Autor |
Zpráva |
Jiří Hušek
Věk: 65
Založen: 08. 11. 2009
Příspěvky: 7
Bydliště: Ryšavého 15,Náchod
Motorka: Honda VT 500 c Shadow
|
|
Prominte mi možná hloupý dotaz.Mám Hondu Shadow VT 500 C,kterou jsem nedávno koupil a nevím jaký benzin do ní nalít.Je to rok výroby 86 tak bych si tipnul,že speciál,ale ten už u každé pumpy taky nemají a naturál by mohl(možná) zaklepávat ventilová sedla,tak kdyby mě někdo z vás věděl poradit,byl bych rád.Dík
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monkey
Věk: 54
Založen: 22. 07. 2009
Příspěvky: 36
Bydliště: Praha
Motorka: VT 750 C2 ACE, VT 125 ,VT 500C, VTX 1300
|
|
klidně tam lej Natural 95, jezdíme na něj celou sezonu a v pohodě. Myslím že Simox jezdí několokátou sezonu ( když ji nemá na špalkách kvůli gumičce )
a do sebe musíš taky něco, aby jsi nebyl na začátku sezony rozeschlej...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Když ten motor vyvíjeli, tak se v Americe prodával ještě benzín který měl 85 Oktanů a to je problém i mladších motorek - malý kompresní poměr. Benzím tam lej jak píše Monkey, stejně jinej nekoupíš M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Simox
Věk: 38
Založen: 11. 11. 2006
Příspěvky: 302
Bydliště: Praha
Motorka: Honda VT 1100 Shadow
|
|
Přesně tak. Lej tam 95ku. Problémy jsem měl akorát se 100 (prej) oktanovym Shell V-power. Hodně se mi přehřejvala.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jiří Hušek
Věk: 65
Založen: 08. 11. 2009
Příspěvky: 7
Bydliště: Ryšavého 15,Náchod
Motorka: Honda VT 500 c Shadow
|
|
Tak vám všem děkuji za rady.Na druhou stranu mě překvapuje,že taková poměrně důležitá věc není rozebrána v manuálu.Ještě jednou dík.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jerry
President
Věk: 56
Založen: 31. 08. 2007
Příspěvky: 2701
Bydliště: Benátky nad Jizerou
Motorka: VT750C
|
|
No, oni tenkrát s tím problém neměli.
Jinak hřeje se to proto, protože čím vyšší oktanové číslo, tím rychlejc ten bezín hoří. Tudíž k vrcholu hoření dojde o malinko dřív, než je ventil ve správné poloze. Alespoň tak tomu rozumím já.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Týša
Věk: 51
Založen: 20. 08. 2007
Příspěvky: 622
Bydliště: Ústí nad Labem
Motorka: VT 1100C sc 18
|
|
Všechno záleží na kompresním poměru... Čím vyšší kompresní poměr, tím může být použito palivo s vyšším OČ. Pokud se u motoru,který není konstruován na vyšší OČ použije tento benzín, pak paradoxně dochází k pomalejšímu prohoření směsi, teplota hoření je u benzínu s vyšším OČ vyšší a to nejspíš bude ten důvod přehřívání.....
|
|
|
|
_________________ We’re just passengers. Enjoy the ride.....
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Týša, píšeš to správně a navíc se benzín s vysokým OČ hůře zapaluje při malém kompresním poměru, třeba VT 1100 k.p. 8.5 : 1 A to je na dnešní paliva sakra málo M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
merlin.516
Věk: 46
Založen: 28. 02. 2009
Příspěvky: 35
Bydliště: Zlín
Motorka: VT600 CW
|
|
já nevím jak ty ale já mám palivo napsané v techničáku BA 95 B z čehož usuzuju, že chce 95 oktanový benzín co znamenají ty písmena sice nevím, protože jsem po tom nepátral, ale všechno co dřív jezdilo na speciál teď jezdí na natural tak jsem to neřešil. Ty tam asi máš okt.číslo 92 nebo míň natural 92 se dá taky blbě sehnat, takže jak píšou ostatní lej tam Natural 95. Já zkoušel do svojí šestky jednou n98 a žídný rozdíl jsem nepozoroval,anini ve výkonu ani se nepřehřívala.
Jiří Hušek napsal: | Tak vám všem děkuji za rady.Na druhou stranu mě překvapuje,že taková poměrně důležitá věc není rozebrána v manuálu.Ještě jednou dík. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Standa
Věk: 62
Založen: 21. 07. 2008
Příspěvky: 57
Bydliště: Plzeň
|
|
Písmena BA znamenají : Benzín automobiloví. A s tím naturálem bych byl opatrný. Pokud motor není dělanej na naturál tedy jeho hlava ,s největší pravděpodobností zadřeš ventily. U benzinky koupíš směs ve flašce s odměrkou která se leje do nádrže s naturálem podle natankovaného množství. Je to náhrada za olovo v dříve prodávaném speciálu,které mělo právě funkci mazání ventilů. Jinak u HONDY zjistíš vše podle vinka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Standa
Věk: 62
Založen: 21. 07. 2008
Příspěvky: 57
Bydliště: Plzeň
|
|
..jo a to písmeno 95 B znamená BEZOLOVNATÝ.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Týša
Věk: 51
Založen: 20. 08. 2007
Příspěvky: 622
Bydliště: Ústí nad Labem
Motorka: VT 1100C sc 18
|
|
V manuálu pro rok 86-95 je uvedeno "unleaded",čili bezolovnatý.....
|
|
|
|
_________________ We’re just passengers. Enjoy the ride.....
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
|