Shadow Owners Club

VT 600 - Bohatost směsi?

Anonymous - po 11 říjen, 2010 15:05
Předmět: Bohatost směsi?
Ahoj

Koupil jsem Shadowa 600C z roku 1991. Majitel před prodejem vyměnil originál filtr za KaN a provedl hrubé seřízení bohatosti směsi.

Bohužel mě se to moc nezdá a chtěl bych si seřídit motor tak, aby mi vyhovoval. Nyní se mi zdá směs chudá - pomalejší reakce na plyn při zrychlování z nižších otáček - nejdřív se jakoby přidusí a pak se chytne a už táhne.

Bohužel nevím jakýmy šroubky se bohatost nastavuje.

Můžete mi to prosím nějak popasat? Které šroubky to jsou. A zda utahovat či povolovat pro přidání bohatosti?

Zkoušel jsem to prohledat zde na fóru, ale bohužel jsem nic moc nenašel. Předem díky za odpověď.
Petr.VF - po 11 říjen, 2010 23:11
Předmět: Šroub
Tak už jsem asi našel, že je to na obrázku šroub označený 4. Ale na kterou stranu s ním točit.
Když chci směs bohatší tak utahovat, nebo povolovat?
Jára Cimrman - út 12 říjen, 2010 00:13
Předmět:
Šroubkem se seřizuje množství nasávaného vzduchu na volnoběh, to v praxi znamená že doprava utahováním přivíráš vzduch na volnoběh a bohatost směsi se zvyšuje a opak při povolování. Jestli je tam jak píšeš KN filtr, nemusí se ti to povést protože měníš bohatost pouze při volnoběhu a je možné že bude třeba karburátory přetryskovat. Uvidíš Shocked M.P.
Petr.VF - út 12 říjen, 2010 10:01
Předmět:
Aha, no to bych se snad vrátil k originál filtru. Ten má ale tu velkou nevýhodu, že se nedá prát a musí se vždy měnit.

No vyzkouším a uvidím. Každopádně díky za radu na kterou stranu točit.
Jerry - út 12 říjen, 2010 10:24
Předmět:
Já vždy myslel, že bohatostí směsi se seřizuje poměr paliva a vzduchu a to nejen pro volnoběh. Utahováním do prava přiškrcuju palivo a tím je směs chudší. Povolováním do leva dávám paliva více a směs je bohatší.
Pozná se to podle barvy svíček, černá - bohatost je moc velká, do běla - bohatost je moc chudá. Svíčky by měli být svěle šedé.
Týša - út 12 říjen, 2010 11:19
Předmět:
Někdo uvádí i cihlově červený nebo spíš načervenalý izolátor...
Jára Cimrman - út 12 říjen, 2010 11:36
Předmět:
Seřizovacím šroubkem se šteluje VZDUCH a to pouze na volnoběh i když díra při přidání může byt i vlivem chudé směsi na volnoběh. Chce to prostě zkusit, já dal KNko a nemusel jsem s tím nic dělat i když je pravda že motorka začne pořádně makat až když je ohřátá na správnou provozní teplotu, do ty doby než se ohřeje tak to taky neni stoprocentně ono ale neřeším to a jde jen o to si na to zvyknout Embarassed M.P.
Petr.VF - út 12 říjen, 2010 13:43
Předmět:
MILOSLAV POHL napsal:
je pravda že motorka začne pořádně makat až když je ohřátá na správnou provozní teplotu, do ty doby než se ohřeje tak to taky neni stoprocentně ono ale neřeším to a jde jen o to si na to zvyknout Embarassed M.P.


Jo o tom samozřejmě vím, než se ohřeje, tak je to špatný tak jako tak. No dnes jsem jel na STK kvůli přepisu. Vyjížděl jsem ráno v 8hodin a motorka se za celých 20km pořádně neohřála. Na motoru jsem i po 20km udržel bez problémů ruku. No jo, ale je pravda že v 1 stupni nad nulou už jezděj jen blázni

Jinak chlapi trochu jste mě rozhodili s tím, že každý tvrdí otáčení šroubku na jinou stranu mad . V manuálu, který jsem stáhnul v němčině, jsem bohužel nic nenašel.
Jára Cimrman - út 12 říjen, 2010 16:50
Předmět:
Motorka je chlazená vodou, teplota na povrchu motoru s tím má málo společného. Zkus šroubky na obou karburátorech zlehka dotáhnout, pozor, májí kuželové sedlo a povol jednu až jeden a půl otáčky a zkus to co to udělá mad M.P.
Petr.VF - út 12 říjen, 2010 16:55
Předmět:
Zkusím dle tvého návodu. Lehce utáhnout a pak povolit jednu otáčku. Uvidíme jestli to pomůže.

Nojo vodou je chlazená, to máš pravdu, ale ani víka kl. skříně nebyla teplá - tudíž z toho odvozuji, že ani olej nebyl na své provozní teplotě. Ale nevím. Každopádně zima bylo jak svi*e.

Díky moc za odpovědi. Enjoy
Cvrček - út 12 říjen, 2010 17:13
Předmět:
Základní nastavení je u VT600 2.75otáčky. Takže lehce zašroubuj a povol o dva a třičtvrtě otáčky na obou karburátorech(rok 91 bude mít asi dva karbecy) a od tohoto nastavení pak šteluj po čtvrt otáčkách. Je to jak psal Míla-šteluješ vzduch,takže když povoluješ tak dáš víc vzduchu a tím je směs chudší, a naopak. Já mám vykuchaný vejfuky a mám nastaveno 3ačtvrt otáčky,občas si prdne do laufu,a při základním nastavení střílí jak u Verdunu. Přeji hodně zdaru,ale když je teplo tak se to dělá líp. Čus
Petr.VF - út 12 říjen, 2010 18:23
Předmět:
JO má dva karbece.

No právě, je zima, tak asi budu muset vydržet do Jara, nebo na teplo.

Ono totiž když bych to dělal v téhle zimě, tak než to ohřeju, sundám filtr, sešteluju, nandám filtr a pojedu to vyzkoušet, tak to bude zase studené. Nejsem zase tak manuálně zručnej abych to udělal napoprvé Surprised
milhaus - čt 13 leden, 2011 23:49
Předmět: odpoved
Nazdar pánové,já koukat jako blázen,takhle od oka přece nikdy nic přesně neseřídíte(každy šroubek nema dokonale stejny konus),ano dá se jakš takš nějakeho výsledku dosahnout systemem pokus omyl,ale dela se to tak že si zajedeš kamkoli kde maji emisni analizator, aprotože vt 600 ma tu vyhodu že ma na každy valec svuj vyfuk da se velice lechce nastavit přesna hodnota(obsach CO2 je v rozmezí 1,5-2% na volnoběh,při provozní teplote motoru,samozřejmne s přihlédnutim na opotřebení motoru),oba válce se nastaví naprosto stejne, provede se zkouška na silnici, a pote se případně směs upraví,ale vždy na obou karburatorech stejne.Při projíždce se sleduje případné cukani, plynule zrychlovani, a při prudkem ubrání plynu časte střílení do valcu(každa starší motorka si občas střelí,když to není střelba jak s kulometu nic se nedeje). jinak kn filtr vřele doporučuji,hlavne pokud maš kuchlé vyfuky,já jezdím za 3,5 litru a to chuděru občas docela honím.
p.s je zvlaštní že servisy utrácejí spoustu peněs za vybavení a skolení mechaniků a stejně se u nás spousta lidí snaží být chytřejší, s tím že neco ušetří když si vše udelaji sami a nejedou do servisu, většinou tomu býva právě naopak a věřte mi, že já vím očem mluvím (i když není servis jako servis.....)
Přeji mnoho zdaru
Petr.VF - pá 14 leden, 2011 13:42
Předmět:
milhaus : ono to tak asi stejně dopadne. Jen nevím zda v kdejakém servisu mají emisni analizator. Ale snad jo. Zkusím v Mladé Boleslavi MOTOtech, nebo Yamahu. Uvidíme co mi nabídnou a za jakou cenu.
Ale až na jaře Enjoy
Grizzly - pá 14 leden, 2011 13:57
Předmět:
já docela souhlasím s milhausem, dvojkarbec nastavit jen podle pokus omyl???? Doporučuji seřidit v servisu, KN filtr chce přetryskovat karbenátky, jinak to nemá žádný smysl. Celým laděním u dvojkarbce je zisk tak 3 - 4 HP u jenokarbce to nemá smysl podnikat vůbec.
Petr.VF - pá 14 leden, 2011 14:53
Předmět:
Já osobně nechci získat koně navíc, spíš chci hladký chod motoru. Předchozí majitel tam KaN dal těsně před prodejem a jen nahrubo seřídil.
Anonymous - út 21 červen, 2011 18:48
Předmět: trysky
Zdravim chci se zeptat kde seženu trysky na vtko věči origo jsou 125 mam tam 128 dal jsem otevřeny filt bohatost už mam na 5 ot. a pořad si štěkne do karbcu tak chude chtělo by to tak 135 trisku jen kde ji sehnat
Jára Cimrman - út 21 červen, 2011 21:43
Předmět:
To co považuješ za bohatost, tedy pět otáček to je jednak už na vypadnutí šroubku a potom jak zde bylo již mnohokrát nasáno povolením šroubku se přidává vzduch a ne benzín. Běžně je šroubek vzduchu povolen o dvě až tři otáčky, co svíčky, o jakou motorku se jedná a co je to otevřený filtr mad Nějaký podrobnosti mad mad mad M.P.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB