Shadow Owners Club

Technika - Zazimování

Robert - čt 06 prosinec, 2007 00:29
Předmět: Zazimování
Nenašel jsem tu zpracované téma, jak zazimovat motorku. Protože jsem začátečník a mám před sebou první zimu, chci se zeptat na vaše názory, jak to udělat.
Anonymous - čt 06 prosinec, 2007 08:44
Předmět:
Par tipu,jak na to:
Motorka se nedá jen tak postavit do nějaké garáže a na jaře zase vytáhnout. Právě teď se jí musí věnovat pozornost. Odborník a nadšený fanda motorek Jirka radí, na co byste neměli zapomenout. „Určitě by měla být ta motorka v garáži, nedávat jí na zimu do vlhka nebo mokra. Garáž by měla být správně vyhřívaná a motorka by měla stát na špaldo a nebo na centrálním stojanu, pokud ho ta motorka má, protože by neměla stát celou zimu na gumách. Gumy by se měly přes zimu také dofouknout.“

Jenom suchá garáž nestačí. I motorka si zaslouží vyčistit. „Určitě motorku kompletně vypucovat, věci, které by mohly zreznout, tak je důkladně promazat. Dále nesmíme zapomenout na to, že bychom měli napustit nádrž benzínem až po okraj, zavřít a vypustit karburátory, které by se měly také vyčistit. Dále by se měla vyndat baterka, dát ji do sucha, vyčistit a občas bychom ji měli přeměřit.“

Kromě této základní očisty nezapomeňte na koženou sedačku a chromované části. „Sedačku bychom měli určitě naimpregnovat nějakým mazadlem, určitě různé firmy prodávají speciální mazadla na kůži, no a co se týče chrómu, tak určitě také, to patří do celého toho vypucování motorky, takže chrómy také.“

Benzínu a nádrže už jsme se dotkli, ale přesto – hodně lidí si myslí, že benzín by se měl na zimu vypustit. Opak je pravdou. „To je právě velká mýlka, protože benzín by se měl do nádrže naopak napustit, aby nádrž nezrezla a nedostala se tam nějaká oxidace. Takže nádrž napustit, ale karburátory vypustit a vyčistit.“

Na zimu tedy dejte motorku do suché a teplé garáže, nezapomeňte vyčistit a promazat všechny části včetně chrómů a kožené sedačky a nakonec doplňte nádrž. Pokud svojí motorku takto zazimujete, můžete mít čisté svědomí a na jaře vám bude zase spolehlivě sloužit.


Jinak pokud jde o me,tak plnou nadrz,komplet vycistit a sup pod prodisnou plachtu (mam ji na chodbe,kde je relativne teplo,tak ani baterku nevyndavam-na jare vzdy v poho) Very Happy
Robert - čt 06 prosinec, 2007 12:30
Předmět:
Pěkné, díky moc, ale ještě bych se zeptal - protože jsem nádrž sundal (abych se dostal k elektrice), vypustil jsem z ní benzín, kvůli manipulaci. Teď mám obavy, že se mi tam bude srážet voda a začne mi rezivět.... Prý se na to dá použít nějaký sprej, kterým se vystříká nádrž zevnitř.
ví někdo jaký?
NAVI - čt 06 prosinec, 2007 19:49
Předmět: Motorka se nedá jen tak postavit do nějaké garáže
Souhlas s Fidem ale já osobně jezdím i v zimě hell Enjoy
Anonymous - čt 06 prosinec, 2007 19:55
Předmět:
tak,tak navi hell sprej se pouziva vetsinou po oprave nadrze,kdy je treba nadrz po brouseni nebo po svareni a muze dojit k odloupani vnitrni vrstvy,tak se pouziva antikorozni sprej,ale na zazimovani je podle me nejlepsi proste plna nadrz Very Happy
Robert - pá 07 prosinec, 2007 15:22
Předmět:
A nevíte aspoň, jaký ten antikorozní sprej použít? Já vůbec netuším :-)
NAVI - pá 07 prosinec, 2007 17:36
Předmět: antikorozní sprej
Ahoj Roberte, vyzkoušej třeba tenhle RACING Zinek aluminium sprej stříbrný hell

http://www.drogeriemartina.cz/inshop/naterove-hmoty/barvy-ve-sprejich/racing-zinek-aluminium-sprej-stribrny-tradix-[id-20704026].html


a nebo MOTIP-měděný sprej
http://tuning.autodoplnky.cz/autokosmetika/motip-dupli/technicke-spreje/motip-medeny-sprej-400ml-s273310

ale na trhu je toho moc, když tak v každé mototechně ti určitě rádi poradí
Enjoy
Mirek - pá 07 prosinec, 2007 17:43
Předmět:
Neřeknu ti přesně typ, ale vloni jsem to přesně takhle udělal. Prázdnou nádrž jsem vystříknul antikorozním sprejem (tuším od zn. Normfest), důležitý nebyl ani tak typ mazadla, jako potřeba nástavce - hadičky s rozprašovačem, díky které je možný se dostat dovnitř. Další, co jsem udělal byly svíce, které jsem vytáhnul a vyčistil kontakty. Na mašině jsem hadrem ucpal oba výfuky aby se možná vlhkost nedostala dovnitř, sundal jsem sedla, brašny, roklku a veškerou kůži jsem naimpregnoval a uložil zvlášť. K té vyhřívané garáži - co já vím není ani tak podstatné teplo, jako spíš konstantní teplota. Máša by asi neměla být v mrazu, ale když je v chladu, nemělo by to vadit. Důležitá a nejméně vhodná je změna teplot a s tím spojená kondenzace - to pak může být problém. Baterku jsem vyndal a oživil až před sezónou, jinak celou mášu jsem měl přes zimu na špalkách. Na jaře vše super - žádný problém nenastal. song To bylo vloni, letos je jediná změna - plná nádrž. Smile Enjoy
Robert - po 10 prosinec, 2007 11:03
Předmět:
Díky moc všem, udělám to asi nějak tak, jak píšete, vystříkám nádrž, vyndám baterku a svíčky.
Anonymous - po 10 prosinec, 2007 12:16
Předmět:
já letos zimovat nebudu ..... bo až bude chvilka času pujde motor ven, ale ostatní roky nezimuju vůbec ... stejně motku čistím a jsem u ní každou chvíli, takže jí tak jednou za 14dní-měsíc nastartuju a nechám ohřát až do větráku (baterka se dobije jako v provozu, benzín v karburátorech je furt čerstvej a pěkně se proběhne olej i voda po okruhu)
Anonymous - po 10 prosinec, 2007 12:17
Předmět:
jo a když je na stojanu tak jí nechám proběhnout i s kvaltem, abych vyhnal pavoky z převodovky a kardanu.
Robert - po 10 prosinec, 2007 16:52
Předmět:
Takže asi nemá ani smysl vypouštět karburátory, jak někde píšou....
Anonymous - po 10 prosinec, 2007 17:01
Předmět:
Nazory se ruzni,co motorkar tak rekne urcite neco jineho,ale jezdim od 17let a na zimu jsem krom popisovane zakladni udrzby nikdy nedelal nic jineho.Staci jeden pekny den a clovek neodola,takze masina je vzdy pripravena k vyjeti a vse naprosto bezproblemu (viz.sobota) Very Happy chopper V sobotu jsem vyndal masinu zpod plachty a na jeden stisk naskocila bez mrknuti oka.Nedele ale opet probihalo lesteni atd.,vzdyt to znas,je to mazel Very Happy
Anonymous - po 10 prosinec, 2007 17:31
Předmět:
netrofnu si říct nemá smysl, ale je v rámci údržby vyndám a vyčistim, ale nechávám je nalitý, protože stejně každou chvíli startuju.
Robert - út 11 prosinec, 2007 11:46
Předmět:
Aha, vyčistit bych je možná mohl zkusit.....

Ještě jeden dotaz, na jaře jsem chtěl promazat lanka (spojka, plyn, sytič) ale tehdy se mi to nechtělo moc rozebírat. Tys mi Lemmy psal, že to mažeš motorovým olejem - stačí to, nebo je lepší něco jiného, třeba něco s grafitem nebo tak?
Anonymous - út 11 prosinec, 2007 12:04
Předmět:
prakticky je to úplně jedno, jde o to aby byli mastný ..... někdo dává olej na šicí stroje (protože je jemnej) někdo dává hydrauliku (protože dobře vzlíná) někdo dává uni-spray např WD40 (protože se to tou hadičkou dobře aplikuje)

- dej tam to co máš - je zbytečný kvůli lankům kupovat nějakej speciální olej ze kterýho zděláš několik kapek a pak ti bude litr ležet doma.

- já vždycky lanka vymontuju pověsim je aby byli kolmo a pak průběžně olejničkou dokapávám a když mám dost trpělivosti tak až do doby než proteče skrz, pak je ještě nechám viset, aby vykapal ten přebytečnej spodem, utřu a namontuju zpátky
Anonymous - út 01 leden, 2008 20:56
Předmět:
Tak a je to,
ale venku je hnusně, tak mě nemusí prudit že teď můžu jezdit jenom z kopce chopper
Petr - st 02 leden, 2008 09:30
Předmět:
Lemmy co ti provedla? Nebo je to jen preventivní prohlídka?
Anonymous - st 02 leden, 2008 10:32
Předmět:
Preventivně bych jí nejradši jenom vyleštil......
jak už v létě odkuřovala, tak budu dávat nový kroužky, přetěsnim vršky a potřebuju zkontrolovat hydroštely bo se začaly ozývat ......
Robert - st 02 leden, 2008 16:52
Předmět:
No pěkné, tak daleko jsem se nedostal, na to mi chybí spousta věcí - odvaha, nervy a hlavně zkušenosti Sad
NAVI - st 02 leden, 2008 18:12
Předmět: tak budu dávat nový kroužky
Ahoj Lemmy, kolik máš naní nalítáno km?
Petr - st 02 leden, 2008 18:49
Předmět:
Lemmy asi jen míle Smile že jo
Anonymous - st 02 leden, 2008 21:16
Předmět:
To Navi:
cca 55tis mil
BEECH - čt 03 leden, 2008 08:09
Předmět:
já bych navázal ještě na mazání těch lanek,ono to až tak jednoduché není, protože se dělají 2 typy bowdenů- s obyč. jádrem- ty se mažou jak kdo čím, velmi dobrá je obyčejná nafta, neb dobře zatéka ,že je mastná víme všichni, no a pak se dělají bowdeny s teflonovou vložkou, a ty je lepší nemazat
Robert - čt 03 leden, 2008 08:40
Předmět:
BEECH napsal:
já bych navázal ještě na mazání těch lanek,ono to až tak jednoduché není, protože se dělají 2 typy bowdenů- s obyč. jádrem- ty se mažou jak kdo čím, velmi dobrá je obyčejná nafta, neb dobře zatéka ,že je mastná víme všichni, no a pak se dělají bowdeny s teflonovou vložkou, a ty je lepší nemazat


Poznám nějak rozdíl mezi těmi typy?
Anonymous - čt 03 leden, 2008 08:57
Předmět:
To Beech:
Teflonu namazání nevadí ..... ten rozdíl je spíš v tom že to není třeba mazat (teflon je odolnej i proti agresivním mazivům)
Týša - čt 03 leden, 2008 09:33
Předmět:
Ahoj,já osobně na bowdeny na kole dlouhodobě používám GT 85 - je jedno jestli na teflonový nebo bez a meměl jsem s tím nejmenší problém ani v zimě, takže vřele doporučuju.
Jerry - pá 04 leden, 2008 11:19
Předmět:
Origo jsou ocelový, já mám pancéřový a ty maj uvnitř teflon.
Jára Cimrman - pá 04 leden, 2008 16:19
Předmět:
Na promazání bovdenů mi bylo mi doporučeno TF-2, kamarád má opravnu a prodejnu kol a říkal že GT-85 používal taky ale že po čase začne lepit. Začal tedy používat TF-2 a spokojenost. Dnes jsem to promazal a je to znát vše jde lehčeji. Jinak cena 200 ml 100kč 450ml 210 kč.M.P.
Petr - pá 04 leden, 2008 22:47
Předmět:
u VT 1100 C3 doporučuji promazat vše okolo dílu 23
nevím jak to mají ostatní kubatůry a typy

MicroFich
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB