31
Předmět:
No ohledně baterie v teple. Lepší je jí někde v chladu. Tak kolem 5-10stupňů. Jak ji necháš v moto. Nic nepokazíš. Jen je dobré ji kontrolovat a sem tam nabít. Ani mráz ji neuškodí,když nebude mít malé napětí. Nesmí mít bez zátěže méně než 11,8V. Pak už to je stav hlubokého vybytí a čím déle jí tak necháváš. Tím jí zkracuješ životnost. Zas tyto baterie oproti klasickým mají menší ztrátu nápětí s časem. Prostě jí stačí na ní hodit sem tam oko a popřípadě doládovat:-). Nabíječek je strašná spousta. Jde jen o to nastavit max proud a ať uhlídá napětí. Na to jsou ty baterky hodně háklivé. Sice tomu říkáme gelová,ale ve skutečnosti to gelová opravdu není:-). Jestli hovoříme o těch AMG:-). A co se týče nabíjení? To je fakt úplně jedno zda ji vyndáš a nebo jí nabíjíš na moto:-). Při dodržení určitých zásad samozřejmě:-).
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB