Autor |
Zpráva |
Berkyn
Věk: 48
Založen: 08. 03. 2009
Příspěvky: 2
Bydliště: Tynec nad Sazavou
Motorka: vt 750
|
|
Muj problem je ten že nemužu nastartovat v pátek jsem to měl nastartované a v sobotu už nejede jiskru to hodí svíčky jsou mokré ale jen to škytne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jarin
Věk: 64
Založen: 13. 12. 2006
Příspěvky: 98
Bydliště: Jirkov
Motorka: VT 750 Shadow US
|
|
......pokud jsi nechal motor běžet jenom chviličku,tak se svíčky ,,orosí" a ,,kleknou" ,dobré je nechat motor běžet až ,,do větráku"nebo se projet,tím se veškerý kondezát odpaří . Zkus startovací kabely.......ale pořádný ! a baterku z auta. Tohle mne taky trápilo,když jsem měl slabou baterku,všechnu ,,šťávu" sežral startér,pak jsem napojil kabely a motor naskočil okamžitě!!Když to nepomůže,pořeš svíčky.Svíčky se zkouší jednoduše: rozevřeš elektrody na 7 - 8 mm,což odpovídá 0,7 pod tlakem, a pokud jiskra nepřeskočí je po ní ! hodně úspěchů
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Grizzly
Kapitán
Věk: 63
Založen: 27. 12. 2006
Příspěvky: 918
Bydliště: Brno
Motorka: VT 600
|
|
Až natáhneš kabely a budeš startovat přes auto, tak si dej bacha ať neodrovnáš startér dlouhým točením, auto bat. ,dává podstatně větší startovací proud než ta co máš v mašině. Když ji nenastartuješ, tak vyndej svíčky, postav strojovnu na sluníčko, protoč bez svíček a bez plynu, počkej 10 - 15 min nasaď svíčky,nastartuj, běž jezdit.
|
|
|
|
_________________
ZDAR Grizzly
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
petr.ccc
Věk: 51
Založen: 07. 06. 2008
Příspěvky: 362
Motorka: Honda Shadow VT600
|
|
Nebo vytlačit na kopeček a třeba to cestou dolů chytí. Loni v létě jsem roztlačoval VT 600 na prašné cestě Turecka. A povedlo se. Jde jenom o zvyk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Standa
Věk: 62
Založen: 21. 07. 2008
Příspěvky: 57
Bydliště: Plzeň
|
|
..jenom bych oponoval s tou baterkou a startovacím proudem. Nezávisí na zdroji (baterce),ale na spotřebiči (starteru). Starter si vezme podle svého příkonu na který je navinutej. A to že se spálí je dáno tím ,že je to eletromotor dělanej na krátkodobej výkon a ne hodinový točení. Malej motor-velkej výkon na krátkou dobu. A s těma svíčkama : opatrně nahřát nad sporákem a očistit jemným drát.kartáčem a určitě chytne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
Stando: velká baterka velký zkratový - startovací proud. Startér v tomto případě bere vše co mu baterka podá /skoro/. Jestli výrobce počítá s malou baterii a tudíž s malým zkratovým proudem může něco poddimenzovat a tak třeba ušetřit na materiálu, velikosti atd což při pořádné baterce může špatně dopadnout. Rozhodně bych minimálně postupoval s rozvahou. Když je potřeba startovat delší dobu použil bych "startovací vozík" s nastaveným příslušným startovacím proudem....
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
bosorka
Anonymní
|
|
ahoj kluci, tak to jsem zvědavá jak bych to udělala, kdyby mi nešla nastartovat ta moje..vím o čem mluvíte, ale nevěděla bych co s tím..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Standa
Věk: 62
Založen: 21. 07. 2008
Příspěvky: 57
Bydliště: Plzeň
|
|
...nejsem vševěda,nesouhlasím.Ale je to jedno. Vem si Ametr a měř...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Radek
Věk: 60
Založen: 02. 11. 2006
Příspěvky: 107
Bydliště: Zlín
Motorka: VTX 1300 S
|
|
Standa má pravdu, 55W žárovka si "vezme" 4,6 A ať je baterie jakákoliv...do aut se dávají silnější akumulátory a nikdy se nestalo , že by se spálil spouštěč.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Startér je svou konstrukcí ve své podstatě sériový stejnosměrný motor který má tu vlastnost, že čím pomaleji se točí tím má větší sílu a při vysokých otáčkách jeho výkon klesá. Teoreticky nemá omezené otačky a je schopen se roztočit až do sebezničení. Z výkonové křivky tedy vyplívá že čím pomaleji se točí tím má větší sílu ale bere také daleko více proudu. V praxi to znamená že při nižším napětí baterie má tendenci brát více proudu, pokud to zdroj dovolí a při silném zdroji naopak odběr klesá. Silná baterka v žádnem případě nemůže startér poškodit při rozumném startovacím intervalu 5 až 10 sec a nechat odpočinout se startéru nemůže nic stát. Pozor při připojování druhé baterky - připojit svorku plus a mínus připojit kdekoli mimo baterku na kostru a né svorku baterie, jikra může způsobit při vyrovnávání napěti výbuch výparů z baterky a kyselina sírová do očí může mít nedozírné následky. M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jerry
President
Věk: 56
Založen: 31. 08. 2007
Příspěvky: 2701
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Motorka: VT750C
|
|
Míra P. má pravdu. Je to praxe z větších vozů včetně toho výbuchu (naštěstí ne osobně ). Jen bych to neuměl tak hezky napsat.
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
BATERKY baterie dávají různý startovací proud a startér jej vesměs dokáže plně využít. Dá se říct že startér vezme co mu baterka podá, pro některý startér to může být při špatném zacházení osudné. Proudové průběhy viz graf
|
starter.gif |
Komentář: |
|
Velikost: |
6.65 kB |
Zobrazeno: |
9826 krát |
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Standa
Věk: 62
Založen: 21. 07. 2008
Příspěvky: 57
Bydliště: Plzeň
|
|
...tak vidím,že se tady strhla skoro bitva.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Simox
Věk: 38
Založen: 11. 11. 2006
Příspěvky: 302
Bydliště: Praha
Motorka: Honda VT 1100 Shadow
|
|
Strhla. To jsem zvědavej kde je pravda.......
Vždycky jsem si myslel to co Petr, ale Mílův přízpěvek je taky hodně smysluplnej...
Tak jak ?????
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Graf určitě smysl dává ale myslím že platí pouze pro určitý výkon startéru a danou kapacitu baterie. Jedno je jisté, při silné baterii neklesne tolik napětí a startér při stejném výkonu nebude brát tolik proudu. Jedno vím jistě že při startování na slabou baterku dostává startér daleko víc zabrat než když je všechno v pořádku. M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Standa
Věk: 62
Založen: 21. 07. 2008
Příspěvky: 57
Bydliště: Plzeň
|
|
..tak s tím musí určitě souhlasit i Petr. Vzorečky P,I,R,U platí stále .Já jsem si v září koupil starého Harlee na stavbu no a zrovna jsem řešil baterku do upravenýho rámu .(Doufám,že nebudu vykázán když už nejezdím na Hondě ,ale věrných 13let na jedné by mohla být polehčující okolnost) ,moc rád se tady brouzdám když je zima a kolečka se netočí V tabulce pro stejné motory a startery jsou použité baterky 270 Amp. a 350 Amp. Starter 1,4 kW - to máme proud 116 Amp. Na tomhle přílkladu je vidět jak je baterka podstatně silnější .Ale nějak nám vypadl příspěvek : Nastartoval /nenastartoval
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
Stando Ohmův zákon pochopitelně platí ale je potřeba ho správně používat. Například tvůj startér s výkonem 1,4Kw zatíží obvod tak, že pokles napětí zapříčiní nárůst proudu na hodnoty o mnoho vyšší a pak už jen na baterii záleží kolik je ochotná podat... počítat s 12ti volty je liché. Vyzkoušej si měřit napětí na svorkách startéru při startování a hodnotu si potom dej do zmiňovaného vzorečku. Budeš asi překvapen co za proudy v jednotlivých fázích startování obvodem tečou...
Tak jak to počítáš ty by platilo pouze v případě "ideálního zdroje"
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
fata
Věk: 39
Založen: 14. 12. 2008
Příspěvky: 164
Bydliště: Ostrava-Zábřeh
Motorka: Honda VT 750 C2 Shadow
|
|
Měl jsem stejný problém vyřešil jsem to. vyměnil jsem svíčky nabil baterku Pořádně zastrčil kabely na svíčky poprvé bez sitiče a (ať to neuchlastám) pak jsem ho vytáhl a na prvni šup. Jinak ty kabely tam jdou celkem blbě je to strašně hluboko a špatný přístup k těma dvoum pod nadrži. reklbych že základ je dobrá a nabitá baterka a čisté svíčky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Jast
Věk: 79
Založen: 20. 08. 2008
Příspěvky: 226
Bydliště: Uhříněves Vačkářova 569
Motorka: Honda VT 600 C PC21
|
|
Ahoj.
Tento problém jsem vyřešil takto. Nabil jsem baterii k motoru jsem přistavil teplovzdušný ventilátor a 2 hoďky na to funěl a všechny vlhkosti nastřádané za zimu byli pryč Shadowka naskočila na první brnk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|