Autor |
Zpráva |
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
Chtel jsem ze zeptat, co nalit do chladice, v manualu pisou, ze destilovanou vodu s nemrznouci kapalinou v pomeru 50/50. Nevim ale jakou chladici kapalinu - staci normalni Fridex, nebo tam lijete neco lepsiho? Chtel bych zkusit vymenit vsechnu kapalinu, protoze tam muze taky byt hoooodne dlouho, tak jestli mi nekdo i poradi postup, jak to udelat, budu nesmirne vdecen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
já dávám inugel 50 od motulu je to přímo namíchaný do -35 st.celsia a litr stojí 130,-CZK /spousta lidí dává koncentráty, ale já tam nechci lejt vodu - mám z toho blbej pocit (pozor!!! toto je pouze můj subjektivní názor)
popis:
Celoroční chladící kapalina s nemrznoucími účinky do - 35 st.C pro dlouhodobé použití. VLASTNOSTI: Kapalina je bez ředění okamžitě připravena k použití. Je určena pro chladící okruhy víceventilových hliníkových motorů aut a motocyklů s velmi úzkými kanály. Zajišťuje účinné chlazení a ochranu motoru bez možnosti tzv. vaření. Neobsahuje nitráty a aminy, má zelenomodrou barvu. SPECIFIKACE: NFR 15-601 /pro všechny konstruktéry motorových vozidel/
http://www.motostar.cz/eshop/
|
50.jpg |
Komentář: |
|
Velikost: |
2.87 kB |
Zobrazeno: |
12674 krát |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
a postup?
vypustíš starou (v nejnižším možném místě - nejlepší je odpojit hadici na motoru vlevo dole a otevři zi zátku na chladiči - pak to vyteče rychlejc a nešplýchá to)
naliješ novou po hrdlo chladiče a nastartuješ a budeš dolejvat dokud bude mizet. až mizet přestane tak máš okruh plnej a doleješ si jen vyrovnávačku na rysku.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
To zni dobre, pouziju to co ty, kolik toho Inugelu mam asi koupit? A mozna to bude potreba proplachnout, jestli je tam nejaka stara kapalina, to muzu normalni vodou?
A jeste nechapu to nastartovani, to budu dolivat pri nastartovanem motoru?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
já mám kapacitu cca 2,3 litru nevím jestli to má C2 stejný.
normální vodou to propláchnout můžeš, ale já to nedělám ( v praxi jsem chladič proplachoval pouze jednou když tam majitel nasypal nějakej sajrajt na ucpání netěsností.
a samozřejmě to budeš dolejvat při nastartovaném motoru, bo při dolejvání se to nedostane všude a vytvořej se ti bubliny takže při nastartování přirozenou cirkulací naplníš celej okruh. (nejdřív naleješ po hrdlo a pak nastartuješ a dolejváš.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
Zkusim, to bude sranda, ale vsechno je jednou poprvni Muze dojit k nejakemu problemu? Treba ze to bude nejak zavzdusnene nebo tak neco?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
s tím jsem se ještě nesetkal ........ asi bys byl první
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BEECH
jednatel
Věk: 66
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 1898
Bydliště: Mariánské Lázně
Motorka: VT 1100 ACE
|
|
ShADOW c2 má obsah 2litry a kapalina musí být na ethylenglykol. bázy- teda žádný Fridex- to v žádném případě nedávej. Jinak u moto je to jinak než u aut, pokud nejezdíš celou zimu, stačí měnit 1* za asi 10 let, doporučuji ředit 50/50, protože neředěná hůře chladí ( pokud pojedeš do Afriky- dej 15/85). značka je celkem jedno, pokud bude mít požadované vlastnosti
|
|
|
|
_________________ Over the bridge where you start to believe
Down at the edge of the rainbow
Dark is the night though it's in another time
Follow the light of your shadow
|
|
|
|
|
NAVI
Věk: 34
Založen: 02. 11. 2006
Příspěvky: 2275
Bydliště: Pardubice
Motorka: Honda - VT 600 Shadow
|
|
Ahoj Beech. Máš úplnou pravdu u VT 600 totéž (ethylenglykol)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
Ethylenglykol.... nikde nemuzu najit slozeni toho Inugelu, co pouziva Lemmy, ale budu predpokladat, ze je to ten ethylen i s glykolem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
je to přímo určený pro motorky, takže to obsahuje všechno co to obsahovat má ........ (používám ho cca 10 let)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
Diky
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Manas.fafluch
Věk: 41
Založen: 22. 11. 2006
Příspěvky: 100
Bydliště: Frýdek-Místek
Motorka: Suzuki Intruder M1800 R2
|
|
koukám zajímavé téma tak se chci zeptat nedávno jsem mrkl asi na tu vyrvnávací nádobku dole u zadního kola taky tam mám nazelenalou chladící kapalinu a dvě risky a té kapaliny tam mám asi půl cenťáku pod tou spodní ryskou mám tomu rozumět že mám v oběhu málo kapaliny? Nebo to mám zkontrolovat někde na chladiči dík kolik ji tam mám.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
dolej pouze do nádobky aby hladina byla mezi ryskami ........... je to pouze vyrovnávací nádobka kvůli tepelné roztažnosti, takže když tam za studena pořád něco je tak je okruh furt plnej.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Manas.fafluch
Věk: 41
Založen: 22. 11. 2006
Příspěvky: 100
Bydliště: Frýdek-Místek
Motorka: Suzuki Intruder M1800 R2
|
|
Tak Ď lemmy
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
doplňování chladící kapaliny jsem nepochopil...
vypustil jsem cca 50% dole pod chladičem, protože jsem potřeboval odmontovat chladič a ejhle vyrovnávací nádržka stále plná, dolil jsem samosebou kapalinu horem. IMHO není možné doplnit zespoda pomocí "vyrovnávací nádržky" kapalinu do plna, protože nevím co by jí vytlačilo nahoru a kam by se poděl vzduch z okruhu.
Štve mě sundavat nádrž, abych se dostal na dekl chladící kapaliny
Byl bych rád, kdyby to někdo rozřešil.
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
BEECH
jednatel
Věk: 66
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 1898
Bydliště: Mariánské Lázně
Motorka: VT 1100 ACE
|
|
Petře, vyrovnávací nádržka ti zůstane plná i když vypustíš celý okruh a ne jen 50 %, je to v podstatě přepad, aby když se systém teplem natlakuje, aby měla kam jít. Obávám se, že spodem sice naplnit by šla, ale kvůli odvzdušnění stejně musíš sundat nádrž- neb systém se odvzdušňuje na na nejvyšším bodě, no ale 2 šrouby a 2 hadice zas tolik práce nedá- když už máš sundanou sedačku
|
|
|
|
_________________ Over the bridge where you start to believe
Down at the edge of the rainbow
Dark is the night though it's in another time
Follow the light of your shadow
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
BEECH napsal: | Petře, vyrovnávací nádržka ti zůstane plná i když vypustíš celý okruh a ne jen 50 %, je to v podstatě přepad, aby když se systém teplem natlakuje, aby měla kam jít. Obávám se, že spodem sice naplnit by šla, ale kvůli odvzdušnění stejně musíš sundat nádrž- neb systém se odvzdušňuje na na nejvyšším bodě, no ale 2 šrouby a 2 hadice zas tolik práce nedá- když už máš sundanou sedačku |
jasně, tak jsem to pochopil dobře..
já se tam dokázal vloupat i bez sundání banky, ale bylo to na hraně, bál jsem se že ten plast urvu už to dělat nebudu
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
Jo, i v manualu co mam pisou, ze se musi sundat nadrz. Jenom potom nechapu, jak to mam nastartovat, jak pise Lemmy. A odvzdusneni? To mam udelat jak?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Simox
Věk: 38
Založen: 11. 11. 2006
Příspěvky: 302
Bydliště: Praha
Motorka: Honda VT 1100 Shadow
|
|
Jestli máš nalejvací hrdlo v nejvyšším bodě, tak odvzdušňovat nemusíš. A motor ti může nějakou chvíli běžet na benzín co ti zůstane v karburátoru. Ale osobně bych si ponořil hadičku, co jsi odpojil z nádrže, do petky s benzínem.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|