Autor |
Zpráva |
petr.ccc
Věk: 51
Založen: 07. 06. 2008
Příspěvky: 362
Motorka: Honda Shadow VT600
|
|
Pokusil jsem se nastartovat po zimě a zjistil jsem následující:
1. Baterka už to má za sebou
2. Po připojení jiné baterky všechno svítí, troubí ...
3. Po připojení jiné baterky a po zmáčknutí startéru se ozve cvaknutí (asi někde u startéru) a vypnou se kontrolky. Pokud to jde přes pojistku, tak ji to spálí.
Může mi prosím někdo poradit? Je to startovací relé? Starter? Nebo něco jiné? Dva dni u toho ležím a na nic jsem nepřišel. Pomóóóc....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
petr.ccc napsal: | ... Pokud to jde přes pojistku, tak ji to spálí..... |
jakou pojistku? kam připojuješ tu jinou baterku ?
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
petr.ccc
Věk: 51
Založen: 07. 06. 2008
Příspěvky: 362
Motorka: Honda Shadow VT600
|
|
Druhý pokus byl:
Baterka přímo na konceovky, co vedou od baterky. Baterka z Hondy tam není, připojil jsem jinou ale na stejné dráty. Pojistku dávám vždy a všude. Zjistil jsem, že při startu to spálí vždy pojistku, tak jsem to dal napřímo. No a cvak .... a vyplo to kontrolky. Jinak vše funkční.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 71
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Jak silnou baterku tam připojuješ - jak silnými vodiči - je ta baterka v pořádku a nabitá - jestli při startování zhasnou kontrolky tak někde u výše jmenovaného je chyba nebo totální zkrat a to by se asi z něčeho začalo kouřit nebo minimálněpořádně ohřálo M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
petr.ccc
Věk: 51
Založen: 07. 06. 2008
Příspěvky: 362
Motorka: Honda Shadow VT600
|
|
Baterka je taky z motorky, ale trochu silnější. Kontrolky zhasnou po zmáčknutí startéru. Cvakne a zhasne. Vypnu klíček, zapnu a to samé. Nikde se nazakouří.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kasprik Michal
Věk: 46
Založen: 08. 10. 2007
Příspěvky: 21
Bydliště: Ludgeřovice
Motorka: HONDA VT 750 SHADOW SPIRIT
|
|
To samé mi dělá když mám slabou baterku
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
petr.ccc
Věk: 51
Založen: 07. 06. 2008
Příspěvky: 362
Motorka: Honda Shadow VT600
|
|
Jestli to je baterkou, tak vás v Brně zlíbám štěstím .
Neberte to doslova
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miagi
Věk: 48
Založen: 13. 10. 2009
Příspěvky: 32
Bydliště: Zdiby
Motorka: Honda VT 1100 C Shadow 1988, USA
|
|
Nejsem si tím zcela jist, ale domnívám se, že na startér ani pojistka není. Je tam příliš velký odběr a spálila by se. Dále překontroluj póly baterie. Baterie může mít (+) napravo i vlevo. Ale spíše mi přijde, že je vybitá, nebo nemá startovací napětí. Jak píšeš, že když to dáš na přímo a jen to cvakne, to cívka vysune pastorek, ale startér asi nemá energii na roztočení motoru. Vzít měřák a proměřit to.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
_________________
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
munty
Věk: 38
Založen: 11. 07. 2009
Příspěvky: 25
Bydliště: Klůček
Motorka: VTX1800c
|
|
Ahoj měl jsem ten samý problém... a řešení bylo koupit novou baterii. Po zimě ztratila kapcitu a nešlo ji ani pořádně nabít. Bylo by dobré zkusit baterii nejlépe z moto, kde je stejná kapacita baterie jako u Shadow a je OK.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 71
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Jestli můžeš dej baterku pořádně nabít, nebo zkus baterku z auta a připojit pořádnými vodiči, startér při startování bere určitě minimálně 100 Ampér. Já nevěřim že by byla závada někde jinde M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honza_C
Věk: 65
Založen: 04. 06. 2009
Příspěvky: 435
Motorka: Kawasaki VN 1500 Clasic Tourer
|
|
Je to přesně, jak píše Míla.Pokud jí nepřipojíš "startovacími kabely" s pořádným kontaktem, tak si o ty "kabely" akorát spálíš prsty. Odpor je sviňa.
A základ je jistota, že i připojená baterka je 100procentní. Nejlépe z auta, nastartovanýho, aby šel proud z altíku......
Jooo, baterka se musí nabíjet ikdyž se nejezdí!!!! Dlouho nejezdí.
Hodně štěstí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Luke555
Věk: 46
Založen: 17. 03. 2010
Příspěvky: 16
|
|
No tak já mám VT750 Shadow a mám celkem se startováním taky problém. Zatím uvažuji o startéru a nebo o baterii. Už na podzim se mi stalo,že z ničeho nic,když chci startovat. Tak to jen cvakne a všechno pohasne. Pustím a zkusím znovu a startér se roztočí.nedělá to vždy. Je to dost nepravidelné. Bud´d teda je něco s baterkou,že jednou dát startovací proud a jednou zas není schopná a nebo to by bylo horší. Mezizáviťák na kotvě startéru a to by byl problém:-(! Tak jestli náhodou někdo nemá zkušenost. A neměl podobný problém. Kdyby to dělalo pořád vemu baterku z auto,ale ono se to děje jen někdy a to je problém:-(" Spoje jsem všechny překontroloval a žádný přechoďák nenašel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
logiky by to mohla být batekka, přechoďák v relé nebo na kontaktech ale i zanesené, čí špatné uhlíky
rozřešení je koukat co udělá ostatní el. zařízení - rozsviť při startu světla
jestli při startu výrazně pohasnou světla je to baterka
jestli světla svítí a stejně nestartuješ je to přechoďák, nebo uhlíky
vsadím na baterku
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Anonymní
|
|
No právě,že to je tak,že automaticky jak otočím klíčkem. tak se rožnou světla a tak vlastně startuji se světlem. No a někdy to točí normálně,ale jak přijde problém. tak to jen cvakne a pohasne přední světlo a zahsnou kontrolky a tak jsem dvě možnosti. Buď to baterka někdy nedává a nebo jde startér do zkratu a je něco na kotvě. Radši bych baterku. To by bylo levnější.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
kolik to má najeto? mohly by se přidřít startér
startuješ bez kvaltu? někdy vystavená spojka nestačí, může se přilepit
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Anonymní
|
|
No tak najeto to má 23000km. No startuji vždy s neutrálem. jednou jsem zkoušel se zmáčklou spojkou,ale asni to neklaplo:-). Chce to mít neutrál. Koukal jsem na fora jak manící montují startér. V manuálu píší úplně jednoduše jen dva šrouby a napájení a vyjmout ven a ve skutečnosti se musí sundat prý i kryt motoru. Jinak se to nedá vyháknout a tak se do startéru neženu. Tak jsem koukal,že životnost baterky gelové se udává na 4-6let a ta má má letos 5. Po nabytí a když jí necháš 24h ležet. měl bys na prázdno naměřit 12,8V a pak je tabulka jaké napětí odpovídá zhruba jaké kapacitě baterie. No ta má tak 75-80procent kapacity. No kolega mi včera říkal,že jeho kolega měl bodobnou baterku,ale na autě. Někdy startovala normálně a někdy to jen klaplo. A to už i u zahřáteho motoru klaplo a za 10min zkusil znova a baterka točí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 71
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Jestli je to tak jak píšeš zkusil bych bateku vyndat a odvezl někam kde mají dobrý testr na akumulátory a ten ukáže poměrně přesně kolik procent kapacity baterka má, já měl problémy s dodávkou a ukázalo to 62% a tak jsem koupil novou a pokoj. Taky se ji občas moc nechtělo. Většinou to nestojí nic nebo pár korun, je to otázka minuty a hlavně víš na čem jseš. To by bylo aby nebylo M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
BEECH
jednatel
Věk: 66
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 1898
Bydliště: Mariánské Lázně
Motorka: VT 1100 ACE
|
|
Jednoduchý test: napoj na startér motorky baterii z auta napřímo (bacha na kvalt,abys neodfrčel do zdi), tím obejdeš veškerá "Malá zařízení", pokud bude fungovat, je starter i motor Ok. Pak to může být jen spínačZkus přemostit) ,pokud ne tak je to baterka - může dávat klidně i 12,5V, ale pokud nenastartuješ, tak nemá kapacitu. Ahoj Beech
|
|
|
|
_________________ Over the bridge where you start to believe
Down at the edge of the rainbow
Dark is the night though it's in another time
Follow the light of your shadow
|
|
|
|
|
Anonymní
|
|
No tak to by bylo ideální,když jí mám venku jí odvézt někde kde mají tester baterií. Už jsem přemýšlel o nějaké výkonévém odporu. To se dá lehce vypočítat třeba na 100A a měřit napětí na baterce při zátěži. No zhruba 0,12ohmů a aby byl tak Kwattovej:-). Což je problém:-). Zkusím teda zjístit kde by se to dalo nechat změřit:-). No na druhou radu ohledně napojení startéru na tvrdo na baterii. To bych si asi moc nepomohl,když vemu v potas,že te´d tak střelím. Třeba na 20startů se to tak jednou zachová a nebo někdy dvakrát po sobě a pak zas dlouho nic. Proto je to celkem oříšek. Nejrychlejší je zjístit v jakém stavu je ta baterka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|