Obsah fóra Shadow Owners Club Portal
 FAQ  •  English  •  FaceBook FaceBook  •  Kronika  •  MotoAkce  •  Registrace  •  Nastavení  •  Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvkyToto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionPřihlásit, pro kontrolu soukromých zprávZobrazit následující téma
Autor Zpráva
Jerry
President


Věk: 56
Založen: 31. 08. 2007
Příspěvky: 2701
Bydliště: Benátky nad Jizerou

Motorka: VT750C
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: so 03 září, 2011 17:39  Předmět:  Chopper a cruiser - co je co? Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Jaký je rozdíl mezi chopperem a cruiserem? Pro ty, co si tyto typy motocyklů stále pletou stručná charakteristika:

Cruiser - v překladu slovo cruiser znamená křižník a je to asi nejvýstižnější charakteristika pro tento styl. Dlouhá a nízká stavba rámu je posazena na mohutných kolech z velké části ukrytých v hlubokých blatnících. Šíře ani průměr kol se u předního a zadního příliš neliší. Přes horní část rámu zavěšená mohutná nádrž zpravidla obsahuje "kapličku" s přístrojovkou. Nad kryty kluzáků přední vidlice vévodí mohutná přední "lampa" kterou většina majitelů ještě doplní přídavnými světly. Řidítka bývají spíše rovná s lehkým přihnutím k jezdci a jen málo kdy se potkáte s cruiserem který by na nich neměl namontovaný větrný plexi štít. Sedlo jezdce bývá umístěno "proklatě nízko" nad asfaltem. Většina cruiserů má na místo stupaček velmi pohodlné pedály.

Chopper - hlavním rysem tohoto stylu je na první pohled znatelně "podkopnutá" přední vidlice v jejímž konci umístěné přední kolo mívá zpravidla znatelně větší průměr nežli zadní. V opačném poměru je pak šířka pneumatik - kdy u předního kola, můžeme v porovnáním se zadní gumou hovořit o galusce, kterou z vrchní části pouze symbolicky zakrývá velice lehký blatníček. V porovnání s vlastním strojem velmi malá nádrž, nevelké přední světlo, sparťansky řešená přístrojovka nad níž až do nebe ční řidítka "vlaštovky". Stupňovité pohodlné sedlo s opěrkou jen podtrhuje pohodu za každé situace, pro kterou je tento styl předurčen.
Choppery mají mnoho příznivců, ale také odpůrců. Nikdy asi nevysvětlíte jezdci na silničním kapotovaném motocyklu, proč se váš chopper nedá pořádně ovládat a jízda na něm je zkouškou pevnosti vaší kostry. "Tohle není motorka, bejby, tohle je chopper" zní slavná věta a vystihuje podstatu chopperů. Nejde zde o špičkovou ovladatelnost, pohodlí a výkon konvenčních motocyklů, ale o "ten" pocit z jízdy. Kdo si jednou zamiloval choppery nedá na ně dopustit, v rukách svého tvůrce je totiž mašina vždy ovladatelná.

Spousta z Vás určitě namítne, že jeho miláček je něco mezi. Ano, je hodně kříženců či mutací, většině z nás jde přece o jedinečnost, osobní "vymazlení" stroje.

_________________
Image

Beran Pohlaví:Muž Opice OfflineOsobní galerie uživatele JerryZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailZobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvkyToto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionPřihlásit, pro kontrolu soukromých zprávZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
admin kontakt
Petr