Autor |
Zpráva |
popinjay
Věk: 63
Založen: 23. 06. 2011
Příspěvky: 103
Motorka: VT750C AERO 2005
|
|
pozri do manualu, aky vykon ma alternator.
to cislo bude udavane, ako nominalne,
obcas je uvedene pri nejakych otackach.
jednoducho na volnobeh elektraren (alternator) vyrobi menej elektriny
pre spotrebice, ako pri strednych a vyssich otackach.
vykon altika bude nejake cislo uvedene vo Wattoch.
napr.: 350 W...a podobne.
potom si spocitaj, kolko Watov mas pri nastartovanej motke.
napriklad : predne svetlo + zadne osvetlenie+ pridavne osvetlenie.
nieco este berie aj riadiaca jednotka, zapalovacie cievky, to
zatial zanedbajme. klakson, smerovky do toho vstupuju ciastocne a kratkodobo.
ale hlavne mrkni kolko Watov maju tie pridavne ziarovky.
sucet spotrebicov vo Watoch, by mal byt mensi, ako vykon alternatora (ten ti vyraba "elektrinu").
regulator ti napetie palubnej siete reguluje, aby neprekrocilo urcitu hranicu.
ak je napetie vysoke, sup s tym do baterie, ak je nizke (pozieraju ho svetla, pridavne svetla a ine spotrebice) sup s tym do spotrebicov.
|
|
|
|
_________________ full tank, empty bladder, i'm good for 200 miles !
|
|
|
|
|
Shiny
Věk: 69
Založen: 03. 05. 2012
Příspěvky: 376
Bydliště: Dobřichovice , Praha - západ
Motorka: VT 1100 C2 Sabre
|
|
S tím dolitím baterie kyselinou na to bacha.....u nové baterky kdy je součást i ampule s elektrolitem je to vypočítané aby to stačilo. ale stává se, že desky nasáknou víc elektrolitu a pak je vhodné spíš dolít destilkou. Ono totiž když je větší hustota elektrolytu tak se stává, že desky odejdou dřív. Je lepší nejdřív změřit hustoměrem a dolitím bud destilky nebo elektolytem. Výška hladiny..píšeš, že není vidět a tudíž je jí málo...aby to nebylo naopak aby nebyla baterka plná pak taky není hladina vidět..myšleno bokem zkrz těleso, zezhora je to jasně vidět
|
|
|
|
|
|
|
|
|
popinjay
Věk: 63
Založen: 23. 06. 2011
Příspěvky: 103
Motorka: VT750C AERO 2005
|
|
jerry, tak vykon alternatora mas 345 W pri 5000 otackach :
a dalsie spotrebice mas tu, to uz dopocitas,
sorry, musim ist vencit psa :
|
|
|
|
_________________ full tank, empty bladder, i'm good for 200 miles !
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Jerry, budeš si na motorku místo plexi asi dát solární panel a jezdit jenom ve dne J.C.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jerry
President
Věk: 56
Založen: 31. 08. 2007
Příspěvky: 2701
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Motorka: VT750C
|
|
Měl jsem přední světla zapojené přes ralátka tak, že mi při potkávacích světlech svítili seriově a při dálkových paralerně. Takže při potkávacích svítili málo (2x6V) a při dálkových více (2x12V). Trochu riskantní bylo, že v případě seriového zapojení procházel proud mezi světly přes světelnou rampu, ale je od ostatní motky odizolovaná a fungovalo to, tak jsem to přestal řešit.
Loni jsem začal mít občas trochu problém s baterií a tak když to začlo znovu a více na jaře, řekl jsem si, je tam baterie šest let, má na to nárok a tak jsem koupil novou. Jenže problémy začly po čase zas a zjistil jsem, že mi přídavná světla občas dělají barevnou hudbu. S pomocí Maka, jsme zjistili, že se mi do toho tluče kostra přes hrnec světla a mé pancéřové bovdeny. Stačila jednoduchá gumová podložka a bylo vše OK.
Je to asi čtrnáct dní a barevná hudba tu byla zas spolu s horším startováním. Tak jsem se naštval, celý výmysl s relátkama jsem zrušil a hotovo. Byl jsem spokojený že teď bude vše v pořádku, ale nebylo. Zase po čase vymlácená baterie, podotýkám pouze po jízdě, jinak drží prfektně. Tak jsem vytáhl multimetr a změřil napětí na předem nabité baterii 12,7V. Natočil jsem a vytočil motor a při zapnutém hlavním světlometu je na baterce si 13,8V, pokud do toho zapnu přídavná světla, je tam již jen 12,2V.
Přední světlomet 1x H4 60/55W, parkovací světlo 5W, Přídavná světla 2x H3 55W, osvětlení tachometru 1x 1,2W zadní světla Led, přídavná zadní světla Led. Podle uživatelské příručky generátor 264W. Pořád bych měl mít 176W k dobru.
???
Ještě mě napadlo, jestli to někde neprobíjí, ale kabaly nikde nehoří. Zítra dopoledne před odjezdem na Kajlovec, možná natáhnu kabely k přídavným světlům znova a uvidíme.
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
To ti to spadne o nějak moc. Je to sice 110W navíc ale to by nemělo byt nic co by alternátor nezvládl. Jak píšeš zkus vyměnit vedení a připoj to na zkoušku přímo k baterce a změř to. Jsem docela zvědavej co naměříš J.C.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Jerry
President
Věk: 56
Založen: 31. 08. 2007
Příspěvky: 2701
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Motorka: VT750C
|
|
Tak jsem natahal na přídavná světla komplet novou kabeláž. Dělal jsem to včera do jedenácti v noci a tak na zkoušku došlo až před chvílí. Dráty jsem natahal komplet nové a opravdu jsem si s tím vyhrál.
Proud je brán přes pojistku z autobaterie, spíná se přes relé, které je napojené na parkovací světla a na ovládacím proudu před relé je vypínač. Kabely od světla pod nádrž jsou v hadičce, všechno podotahované páskama, konektory v smršťovacích bužírkách rozlišené červenou a černou barvou, dokonce i kabeláž vyvedená v barvách.
Dnes jsem ji nastartoval a měřil přímo na baterii:
vyplý klíček a nabitá baterie 12,83V
po nastartování na sytič 14,3V
zapnutá parkovací světla 14,38V
zapnutá potkávací světla 14,19V
k tomu zaplá přídavná světla 12,16V
otáčky jaké jsou při průměrné jízdě 12,6V
vysoké otáčky 13,05V
parkovací světla s přídavnými 12,32V
rparkovací světla s přídavnými, oztočený motor 13,3
Konec měření vyplá motorka a klíček 12,66V
Takže na sraz jedu bez zaplých přídavných světel a pro jistotu nabíječku v brašně. Zachvíli vyrážíme, bereme to přes Polské Klodzko.
Přivítám každý nápad co s tím. Díky!
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Libor600
Věk: 65
Založen: 09. 08. 2009
Příspěvky: 287
Bydliště: Vavřineč
Motorka: VT 750 C2
|
|
Ty přídavné světla mají moc velký odběr.hodnoty které udáváš jsou O.K.do momentu než je zapneš.dobíjecí proud pod 13V je na draka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Libor600
Věk: 65
Založen: 09. 08. 2009
Příspěvky: 287
Bydliště: Vavřineč
Motorka: VT 750 C2
|
|
zapneš přídavná světla.Dobíjecí proud pod 13V je na draka
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Ty hodnoty co jsi naměřil ukazují že alternátor tomu odběru nestačí, otázkou je proč a kde je chyba. Možná by stálo za to zajet do Ml. Bolky a nechat to přeměřit u Šťastnýho co dělá autoelektriku, určitě dokáže změřit výkon alternátoru, regulátor a to by tě mohlo posunout dál. J.C.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Svatopluk
Věk: 60
Založen: 29. 05. 2009
Příspěvky: 42
Motorka: VT 750 C4 Shadow
|
|
|
|
|
|
Jdi na stránku Předchozí 1, 2
|
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Můžete odesílat nové téma do tohoto fóra Můžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
|
|