Autor |
Zpráva |
merlin.516
Věk: 46
Založen: 28. 02. 2009
Příspěvky: 35
Bydliště: Zlín
Motorka: VT600 CW
|
|
Ahoj, nechal jsem si v létě v jednom servisu namontovat 12V zásuvku na řídítka na napájení gps a pod. Problém je v tom, že se mi moc nelíbí jak mi to zapojil, tedy přímo na baterku, takže je zásuvka pod napětím nezávisle na klíčku v zapalování. Chtěl bych si to teď když mám motku na špalkách a odstrojenou přepojit, jenom nevím kam bych ten plusový drát připojil ,aby byl pod napětím až po zapnutí klíčů do polohy on a nehodil si to na nějaký el. okruh, kde by ta šťáva chyběla. Poraďte mi někdo jak to máte zapojené na vašich mašinách. Dík,moc za každou radu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Týša
Věk: 51
Založen: 20. 08. 2007
Příspěvky: 622
Bydliště: Ústí nad Labem
Motorka: VT 1100C sc 18
|
|
Mám to natvrdo,protože přes zásuvku nabíjím
|
|
|
|
_________________ We’re just passengers. Enjoy the ride.....
|
|
|
|
|
merlin.516
Věk: 46
Založen: 28. 02. 2009
Příspěvky: 35
Bydliště: Zlín
Motorka: VT600 CW
|
|
Na jaře budu kupovat novou baterku i s nějakou nabíječkou která má v příslušenství kabely co se dají natvrdo na baterku a zapojuje se pak do nějakého konektoru na jejich konci. takže nabíjet to přes zásuvku nemíním.
Týša napsal: | Mám to natvrdo,protože přes zásuvku nabíjím |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Jerry
President
Věk: 56
Založen: 31. 08. 2007
Příspěvky: 2701
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Motorka: VT750C
|
|
Jedná se zřejmě o nabíječku Optimate. Já mám OptomateIII a už je na trhu Optimate IV. Součástí sady je nabíječka, kde nabíjecí kabel je přerušen konektorem a lze na něj nasadit buď kleště, nebo konovku která je připojena na stálo přes pojistku očky přímo k baterii. Což můžu u VT 600 s jejím přístupem k baterii jen doporučit. Má i udržovací režim a nabíjím s ní i autobaterie.
A co víc. K této nabíječce lze doobědnat různé příslušenství, mezi nimiž je i jednoduchá autozásuvka, která se připojí pomocí konektoru právě k tomu konci s kabelovými oky a v kabel vystačí pohodlně až do brašny.
Takže ve finále máš v brašně autozásuvku, po jejímž odpojení lze k motce připojit nabíječku. Bližší informace nalezneš na K1400 > články a dál musíš hledat. Je tam popisovaná minimálně 3x a kdysi tam šla i objednat i s příslušenstvím.
Jinak tuto nabíječku doporučovala a prodávala i Honda i s jejím logem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
merlin.516
Věk: 46
Založen: 28. 02. 2009
Příspěvky: 35
Bydliště: Zlín
Motorka: VT600 CW
|
|
Opravdu jsem měl na mysli nabíječku optimate. Nicméně mám na řídítkách namontovanou zásuvku ze které potřebuju napájet GPS které je taky na řídítkách a ptám se jak zapojit tu zásuvku, aby nebyla pod napětím když je vyplé zapalování. Používám gps z auta která nevydrží dýl jak dvě hodiny jet na vlastní zdroj a napájecí kabel přehazuju současne s gps z auta na motku jak je potřeba takže je pro mě umástěná zásuvky na řídítkách výhodnější než v brašně, čímž nijak nesnižuji výhody i takového umístění pro jiné spotřebiče. Takže jestli jste si někdo zapojovali zásuvku jinak než přímo na baterku, budu rád když se podělíte o svoje zkušenosti.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
IMHO asi pro laika bude nejlepší vytáhnout potřebných 12V ze světla. Máš to přes klíček, jsou tam silné dráty a montážně to bude nejsnadnější .....
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Jerry
President
Věk: 56
Založen: 31. 08. 2007
Příspěvky: 2701
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Motorka: VT750C
|
|
Nabíjení navigace mám vyřešeno druhou autozásuvkou v kastlíku u pojistek. Je připojena k něčemu za pojistkou, k čemu ti ovšem z hlavy nepovím, ale nabíječka GPS bere nula nula nic. Do ní mám nastálo zapojenou nabíječku a kabel mám natažený podél rámu pod nádrží. Tudíž ve předu mi kouká jen konec napájecího kabelu, který v případě použití GPS zapojím přímo do přístroje. Je pravda, že jsem musel koupit ještě jednu nabíječku, ale zase nemusím na ní pořád myslet.
Pro další potřeby mám, jak jsem již zmiňoval druhou autozásuvku od Optimate v brašně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
merlin.516
Věk: 46
Založen: 28. 02. 2009
Příspěvky: 35
Bydliště: Zlín
Motorka: VT600 CW
|
|
Dráty mám natáhlé až k baterce ještě z toho servisu. Po průzkumu el.schématu v dílenské příručce jsou na šestce 4 hlavní okruhy.(4 pojistky 10A Fan motor,10A Ignition,10A Hlavní světlo,15A Blinkry,klakson,brzdové světla,osvětlení spz a kontrolky na palubce) Jelikož je k zásuvce original 15A pojistka, hodil bych to spíš na ten poslední okruh někde za pojistku nebo v tom 4 Pin konektoru.Podle schématu by to měl být černohědý kabel, ale ještě jsem to neprověřoval na motorce. Co vy na to?
Petr napsal: | IMHO asi pro laika bude nejlepší vytáhnout potřebných 12V ze světla. Máš to přes klíček, jsou tam silné dráty a montážně to bude nejsnadnější ..... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 71
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Jestli to můžeš chytit z nějaké pojistky, tak není co řešit. Hlavně v případě zkratu na zásuvce se ti nezakouří z elektriky. Máš možnost si vybrat jestli stálý proud nebo po zapnutí klíčku atd. M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
merlin.516 napsal: | Jelikož je k zásuvce original 15A pojistka, hodil bych to spíš na ten .............. |
vyndej tu originál 15 A a dej tam něco slabšího..... myslím že na navigaci a podobné věci bude 5A dostatečno a hlavně ta pojistka bude mít smysl.
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
merlin.516
Věk: 46
Založen: 28. 02. 2009
Příspěvky: 35
Bydliště: Zlín
Motorka: VT600 CW
|
|
Tak nakonec to udělám takto: mám před sebou upně rozebranou pojistkovou skříňku a zjišťuji že je v ní pár otvorů na pojistky navíc - tím nenyslím ty na náhradní pojisky, takže to tam dám další pojistu a vezmu to z přívodu který napájí tři ze čtyř výše jmenovaných okruhů. Fan Motor má svůj přívod a je ve skříňce zvlášť, na ten to dávat nebudu. Ale na tom druhém přívodu jsou tři obsazené a dvě volné pozice tak tam šoupnu další pojistku (tu od té zásuvky" je to 10A ne 15 jak jsem psal), Oba přívody jsou podle schématu až za spínací skříňkou. Jediný problém je ,že v těch volných slotech jsou konektory jenom na přívodu, takže na druhý konec pojistky budu muset předělat ty plíšky z té zásuvky na pojistku co je na kabelu od 12V zásuvky, aby mi sedly do toho otvoru a pak to vyvedu ven spolu s ostatními dráty a bude to jako origoš z výroby jestli to nějak nezprasím
Děkuji všem za konzultace
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
nevím jak přesně to tam máš ale "ty plíšky" na pojistku pasují orig auto konektory
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 71
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Tak ať se dílo podaří M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|