Shadow Owners Club

Technika - Přední vidle

Anonymous - po 30 červenec, 2007 22:58
Předmět: Přední vidle
Zdálo se mi že mám nízko předek motorky, tak jsem se včera vrhnul na přední vidlici. Zjistil jsem, že
1.) pružiny byly celkově jen 30 cm dlouhé a v horní třetině byly zmáčknuté.
2.) Někdo už něco přede mnou dělal, poněvadž na levo je červený Castrol a v pravé nějaký žlutý olej.
3.) Výška oleje ve sloupci je 50 - 51 cm, což mi příjde více, než 0,485 l do jedné vidlice
4.) Pružiny jsem vyrovnal na délku 35 cm, pozor musí být i rovné v ose, aby nedocházelo uvnitř ke dření o vidlice ( uvolnění hliníku do náplně)
Motorka je výš ve předu a změnilo se ovládání, je citlivější a začala tlumit. No po sezoně bude pokračování..
BEECH - út 31 červenec, 2007 10:23
Předmět:
Monkey- co to je v horní 1/3 zmáčknuté??? normálně bys je nezmáčkl ani na lisu- mám dojem že tam máš progresivní pružiny a ty jsi je asi narovnal- jak se ti to podařilo??
Anonymous - út 31 červenec, 2007 12:12
Předmět:
Horní část pružin byla v délce zhruba 10 cm zmáčknutá - měly jiný stoupání než zbytek pružiny. Skutečně jsem je natáhnul a jak jsem se včera díval na stránky Amtrade.cz tak origo pružiny jsou délky jen 34 cm. Takže jsem jim vlastně vytvořil rezervu jednoho cm.. Pružiny mě ani tak nepálí, horší je to Beechi ale s olejem.. Měřidlo něšlo až na dno vidlí a přesto ho tam bylo asi víc než dost... Takže někde je asi chybička..
BEECH - út 31 červenec, 2007 16:06
Předmět:
nějak si asi nerozumíme- lineární pružiny jsou ve stoupání závitů stejné,ale progresivní mají asi v 1-2 pětinách délky jiné stoupání= vypadají jako zmáčklé= větší odpor, co já vím tak do shadow dávali progresivní, ale ne celotrubkové ale s nástavcem ( asi 8-10 cm dlouhá trubka)
s olejem to je horší, neb ten se nedává dle typu moto ( za předpokladu že jsou tam sériové pružina tak asi jo), ale podle pružin- ergo jiný výrobce= jiná hustota a množství, já když dával tvrdé plné pružiny tak jsem se několikrát radil s výrobcem v D, a teď to je o něčem jiným, ale mám takový dojem,jestli ty jsi nenatáhl pružinu a neudělal z ní lineární, to už asi vrátit nepujde- doporučoval bych ti najít si něco na stránkách CHOP + CRUIZ A TAM TI I PORADÍ--www.mopedshop.de
Anonymous - st 01 srpen, 2007 08:07
Předmět:
Cawec,
Beechi ono tam podle mne ještě něco bude , ale nevím zatím, kde je zakopaný pes. Když si představíš jak je dlouhá vidle, tak logicky olej má být od spodu. Bohužel výšku měřím , když to vezmu obráceně od " shora" a je ho tam do hloubky cca 60 cm. Tudíž k ose kola zbývá pořád nějakých 20-25 cm... Takže si myslím že mám docela slušný zásobníček na olej kdyby náhodou, ale funkce je někde jinde..
Sleduju kluky jak v poho drží stopu a já řídítka dřu.. Sháním řez, pak budeme moudřejší.
fata - po 30 březen, 2009 19:53
Předmět:
Ahoj bikeři tak jsem se po zimě poprve trochu projel na svém vytouženém šeďákovi (vt750) . Tímto se chci vás zeptat
jestli je normální ze přední tlumiče jsou tak měké rovinky a mensí vlnky v pohodě ale jak jsem vjel na takový menší hrbek tak to šlo na doraz je to normální ze jsou tak měké? jinak vážim okolo 70kg. díky za odpovědi.
Jára Cimrman - út 31 březen, 2009 00:48
Předmět:
Jde o to jak velký hrbek máš na mysli. Znám jednoho Hrbka a ten má stopadesát kilo. Jinak by se pochopitelně dala změřit výška stojíciho motocyklu a porovnat s někým kdo má stejnou mašinu ale možná na ni před tebou jezdil někdo podobný jako na přiložené fotografii. Pak bych se nedivil Shocked M.P.
BEECH - út 31 březen, 2009 13:33
Předmět:
záleží jak jezdíš, origo jsou dost měkké- já osobně jsem je vyměnil za jiné Enjoy
fata - út 31 březen, 2009 14:32
Předmět:
MILOSLAV POHL napsal:
Jde o to jak velký hrbek máš na mysli. Znám jednoho Hrbka a ten má stopadesát kilo. Jinak by se pochopitelně dala změřit výška stojíciho motocyklu a porovnat s někým kdo má stejnou mašinu ale možná na ni před tebou jezdil někdo podobný jako na přiložené fotografii. Pak bych se nedivil Shocked M.P.


Byla to propadlá zámkova dlažba u pumpy asi 5-10cm hluboká ale taková táhlá takze jsem si ji ve spleti kostek nevšimnul jinak předchozí majitel byl spíše sportovni postavy tak do 90kg zdaji se mi dost měké ale asi to tak má být podle (BEECH )... diky pánove.
petr.ccc - út 31 březen, 2009 20:19
Předmět:
No já mám stejný problém, tak až to teď půjde so servisu, tak nechám vyměnit olej. Si myslim, že kdyby tam dali malinko víc, že by to pomohlo, ne??? Jo a nejsem taky žádný drobek. Embarassed
BEECH - čt 02 duben, 2009 13:53
Předmět:
Pokud je někdo vyšší váhové kategorie ( tak jako já), a chce mít jistotu, že nepůjde nikdy nadoraz , pak bych doporučil tyhle:
http://www.mopedshop.de/index1.php
je to jako když přesedneš z franc. auta do sporťáku, s těmi se dají jezdit i závody ( vím o čem mluvím), samozřejmě k tomu musí být příslušný olej
BEECH - čt 02 duben, 2009 13:56
Předmět:
tak ještě poznámka: nejdříve najít na horním rolu typ mota a pak v levém sloupku Fahrwerk, tam na ty Wirthy už narazíte
petr.ccc - po 13 duben, 2009 18:18
Předmět:
Potřeboval bch poradit. Nevím, jak často se musí měnit olej v předních tlumičích. Nevím, jestli už to původní majitel měnil a nezjistím to. Mám najeto nějakých 17 tisíc km a VT600-ku z roku 1999. Díky.
fata - út 02 červen, 2009 15:56
Předmět:
Ahoj. Chtěl jsem se zeptat kolik zhruba by stála repase předních vidlí u vt750 teda jestli to někdo dělal, protože i po výměně oleje to pořád netlumí. díky za rady a tipy.
fata - ne 07 červen, 2009 09:27
Předmět:
Nikdo nic?
Simox - ne 07 červen, 2009 12:23
Předmět:
Hele já ti nevim, co myslíš tou repasí......ve vidlích se opotřebovávaj gufera, olej a pružina. Zbytek funkčnosti ti tvořej různý přepouštěcí otvory, kanálky kudy ten olej protejká. Na těch neni co měnit. Takže jestli ti to netlumí, tak rozebrat, vyčistit a vyměnit olej. To jsi udělal a furt se ti zdá že to netlumí ??? Olej máš určitě správnej viď?
fata - ne 07 červen, 2009 12:36
Předmět:
Simox napsal:
Hele já ti nevim, co myslíš tou repasí......ve vidlích se opotřebovávaj gufera, olej a pružina. Zbytek funkčnosti ti tvořej různý přepouštěcí otvory, kanálky kudy ten olej protejká. Na těch neni co měnit. Takže jestli ti to netlumí, tak rozebrat, vyčistit a vyměnit olej. To jsi udělal a furt se ti zdá že to netlumí ??? Olej máš určitě správnej viď?

Olej jsem vymenil mám valvoline 10 (sae10) přímo do tlumiču myslíš že kdybych tam dal třeba hustší olej tak by to mohlo být lepší. Už mě to celkem štve začína se mi vyskakávat guma.
Simox - pá 12 červen, 2009 18:15
Předmět:
Jj hustší olej by ti mohl pomoct. Ale nějak mi nejde do hlavy, že když tam je všechno jak má, tak to nefunguje. Hele a tu změnu jsi poznal až ty, nebo jsi to takhle koupil ???
fata - pá 12 červen, 2009 22:00
Předmět:
Simox napsal:
Jj hustší olej by ti mohl pomoct. Ale nějak mi nejde do hlavy, že když tam je všechno jak má, tak to nefunguje. Hele a tu změnu jsi poznal až ty, nebo jsi to takhle koupil ???

Ja už to tak koupil myslel jsem si že je to tak normální ale kamoš co má tu samou mi říkal že je to moc měké a trochu se mi vyskakavá guma takže něco není v pořádku. skuším ještě ten olej a když to nempomůže tak se půjdu zeptat do servisu nebo to tam nechám na opravu.
vroman - so 06 březen, 2010 15:49
Předmět:
Levý vidle tlumí, proto měla nějaký kvalitní oil, pravá něla jen nějakou sr... by se jen mazala a nazadírala. Bohužel na VT 600 je to tak
fata - so 06 březen, 2010 23:12
Předmět:
Ahoj. Ještě k tomu oleji. Musí tam být přesně podle manualu 514ml (raději o chlup více) do každé trubky. Takže když si myslíte jako já že litr bude stačit tak jste vedle jako já. mad
vroman - ne 07 březen, 2010 13:36
Předmět:
Zdravím ( Fata ) vzhledem k tomu, že tlumí pouze levá vidle, tak ten litr stačí, tech 520ml bych dal do levý a do pravý stačí zbytek. Po sundání kola můžeš vyzkoušet, jak jedna tlumí ( de dolu pomaleji a je slyšet jak se přelívá olej ) a druhá jen odstřelí pružinou.
fata - po 08 březen, 2010 20:40
Předmět:
vroman napsal:
Zdravím ( Fata ) vzhledem k tomu, že tlumí pouze levá vidle, tak ten litr stačí, tech 520ml bych dal do levý a do pravý stačí zbytek. Po sundání kola můžeš vyzkoušet, jak jedna tlumí ( de dolu pomaleji a je slyšet jak se přelívá olej ) a druhá jen odstřelí pružinou.

U 750 jsem měl obě dole a nepřipadaly mi ze by tlumila jen jedna. Myslím si že by měly tlumit oba tlumiče. Když tlumí jen jedna tak se ti to kolo musí křížit ne?
vroman - po 08 březen, 2010 23:07
Předmět:
No já si taky myslím, proto sem si tam ten druhuj dal,takže už mi tlumí obě vidle, ( zatím to bohužel nemám projeto, ale při pohupování se chová přímo luxusně ! ) oproti origoš v origoši je ten přepouštěcí kroužek jen v jedný , levý vidli viz příloha: stránka z manuálu. Na 750dě nevím... jedině mě napadá,že 750 bude těžší a bude mít tedy tvrdší pružiny, tak bude mít asi i oba tlumiče aby to utáhli, ale na 6ce která je lehčí to asi stačilo.
l.prikryl87 - st 08 září, 2010 14:28
Předmět:
Hele kluci, já jsem koupil někdy v březnu tohoto roku VT 1100 C3 a mám jeden dotaz. při svižnější jízdě v zatáčkách nebo třeba přes hrboly se mi celá rozvlní. i při jízdě na rovině když zahejbu s řidítkama doleva do prava tak se to moc vlní a taky mám docela dobře doskákaný přední plášť - není sjetej pravidelně, i na STK mě to potvrdil. takže otázka zní: to má tak měkej rám a nebo je něco ve vidlích v háji. při koupi mě tvrdil že spadla ze stojánku (podle hloubky oděrků to spadlo za jízdy), tudíš tam asi problémek bude....přes zimu bych to rozhodil,ale nejprve se chci poradit. díky za odpověď. jinak sem tu na fóru hledal nějaký podobný téma a nic sem nenašel, tak esi tu náhodou je tak mě neukamenujte,,,,,děkuju.
Novacek - st 08 září, 2010 21:35
Předmět:
I.prikryl>tu doskakanou gumu by mela mit na svedomi vidle..nefuncni zpetný utlum. muzes to rozebrat, zrevidovat vůle v pouzdrech, vycistit, vymenit olej.
Co se tyka vlneni, mam stejnou motorku a nemuzu jej potvrdit. Deltabox to zrovna neni, vlní se, delku na to ma, ale ze by to bylo nejak extremne meke, to ne.
Zapri predni kolo o patnik a riditkama natlač vidlici do krutu. Pozoruj uložení trubka-brýle (vůle), dotažení. Proverit vuli v krku. Ale to uz jsi asi udelal. Hamstni za kyvku, sledovat to same. Zkontrolovat zákryt pred/zad kola.
Asi me nenapadne nic, co by nenapadlo tebe. Pokud to jede s pusteným riditkama rovně, nenaklani se, tak ramu zrejme nic neni.
Jerry - čt 09 září, 2010 08:23
Předmět:
Odskákaná guma je jasná - tlumiče.
Vlnění - sjetá guma, která není sjetá do kulata, ale po obvodu má zlom, přeci jen nejedeš pořád do zatáčky. Takhle se ti začne připomínat, že se blíží výměna.
Nejdřív, ale udělej tlumiče, ať nespokazíš novou gumu.
Very Happy
Libor600 - čt 09 září, 2010 09:36
Předmět:
Cool přesně tak. Ještě zkontroluj jestli vidlice není volná v krku.nejlépe na nějakém stojanu. Když se mašina odlehčí. Když je moto na kolech tak se vůle tak neprojeví . A mělo by to být O.k.
l.prikryl87 - čt 09 září, 2010 10:32
Předmět:
jojo, tu gumu budu kupovat až v zime po tom co rozhodím předek. jinak když pustím řidítka tak úplně lehce a nepatrně táhne do prava a to si myslím ale že to dělá ta přední guma. říkám úplně lehounce..... Když sem ji kupoval tak sem projížděl ještě dragstara v clasiku a ten vyloženě sám zatáčel,takže asi tak.....abych se přiznal tak sem to zatím ani o ten obrubník nezkoušel,protože napřed chci posbírat rady a pak jednat. víc hlav do hromady je vždy lepší jak jedna Wink
Novacek - čt 09 září, 2010 13:47
Předmět:
"Sklon" k zatačení na stranu může být zpusobeny nerovnomerne sjetou gumou. Jednak to zpusobuje spadovani cesty a treba ja daleko vic klopim na levou stranu, nejen no motorece, ale i na bruslich, kole, křídle. Vsechno tocim radeji doleva + Leve zatacky vyjizdim vzdycky pod plynem, musim si to uplne hlidat. Guma pak vypada podle toho.
Na predchozi motorce jsem pri udrzbe vidle objevil, že kluzaky byly spatně usazené v brýlích bylo to lehce "štorclé". Potom jela rovně...
Asi zbytecna poznamka, ale jsou cesty ktere jsou hooodne vyspadovane ke krajnicim a naopak malo. Jakoze zalezi po cem zrovna jedes, kdyz pustis riditka.
Jinak zkus ten zákryt kol. Klasicka metoda..rovná lať na bok zadní gumy a podledovat jak to vypada u predniho kola.
Jára Cimrman - pá 10 září, 2010 01:27
Předmět:
Nevím jestli zákryt kol na VT 1100 C3 má nějaký význam když se na zadním kole stejně nedá nijak seřídit, nebo že by jo Embarassed M.P.
Novacek - pá 10 září, 2010 10:13
Předmět:
Ma to takovy smysl ze odhalí kondici ramu/kyvky a bude vedet co ma vlastne resit resp. jestli to ma smysl resit Miroslave.
l.prikryl87 - ne 12 září, 2010 09:34
Předmět:
takže kola v zákrytu sou, docela pěkně, a aji když sem to opřel o obrubník, tak při pohybu řidítkama nikde vůle není... když sem víc zabral tak sem prostě hejbal i kolem a nikde se to jinde nevlnilo....ještě to budeme zkoušet s kamošem na kočce, zvednem předek a uvidíme.....ale nabírám dojmu že C3 má asi tak měkkej rám.... tuhosti jakou má dragstar se asi neda očekávat...
Jára Cimrman - ne 12 září, 2010 11:06
Předmět:
Na rámu je taky spousta šrobovaných spoju http://www.partsdepot.cz/index.php?fveh=3996&cat=Motorcycles&year=1998&mfg=Honda&modelsearch_x=&curl=&section=175684 a to by taky stálo za kontrolu hlavně v uchycení motoru jinak si myslím že motorka se trochu na rozhoupaný silnici zavlní ale to je taky daný gumama, prostě to nejsou žádný nízkoprofilový ale profil 90a80 už sám o sobě dost zapruží. Záleží také na stylu jízdy. mad M.P.
Anonymous - ne 26 prosinec, 2010 10:00
Předmět: Přední vidle vt600 vs 750
vroman napsal:
No já si taky myslím, proto sem si tam ten druhuj dal,takže už mi tlumí obě vidle, ( zatím to bohužel nemám projeto, ale při pohupování se chová přímo luxusně ! ) oproti origoš v origoši je ten přepouštěcí kroužek jen v jedný , levý vidli viz příloha: stránka z manuálu. Na 750dě nevím... jedině mě napadá,že 750 bude těžší a bude mít tedy tvrdší pružiny, tak bude mít asi i oba tlumiče aby to utáhli, ale na 6ce která je lehčí to asi stačilo.


Co to tady bleješ ? mad Oba teleskopy musej chodit stejně!!! hustota oilu a tvrdost pružin = kvalita pružení kup si koloběžku,nemá tlumiče Very Happy zdar.
Boža - ne 26 prosinec, 2010 17:42
Předmět:
Motorka se musí vlnit, protože absolutní tuhost nejde zajistit. Jedině, že bys jezdil na pevně sešroubované koze..... Very Happy
vroman - pá 14 leden, 2011 00:42
Předmět: Re: Přední vidle
Monkey napsal:
Zdálo se mi že mám nízko předek motorky, tak jsem se včera vrhnul na přední vidlici. Zjistil jsem, že
1.) pružiny byly celkově jen 30 cm dlouhé a v horní třetině byly zmáčknuté.
2.) Někdo už něco přede mnou dělal, poněvadž na levo je červený Castrol a v pravé nějaký žlutý olej.
3.) Výška oleje ve sloupci je 50 - 51 cm, což mi příjde více, než 0,485 l do jedné vidlice
4.) Pružiny jsem vyrovnal na délku 35 cm, pozor musí být i rovné v ose, aby nedocházelo uvnitř ke dření o vidlice ( uvolnění hliníku do náplně)
Motorka je výš ve předu a změnilo se ovládání, je citlivější a začala tlumit. No po sezoně bude pokračování..

vroman - pá 14 leden, 2011 00:43
Předmět:
Čus, jen k bodu 2.) ten olej te tak dobře, páč jen jedna vidle je tlumící a druhá je pouze s pružinou a olej je jen kvůli tření. Loni sem dělal komplet repasi vidlí a DOST !!! mě to zklamalo a vzhledem ktomu že v druhé vidli chybí pouze přepouštěcí ventilky, tak sem si je sehnal a už mi tlumí obě :-) ale byl to porod hl zatémovaný, zalisovaný spodek kluzáku !
olin - ne 18 září, 2011 15:27
Předmět: vlnění předního kola
Ahoj, mám Spirita a již loni mi začal dělat ( nebo jsem si toho začal více všímat), že při přejezdu např. hrubě nastříkané přerušované čáry se přední kolo a následně celá motorka hodně zavlní ( stává se to i při zalitých drobných opravách asfaltu apod.). Protože jsem to začal registrovat po té co jsem píchnul p.kolo, zkusil jsem vyměnit pneu a vycentrovat kolo bohužel to moc nepomohlo - nemáte s tím někdo zkušenosti? Embarassed
Jára Cimrman - ne 18 září, 2011 15:39
Předmět:
Motorka se prostě na podelných nerovnostech vlní a v kolejích po kamionech je to někdy pomalu na rozbití huby. Prostě to jezdí jen na dvou kolech Embarassed J.C.
olin - ne 18 září, 2011 19:04
Předmět: vlnění předního kola
No - na motorkách nějaký čas jezdím, ale tohle je můj první brblák dříve jsem jezdil na silnicích a musím teda říct, že něco podobného u silničních motorek jsem nezažil. Tak se mi tomu nějak nechce věřit.
casik - ne 25 březen, 2012 03:46
Předmět:
Jezdim na "brblakovy" prvni sezonu (6let na fárošu),hodne me prekvapila neovladatelnost VTecka primo sem se snim pral. Minulej tyden me napadla takova blbost ze vyzkousim tlak v pneu Embarassed , jezdil sem na temer polovicnim tlaku .... ted je jak beranek úděs
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB