Autor |
Zpráva |
sirgeorge
Věk: 49
Založen: 01. 09. 2009
Příspěvky: 110
Bydliště: Poceplice
Motorka: VT 1100 C2 ACE
|
|
Zdarec soudruzi, věděl by nekdo jak proměřit indukční cívky, jestli obě dávají stejnou hodnotu??? Když vyndám svíčku z předního válce a ze zadního a porovnám obě jiskry na svíčkách, zadní válec dělá menší jiskru. Prohodím-li svíčky je to stejné, čili mám pocit že zadní cívka je nějaká divná... Má někdo zkušenost, páru o tom jak to proměřit??? Kuju...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
jsou na to speciální měřáky..
cívkám nic být nemusí, můžou to být i prošlehlé VN kabely
změř odpor cívek měl by být přibližně stejný. Tj napájení oproti kostře ohmetrem
dělají to obě strany stejně?
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
sirgeorge
Věk: 49
Založen: 01. 09. 2009
Příspěvky: 110
Bydliště: Poceplice
Motorka: VT 1100 C2 ACE
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Petře, nemáš elektrické schéma VT 1100, ale v nějaký čitelný podobě já si totiž myslím že fígl s cívkama tkví v něčem jiném M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
ze schématu vyčtu pouze to že každá z cívek je napojena na "ingotion master module" nic víc. Bohužel nemám ponětí co v té řídící jednotce přesně je.
pochopitelně je možné že řídící jednotka je je vadná, nebo je normální že to dělá každá.
možná by stálo za to kdyby to někdo se stejným ročníkem zkusil aby sirgeorge měl jasno.
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Mám stejný ročník, jestli mi ti výjde tak to schválně zkusím M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Svatopluk
Věk: 60
Založen: 29. 05. 2009
Příspěvky: 42
Motorka: VT 750 C4 Shadow
|
|
Snad nebudu za blbce...není ta indukční cívka pro dvě svíčky? jinak... jsou jiskry na obou svíčkách zadního válce stejné? a ještě jedna možnost, co takhle přehodit primární přívody k cívkám přímo na zapalovací jednotce? tím se to snad vyjasní úplně...je-li ale někde problém, osobně bych to typoval ale na sekundární vinutí cívky...ohmetrem změříš jen odpor, což může dobré být první info, jestli je oplně v háji nebo ne...to, jak se chová v indukci ohmetrem nezměříš...držím palce...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sirgeorge
Věk: 49
Založen: 01. 09. 2009
Příspěvky: 110
Bydliště: Poceplice
Motorka: VT 1100 C2 ACE
|
|
Jiskry na obou svickach zadniho valce jsou stejne, takze pokud "je" nekde problem, je to zadni civka... Promerim jak na to bude cas o vikendu...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Bohužel jsem se k tomu dnes nedostal M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
Svatopluk napsal: | Snad nebudu za blbce...není ta indukční cívka pro dvě svíčky? jinak... jsou jiskry na obou svíčkách zadního válce stejné? a ještě jedna možnost, co takhle přehodit primární přívody k cívkám přímo na zapalovací jednotce? tím se to snad vyjasní úplně...je-li ale někde problém, osobně bych to typoval ale na sekundární vinutí cívky...ohmetrem změříš jen odpor, což může dobré být první info, jestli je oplně v háji nebo ne...to, jak se chová v indukci ohmetrem nezměříš...držím palce... |
jsi si jist že cívka u 1998 nemá pro každou svíčku jiné vinutí .... moje VT1100 C3 má indukční cívky dvojité, při startu se zapíná jen jeden pár a po určité době se přidá i druhý.
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
sirgeorge
Věk: 49
Založen: 01. 09. 2009
Příspěvky: 110
Bydliště: Poceplice
Motorka: VT 1100 C2 ACE
|
|
hmm zajimave, to me nenapadlo, mam ale dalsi par civek z Ebaye tak je zkusim vsechny promerit a vsechny vyzkouset.. a uvidime... snad na to bude o vikendu cas...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sirgeorge
Věk: 49
Založen: 01. 09. 2009
Příspěvky: 110
Bydliště: Poceplice
Motorka: VT 1100 C2 ACE
|
|
Ale kdyz nad tim tak premyslim, tak mi pali obe dve svicky soucasne, takze vinuti je tam asi jen jedno pro obe svicky...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Já to vlastně nevyzkouším protože mám předělanou elektriku že po zapnutí klíčku mě pumpa dopumpuje benzín a odepne se mi při startování světlo. K tomu slouží relátko pod sedadlem které v původním zapojení sepne v momentě kdy motorka chytne a připojí benzínové čerpadlo. Já to mám jinak a jednou jsem to tady i maloval. Píšu to proto že si myslím že to má s řídící jednotkou a cívkama souvislost. Zkusil bych následující - vytáhl bych kabel ze svíčky a dal tam svíčku jinou nebo náhradní a motorku natočil a potom teprve kontroloval jiskru, při chodu a ne při startu. Tak můžeš postupně vyzkoušet všechny čtyři a samotného mě zajímá výsledek. Myslím že za chodu bude vše makat tak jak má. M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
sirgeorge
Věk: 49
Založen: 01. 09. 2009
Příspěvky: 110
Bydliště: Poceplice
Motorka: VT 1100 C2 ACE
|
|
Tak sem meril ty civky z Ebay a hodnota odporu na nizkonapetovem byla 0.31 ohmu, na obou stejne... Na vysokonapetovem, to nejde zmerit, pac jejen z kontakty je hrozne hluboko a nedostanu tam nozicky meraku, musim na to neco vykoumat...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
použij kabel s fajfkou a svíčkou
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Vyzkoušej to co jsem ti napsal, musel by jsi měřit indukci a né odpor to nenaměříš nic M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
proč by nezměřil odpor cívky?
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Pochopitelně něco naměří ale co to je za hodnotu 0,31 Ohmu to je odpor primárního vinutí nebo čeho, když už se indukční cívka sekne tak na vysokonapětovém vinutí a navíc se měří stejnosměrným proudem- když obrátíš polaritu naměříš něco úplně jiného.Zkusil bych jiskru při natočený motorce pátou plonkovou svíčkou, postupně všechny kabely a mám jasno M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Svatopluk
Věk: 60
Založen: 29. 05. 2009
Příspěvky: 42
Motorka: VT 750 C4 Shadow
|
|
S tou indukcí si troufám s MP souhlasit...jak na cívku, nak na dívku...napřed napětí, potom proud...a jestli se něco někde proráží, tak na sekundáru...kV jsou přece jen kV...a ty obyčejný ohmetr vyrobit neumí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Ještě jednou a jinak. Vytáhnu kabel ze svíčky v motoru, svíčku v motoru nechám a vezmu svíčku rezervní nebo jinou a nasadím na kabel který jsem vytáhl a přidržím u válce. Nastartuju motorku, jeden válec sice poběží na dvě svíčky a druhý jen na jednu, bude trochu kuckat ale poběží a uvidím jakou jiskru ta cívka dává. Postupně vyzkouším všechny kabely a mám jasno!!!!!!! Někdy může jiskra přeskakovat i na kabelu nebo v bodce, to je nejlépe vidět v úplny tmě, natočit motorku a obejít jestli se někde neblejská M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|