Obsah fóra Shadow Owners Club Portal
 FAQ  •  English  •  FaceBook FaceBook  •  Kronika  •  MotoAkce  •  Registrace  •  Nastavení  •  Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvkyToto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionPřihlásit, pro kontrolu soukromých zprávZobrazit následující téma
Autor Zpráva
Jerry
President


Věk: 56
Založen: 31. 08. 2007
Příspěvky: 2701
Bydliště: Benátky nad Jizerou

Motorka: VT750C
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: so 03 září, 2011 17:27  Předmět:  Historie řady Honda VT Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Historie řady Honda VT

Počátek této modelové řady lze vysledovat již v 70. letech dnes již minulého století.
Je to již téměř 30 let, kdy roku 1983 se na světě objevila Honda Shadow.


1978
první V-Twin motor ještě příčně uložený v CX500.
jako první soft chopper se objevuje CM185T

1979
z továrny vyjíždí první Honda CX500 Custom.
Značku Custom si však již před tím zaregistoval Stephan Hohenstein, smluvní prodejce H-D, které takto po úpravách označoval. A tak Honda musela od tohoto označení upustit a celou zásilku v Hamburském přístavu při nákladné marketingové akci přeznačila novým označením "C".

1980
CB650, CB750 a CB900 ve verzi "C" Custom

1982
Nová řada VF750 C Magna, a modelů. CB Night Hawk.
Honda představuje 16.12.2012nový motocykl NV750, což je jen jiný obchodní název pro VT750 SHADOW v Japonsku. Motocykl NV750 zakládá na dlouhou dobu novou řadu motocyklů Honda.

1983
Americká Honda dostává do čela několik svých modelů speciálně určených pro uživatele v USA.
Nejdůležitějším pro nás je modelová řada označená VT podle motoru V-Twin. Jde o řadu HONDA SHADOW. Tím je spojen motocykl NV750 s označením, které je známé po celém světě.
VT500 a to ve dvou barvách - fialová a černá. V letech 83-86, má zlaté nápisy na nádrži, chromovaný přední blatník a světla jednoduchého obdélníkového tvaru. Motor, kapaliou chlazený, dvouválcový motor do V s OHC rozvody a pohonem zadního kola nízkoúdržbovým kardanem.
VT750 je uvedena také ve dvou barvách a to vínové a černé. měla kulatý světlomet, chromovaný přední blatník opěradlo a OHC, kapalinou chlazený motor s elektrickým startérem.
Na Japonském trhu se objevuje VT400.

1984
VT500 barva zůstala nezměněna, černěný motor.
VT700 výkon byl snížen, protože USA změnila dovozní cla.

1985
VT500 Dvoudílné sedadlo, kulaté přední světlo a části motoru jsou kmbinací leštěného hliníku a chromu.
VT700 Žádná zásadní změna.
VT1100 nová řada, černá a fialová nebo černá a stříbrná. 5 rychlostí převodovka, kapalinou chlazený motor s pohonem zadního kola kardanem.

1986
VT500 beze změn.
VT700 oranžová a zlatá. Malá změna v podobě zadního blatníku. Počet paprsků bylsnížen.
VT1100 měnit barvu a tvar.

1987
VT700 stále se vyrábí v černé a vínové barvě
VT1100, nižší sedadlo, větší rozvor, větší pohodlí cestujících. Motor kapalinou chlazený do V má obsah 1093 ccm. Pohon zadního kola kardanem.

1988
VT700 a VT800C barvy černá a tmavě červená nebo vínová a stříbrná.
VT1100C nově černá, červená.
Tyto modely mají výrazný "japonský soft-chopper vzled", kardan a litá kola.
VT600 VLX - velký průlom, předčí svým vzhledem mnoho nemoderních Amerických chopperů. To přispělo k velkému úspěchu tohoto modelu. Tento model se vyráběl do roku 2007 téměř beze změn, to znamená 19let!
Motory se montují s menšími změnami do Hondy Transalp.
Je vyráběna verze pro Japonský trh NV400 Steed.

1991
VT600 - kvůli přísnějším požadavkům na emise výfukových plynů je snížena výkonnost z 41 na 39 hp.

1993
VT600 - větší nádrž z 9 litrů na 11 litrů.

1994
Druhý velký třesk z Hondy v USA z centrály v Ohiu; VT1100C2 ACE. , v roce 1994. Velká konkurence Harley-Davidsnu
Honda má stále na svých Shadow stále propracovanější "americký design" a VT600 je distribuován s velkým úspěchem.

1996
VT600 - u evropských verzí pěti rychlostí převodovka místo dřívější čtyřrychlostní.
Následuje VT750C2 ACE, což je v té době snad nejkrásnější střední cruiser na světě. Tento model má opět vodou chlazený motor do V o obsahu 750ccm, 45 koní, 5-rychlostní převodovku a pohon zadního kola řetězem. Široká řidítka, ladné křivky, a výfuk systému dva v jednom. Vyrábí se až do roku 2002 bez jakýchkoliv změn v několika barevných variantách. Je třeba poznamenat, že americké a evropské modely, byl rozdílné v bohatším pochromování. Tento model dostává později bratra v VT750DC Spirit, v Evropě známým jako Black Widow.

1998
VT1100C3. Závod Honda v Ohiu představuje opět motocykl v americkém designu. Tento model ve stylu art deco má krásná linie, hluboké zakřivené blatníky, bílé bočnice na pneumatikách.
V USA se objevují další podtypy pro vnitřní trh 75 hp Tourer, 1100 Spirit a Sabre

2001
VT750DC Spirit. v Evropě známým jako Black Widow. Tento model měl posílit střední třídu chopper/cruiser. Technické parametry jsou stejné s VT750C2. Jediný rozdíl byl ve vzhledu. Tento model měl v Americe velký úspěch. Nový model Spirita se objeví ve výrobě až v roce 2007.

2002
VT125 je nejmenší z rodiny Shadow a má spolehlivý kapalinou chlazený motor do V, který je montován i do Honda XL125 Varadero.
VTX – VTwin eXtreme o obsahu 1800 a 1300ccm mají jemněji běžící motor s přesvědčivým vysokým výkonem. (VTX1300S, 1300R, 1300, 1300C, 1800C VTX, 1800R, 1800, 1800, 1800, 1800F)

2004
Moderní VT750C4 Shadow v retrostylu je jedním z nejpopulárnějších modelů. Pohon zadního kola se vrací ke kardanu. Bohužel u tohoto modelu vzrůstá podíl plastových dílů.

2007
Od tohoto roku se vyrábějí modely VT750 Shadow a Spirit v souladu se stávajícími ekologickými předpisy se vstřikovací jednotkou.
VTX – VTwin eXtreme - výroba pro Evropu v roce 2007 končí, protože nesplňuje nové EURO-3 normy.

2009
Naštěstí, japonská společnost, věří, že tato legenda musí žít, a v tomto roce přivedla na trh nového sourozence – VT1300 Fury. Zde se historie z roku 1979 opakuje, Honda musela v Evropě od označení Fury ustoupit, protože tento název byl již zaregistrován a na evropský trh je tento stroj uváděn pod strohým označením jako VT1300CX. Nic to ovšem nemění na skutečnosti, že Honda vytvořila osobitý chopper, který se tváří jako stavba, je úzký a vzdušný, přesto se jedná o seriový motocykl.
Od tohoto roku je řada nabízena také s ABS.

2010
VT750S (také známý jako Honda VT750RS) opět s sekundárním řetězovým pohonem zadního kola.
VT750 Black Spirit (nebo také Shadow Phantom). Jak už název napovídá,
dominantní barvou je černá.
VT1300 je nabízena v USA v dalších verzích jako je Sabre, Stateline a Interstate.

_________________
Image

Beran Pohlaví:Muž Opice OfflineOsobní galerie uživatele JerryZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailZobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvkyToto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionPřihlásit, pro kontrolu soukromých zprávZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
admin kontakt
Petr