Autor |
Zpráva |
sifalda
Anonymní
|
|
slyšel sem že u hondy se musi nachat zahřat motor,potom chcipnout a po několika minutách teprv měřit olej.kámoš to má přímo v příručce,má VFR.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BEECH
jednatel
Věk: 66
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 1898
Bydliště: Mariánské Lázně
Motorka: VT 1100 ACE
|
|
jistě, to je tak ,ale u všech,nejen u Hondy, ale jen ta předpokladu, že jsi vymněňoval olej,z důvodu naplnění filtru a maz. kanálů, pokud víš množství předepsané výrobcem i s filtrem,tak je to zbytečné
|
|
|
|
_________________ Over the bridge where you start to believe
Down at the edge of the rainbow
Dark is the night though it's in another time
Follow the light of your shadow
|
|
|
|
|
Grizzly
Kapitán
Věk: 63
Založen: 27. 12. 2006
Příspěvky: 918
Bydliště: Brno
Motorka: VT 600
|
|
tak je to spravne! pořadek Musi byt!
|
|
|
|
_________________
ZDAR Grizzly
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
beech má naprostou pravdu ..... jen bych radši zkontroloval hladinu i když víš přesný množství ......... sichr je sichr
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
Tak si rikam, ze bych mohl zkusit vymenit olej Doted to za mne delal servis. Uz jsem koupil jakysi filtr (snad ten spravny), 4 litry oleje a ted bych potreboval poradit, jak na to
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FOXXX
Věk: 44
Založen: 22. 06. 2007
Příspěvky: 388
Bydliště: Zubří
Motorka: VT750C (RC50)
|
|
Na tom snad ani není co zkazit... Nech chvilku běžet motor, aby se prohřál olej a líp tekl (zas ne, aby tě opařil ), vyšrubuj nalévací uzávěr a ze spodu pak vypouštěcí šroub. (Je dobré nelít olej na cestu, ale do připravené nádoby ) vyšrubuješ filtr oleje (jsou k tomu přípravy, obvykle potvora drží, ale jde to různě...),až olej okape, zašroubuješ vypouštěcí šroub s očištěným těsnícím kroužkem a přitáhneš. , našrubuješ nový filtr, lekce dotáhneš, no a pak naliješ předepsané množství oleje, nastartuješ na chvíli, vypneš motor, necháš odstát a překontroluješ hladinu. Někdo ještě motor vyplachuje speciálním prostředkem, ale to není vůbec nutné.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
JO, takze ten filtr staci dotahnout rucne? Ja myslel, jestli na to neni nejaky klic nebo tak neco.
A jeste me zajima ta podlozka pod vypousteci sroub, ta by se asi mela taky vymenit, da se to nekde koupit?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FOXXX
Věk: 44
Založen: 22. 06. 2007
Příspěvky: 388
Bydliště: Zubří
Motorka: VT750C (RC50)
|
|
Dotáhnout filtr stačí ručně... ten "klíč" se hodí při odtahování. Ta podložka se měnit nemusí. Je tuším mosazná nebo měděná. Prostě z nějakého měkčího kovu a vydrží hodně. Nebo teda doufám, že je to stejná těsnící podložka jako všude jinde na první výměnu u Shadow se chystám taky během několika dnů...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
Super, diky moc, nekdy v tydnu se na to vrhnu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Monkey
Anonymní
|
|
Roberte, podložka pod olej je skutečně z Al nebo Cu, pozor ale jestli máš z Cu aby byla tzv. vyžíhaná. Pokud bude pouze vyseklá podložka bez tepelné úpravy, může se ti stát že ti olej bude prosakovat ač dáš nové těsnění. je to těsnění s vnitřbní dírou 10 mm. Co se filtru týká, ten starý povol třeba pomocí větších sika kleští a pozor !!! Motorka je ohřátá na provozní teplotu a vytékající olej z filtru není zrovna dobrá věc na ruce, pálí to.. Nový filtr namaž na těsnící gumě novým olejem a rukou to lehce dotáhni, NE KLEŠTĚMA !! Hrozí poškození hrdla filtru. Tak zdar a dej vědět jak to dopadlo..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
Monkey napsal: | Roberte, podložka pod olej je skutečně z Al nebo Cu, pozor ale jestli máš z Cu aby byla tzv. vyžíhaná. Pokud bude pouze vyseklá podložka bez tepelné úpravy, může se ti stát že ti olej bude prosakovat ač dáš nové těsnění. je to těsnění s vnitřbní dírou 10 mm. |
Parada, ted muzu jit to tesneni koupit i bez toho, ze bych to nejdriv vypustil. Diky moc!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FOXXX
Věk: 44
Založen: 22. 06. 2007
Příspěvky: 388
Bydliště: Zubří
Motorka: VT750C (RC50)
|
|
Tak jsem dnes měnil. Podložka byla hliníková, beze stop opotřebení, tak jsem ji jen otřel a našrouboval zpět. Zatím nevypadá, že by to mělo prosakovat. No a co mně mile překvapilo, protože jsem to dřív nezjišťoval, byl obsah oleje 2,6l. To jsem si oddechl, protože jsem počítal tak 3,5-4l.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Monkey
Anonymní
|
|
FOXXX napsal: | Tak jsem dnes měnil. Podložka byla hliníková, beze stop opotřebení, tak jsem ji jen otřel a našrouboval zpět. Zatím nevypadá, že by to mělo prosakovat. No a co mně mile překvapilo, protože jsem to dřív nezjišťoval, byl obsah oleje 2,6l. To jsem si oddechl, protože jsem počítal tak 3,5-4l. |
V Manuálu od strýčka Hondy k 750 je množství oleje včetně filtru cca 2.4 litru. Co jsi tam lil za mazadlo? Já tam peru plnou syntetiku od Castrolu Power 1 Race..
A ještě jeden dotaz, resp. postřeh. Bacha na změny oleje syntetika a polosyntetika - hrozí že může začít klouzat spojka při prudké akceleraci.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
FOXXX
Věk: 44
Založen: 22. 06. 2007
Příspěvky: 388
Bydliště: Zubří
Motorka: VT750C (RC50)
|
|
No 2,6l mi řekli když jsem kupoval olej a filtr. Tak jsem to odměřil a je to mezi ryskami. No a lil jsem tam rozlévaný Castrol GPS, 280Kč/l, který mi doporučili přímo v hondě. myslím, že je to asi polosyntetika
Mám rok '05 a jiný motor RC50, tak možná je ten olej malinko jinak... Nemáš tip, kde tyhle údaje spolehlivě najít?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monkey
Anonymní
|
|
Nevím jestli se zítra dostanu ke strýčkovi Hondovi. Vylákám odnich zase nějaká moudra.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Robert
Věk: 55
Založen: 08. 01. 2007
Příspěvky: 289
Bydliště: Zlín
Motorka: VT1100 C2 ACE
|
|
Tak jsem to taky vymenil, nalil jsem tam asi 3,4 litry oleje. Podlozka byla taky hlinikova, ale rozhodne nemela 10mm. Asi tak 13, bych rekl. Dal jsem tam teda tu starou, jeste nevim, jestli to netece, mrknu se dneska. A olej Castrol GPS 4T 10W40 polosyntetika, bohuzel nerozlevany, takze 328,-/litr. Jo a menil jsem i filtr, takze to vzalo trochu vic oleje.
Sem zvedavy, jestli poznam nejaky rozdil od Denicolu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anonymní
|
|
pokud budes filtr povolovat rukou doporucuji zabalit do hadru, poctivyho nepali ale aspon to neklouze
(jen kdyby se mu nechtelo da se vyrobyt pripravek s retezu na kola a nejakyho hranolu ,
sroub vypuste se utahuje cca na 35 Nm doporucuju vypoustet do vanicky na vyvojku pro formaty 18x24 akorat vyjde a nenadelas kolem sebe. ja osobne veskere motory vyplachuju petrolejem a ten necham pul dne vykapavat pokud bude v oleji par kousku hliniku tak je lepsi poradne proplachnout jinak se muzou ucpat kanalky a zadelas si na vetsi polizanici :-)
hodne stesti
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Simox
Věk: 38
Založen: 11. 11. 2006
Příspěvky: 302
Bydliště: Praha
Motorka: Honda VT 1100 Shadow
|
|
Já teda starej filtr propíchnu napříč šroubovákem, kterym to pak povolim. Starej filtr stejně vyhodim, takže si s tim nedělam hlavu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
a poblité ruce olejem nemáš?
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Martin_s
Kapitán
Věk: 38
Založen: 16. 02. 2007
Příspěvky: 1186
Bydliště: Pardubice
Motorka: VT1100 ACE
|
|
ja starej sundaval hasakem.... a jak to slo krasne
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|