VT 1100 - klepání Anonymous - po 28 leden, 2013 19:01 Předmět: klepání
Zdravím-
měl bych dotaz.Vlastním VT 1100 C r.v.93.Při startování se ni neděje,ale za chvilku začne klepat.Nahoře,někde okolo ventilů,Je to kovovej zvuk.Jak se motorka zahřeje,tak to přestává,až to uplně zmizí.Nevíte někdo,čím by to mohlo být.Jsou tam hydrostavy.Má s tím někdo zkušenost?
Dík za odpověď
Michal Týša - čt 31 leden, 2013 18:15 Předmět:
To se stát může, zkus změnit značku oleje... František - čt 31 leden, 2013 20:34 Předmět:
Chtěl jsem napsat něco podobnýho ale,čekal jsem až to napíše Renda.Mně to totiž taky klepe.FFF. Jára Cimrman - čt 31 leden, 2013 21:03 Předmět:
Zkusil bych olej MOTUL 5100 10W-40 který má doporučení pro motory s hydroštely J.C. Baron - čt 31 leden, 2013 22:19 Předmět:
Jak píší kolegové....já používám trošku hustší MOTUL 5100 10W-50 a motor se krásně zklidnil. Petr - čt 31 leden, 2013 23:14 Předmět:
další možný problém je drobná netěsnost svodů výfuku
taky to dokáže vyloudit kovový zvuk
nesundaval jsi výfuk? Týša - pá 01 únor, 2013 07:03 Předmět:
Jen ještě malý výcuc o kluků o olej fóra..
Příspěvekod modelář » pát zář 02, 2011 17:06
Z hlediska správné funkce hydroštelů je důležitý průběh viskozitní křivky toho kterého oleje. Proto jeden olej 10W-40 může hydroštelům "chutnat" a jiný ne. Když už je s hydroštely problém, je třeba vyzkoušet "jinou viskozitu" (záměrně nepíšu, jakou, poněvadž jednou může pomoci nižší W, jindy naopak vyšší) či jiný olej.
Do motoru s hydroštely by se však v zimním období neměl dávat olej v SAE 15W - XY.
A mám prakticky vyzkoušeno, že hydroštelům vadí Magnatec - zanáší je! Analogicky předpokládám, že musejí vadit i oleje s obsahem MoS2. dědoušek - pá 01 únor, 2013 14:10 Předmět:
Baron napsal:
Jak píší kolegové....já používám trošku hustší MOTUL 5100 10W-50 a motor se krásně zklidnil.
Ahoj Barone. Jak se zklidnil a jak se projevoval předtím ? Zkus to popsat trošku podrobněji. 10W-50 je olej hustější ? Do jakých podmínek se má používat ? Díky Shiny - so 02 únor, 2013 01:04 Předmět:
To Dědoušek:
Obecně je to zjednodušeně s olejema takto. Vždy mají rozpětí viskozity danou dvěma čísly. Například 15-40...první číslo značí od jaké spodní teplotní hranice má zaručenou viskozitu a druhé to samé ale na druhém konci teplotního spektra. Je to samozřejmě trošku zjednodušené, protože neexistuje jako kdysi dávno jednoduché pravidlo že nízké číslo oleje znamená řidčí na zimní období a v létě se dávaly s vyšším číslem hustčí oleje.
Vem si třeba olej 5W-5O, ten má teplotní rozpětí -30 až 5O stupňů. Je to celoroční olej jak na zimu tak na léto. Ale pokud jezdíš jen v létě je lepší použít olej, který má spodní číslo vyšší. Je to tím, že není rovnítko mezi viskozním rozsahem a hustotou . Rozdíl mezi oleji stejné horní hranice v hustotě může být patrný a práv ta vyšší hustota má za následek zklidnění motoru tím, že lépe vymezí případné volnosti motoru.
Ale stejně při rozhodování jaký olej je na prvním místě doporučení výrobce. dědoušek - so 02 únor, 2013 09:01 Předmět:
Díky Shiny. A ty používáš olej jaký ? Já tam mám Motul 5100 10W40, ale zaujala mne právě ta Baronova zkušenost (jak píše) se zklidněním motoru. Když porovnám chod motoru u VT 600, kterou jsem sedlal předtím a VT 1100 C, kterou mám nyní, zdá se mi, že u VT 600 byl klidnější. Myslíš, že by to mohlo být třeba hydroštelama, nebo jaký je tvůj názor? Jinak to jede jako čert, spotřeba oleje vůbec žádná. Jasně, že novou mášu z toho člověk neudělá nikdy(r.v.1995), ale .....???