Obsah fóra Shadow Owners Club Portal
 FAQ  •  English  •  FaceBook FaceBook  •  Kronika  •  MotoAkce  •  Registrace  •  Nastavení  •  Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvkyToto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionPřihlásit, pro kontrolu soukromých zprávZobrazit následující téma
Autor Zpráva
Robert
Upozornění : 1



Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín

Motorka: VT1100 C2 ACE
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: pá 11 květen, 2007 10:21  Předmět:  Shadow 1100 ACE 1995 recenze Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

přeloženo z motorcycle.com

Honda. Vyrobeno v USA. Tahle slova, která najdeme na spolujezdcově sedadle Hondy Shadow 1100 American Classic Edition, popisují celý příběh, který stojí za nejnovějším příspěvkem Hondy do obchodu s cruisery, doposud kontrolovaným Harley Davidsonem. Je vyrobena v Americe, vypadá Americky, zní Americky a sakra, cítí se Americky! Klidně si dosaďte "Harley-Davidson" za "Americky" kdekoliv nahoře v textu - ACE, jak vidíte, je nejtroufalejší kopie Harleje, která kdy byla vyrobena.

Malé ohlédnutí: Harley-Davidson je v záviděníhodné pozici prodejce, který prodává více motocyklů, než je schopen vyrobit a situace u prodejců vypadá tak, že zákazník je nucen čekat rok a víc na svůj vytoužený kus. Aby byla situace ještě horší, prodejci typicky "vydírají" zákazníky a často inkasují tisíce dolarů za doporučenou obchodní cenu. Honda doufá, že vydělá na dvou věcech. Za první doufá, že pár netrpělivých a na ceně závislých zákazníků se dostane do předváděcích místností Hondy díky novým úpravám. A za druhé, při pokusu nalákat ty, co nejsou Harleji naklonění do obchodu s cruisery, pokusila se Honda vyrobit nejúžasnější cruiser, který nenosí jméno H-D. Vypadá, že to funguje, když i Honda začíná mít problémy s uspokojováním zakázek pro tento v Americe-vyrobený cruiser.

Tak je to, Americký výrobek. Od ocelového rámu a nádrže až po šrouby, které drží bike pohromadě. Včetně laku. Postupně se objevuje více než sto dodavatelů napříč celými Spojenými státy, kteří dodávají součástky pro novou Shadow do továrny Honda of American Manufacturing (známé jako HAM) v Marysville v Ohiu. Ale provedení a zvuk pochází přímo z Milwaukee.

Aby dodala svému výrobku vzhled cruiseru, vybavila Honda model ACE dvoustupňovým výfukovým potrubím, samozřejmě chromovaným, velkou a širokou nádrží, širokými zahnutými řídítky, koly s drátěnými výplety schovanými pod blatníky, chromovanými kryty, jedním chromovaným tachometrem a dlouhým chromovaným bočním stojanem. Jednoduše následovala zásadu, že chrom je to hlavní.

Ale přesto všechno, pokud si chtěla Honda ukousnout kousek z Harlejova koláče, musela vyrobit stroj, který umí víc, než jen vypadat jako HD. Musel se tak cítit. Aby tohle splnila, vzala 45 stupňový, čtyřventilový, vodou chlazený V-Twin ze standardní Shadow a dala mu jeden sdílený klikový čep, aby tak napodobila způsob, jak získává dunivý zvuk výfuků Harlej.

Standardní Honda Shadow používá vyosené vačky na hřídeli, díky kterým je možno lépe tlumit vibrace. Oproti tomu Honda Shadow ACE používá jednu sdílenou vačku, aby napodobila pocit a zvuk "Velkého dvojčete" Harley-Davidsona.

A fungovalo to. Po startu zní nová Shadow téměř nerozeznatelně od Harleje, vybaveného původními výfuky - dokonce zní lépe, protože vodou chlazená ACE má tišší zvuk pohonné jednotky, proto bylo možné vyrobit hlasitější výfukový systém, než má jakýkoli původní Harlej (měření hlučnosti EPA je totiž založeno na hlučnosti celého stroje, hlasitější motor vyžaduje tišší výfukový systém a naopak). Sledování biku při neutrálu je fyzický zážitek - motor, s jeho začerněným žebrováním (které skrývá vodní chlazení) a chromované kryty válců se doslova otřásají v základech, a gumové uchycení motoru se snaží ztlumit vibrace. Otřesy nacházejí svoji cestu i do měkce uložených řídítek - Pohněte plynem a bike doslova "ožije".

Přehoďte nohu přes motorku a posaďte se do širokého, vytvarovaného sedla a sedíte v - ne na - ACE. Vpředu uchycené stupačky nejsou tak daleko, aby to působilo nešikovně nebo nepohodlně a široká a skloněná řídítka se přirozeně potkají s vašima rukama. Ovládací prvky jsou typické japonské kvality - spojka a plyn fungují lehce a směrovky lze vypnout stisknutím. Zrcátka jsou opravdu něco víc, než jen na zkontrolování účesu - široká zrcátka poskytují excelentní pohled téměř bez vibrací na to, co se děje vzadu za vámi.

Přes všechny ty části, inspirované H-D, není pochyb, že tohle je Honda. Zpracování je v nejvyšší kvalitě, přestože nikdo, včetně Hondy, to neumí s chromem tak, jako Harley. Za povšimnutí stojí schování radiátoru mezi přední vidlice rámu - pokud nevíte že tam je, ani si ho nevšimnete. Zadní sedlo je odnímatelné, kvůli sólo jezdcům a pětistupňová převodovka funguje bezchybně. Řadící páka je pata-špička i když zadní část je umístěna pro snadnou manipulaci zbytečně vysoko. Nejrušivěji působila patní část řadící páky při náhodném vyhození rychlosti z jedničky při pokládání nohy na zem na semaforu. Další prvek H-D, který mohl být vynechán je odnímatelná palivová nádrž.

Čím je tento motocykl větší stylem, tím je menší výkonem. Se vším tím rachotem okolo skýtá motor dojem, že se v sobě ukrývá velkou sílu, ale testování na delší trati prozradí pravdu. Ocenili jsme jemnou spojku, protože kvůli relativně anemickému motoru je řazení na pořadu dne. Na rozdíl od Harlejů, které mají spoustu výkonu posazeného níž a mohou se vléct krajinou při jakékoliv zařazené rychlosti celé dny - nezaměňujme však otáčky s výkonem - Honda má širší rozpětí výkonu. To dovoluje motoru točit se volně, bez roztřesení, přesto však neukrývá žádné ohromné množství výkonu. Chybějící otáčkoměr není handicap, protože motor stejně přestane táhnout dřív, než by se zapojil omezovač otáček.

Přední odpružení, které odvádí dobrou práci a pohodlně absorbuje nerovnosti, aniž by se moc ponořovalo při usilovném brždění, je podporováno přední brzdou, která bohužel nedělá dojem, že by měla dost síly k zablokování předního kola na kluzké vozovce. Vyváženým brzděním přední a zadní brzdy zastavíme motocykl bez problémů, přesto bychom raději viděli účinnější přední brzdu. Zadní odpružení funguje dobře na hlavních cestách, bohužel však neumožňuje takové cestovní nastavení, které by z ACE udělalo komfortní cruiser pro velké dálniční vzdálenosti. Při přitahování zadní pružiny - jediná možnost nastavení tlumičů na motorce - se podstatně zlepšují jízdní vlastnosti, na druhou stranu se také zvyšuje vnímání vibrací.

Když se cesta začne klikatit, povolte Hondě uzdu a užívejte si krajiny. Pokud pojedete rychle, brzy začne být odpružení a brzdy přetížené. Na cruiser se motorka v zatáčkách chová dobře a pneu se nikdy nezdálo být nějak zvlášť namáhané, ani při lehkém drhnutí stupačkami o zem. Dlouhý rozvor přispívá k poněkud těžkému řízení, ale byli jsme ohromeni tím, jak neutrálně se bike v zatáčkách chová - mám na mysli to, že ACE může zahnout za roh, aniž by vyžadovala širší nájezd pod plynem nebo neustálé korekce řízení.

Když jsme poprvé viděli ACE, mysleli jsme, že je to jen špatně udělaná kopie Harley-Davidsona, hodná tak možná kolektivního opovržení. Ale ukázalo se, že motocykl je postaven na svých vlastních přednostech: dobře vypadající, dobře postavený motocykl, který dokonce zapůsobil i na část "tvrdého jádra" vyjeveného davu příznivců Harley-Davidson.

Model: 1995 Honda VT1100C2
Motor: 1099cc SOHC 45stupňů vodou chlazený V-twin
Převodovka: 5 rychlostí
Sek.pohon: kardan
Nádrž: 15l
Suchá váha: 261kg


linearts.gif
 Komentář:
Standardní Shadow
 Velikost:  6.98 kB
 Zobrazeno:  3823 krát

linearts.gif

lineaces.gif
 Komentář:
Shadow ACE
 Velikost:  6.46 kB
 Zobrazeno:  3833 krát

lineaces.gif





Naposledy upravil Robert dne st 16 květen, 2007 12:52, celkově upraveno 1 krát
Kozoroh Pohlaví:Muž Opice OfflineOsobní galerie uživatele RobertZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuZobrazit autorovi WWW stránky
calif.350
Anonymní







PříspěvekZaslal: ne 13 květen, 2007 12:51  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

děkuji mnohokrát za tento preklad, uvital bych i jine dobove clanky o tomto motocyklu Smile


  
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvkyToto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionPřihlásit, pro kontrolu soukromých zprávZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
admin kontakt
Petr