Shadow Owners Club

Obecné fórum - Problem se starterem

Anonymous - út 22 září, 2009 11:22
Předmět: Problem se starterem
Chtel bych pozadat o radu. Na mem stroji VT600C odesel minuly tyden starter. Nechce se vubec hnout. A tak jsem se chtel zeptat, jestli s tim nema nekdo zkusenost a poradit, jak starter vyjmout z motoru. Respektive se chci zeptat, jestli je nutne odstranit i levy dekl na motoru, abych na sledne mohl starter vyjmout. A jestli v tomto prostoru je olej ci ne? Dik za jakoukoliv odpoved.

JB

j.brabec@email.cz
Taťka - út 22 září, 2009 12:58
Předmět:
V angl. manuálu stojí - sejmi kabel
- vytoč šrouby ( jsou přístupný ze strany od výfuků)
- vyndej starter
Tak by snad neměl být problém, ale v praxi jsem to nikdy nedělal.
Martin_s - út 22 září, 2009 13:18
Předmět:
Před měsícem jsem to dělal na mojí jedenáctce...

Nevim zda je to stejný nebo ne, ale musel jsem odsroubovat deklík z levé strany mašiny, vypadne na tebe par ozubenejch kolecek a kapka oleje...
Potom odšroubuješ dva šrouby co držej startér a plusovej kabel, potom to jde vyndat... ale blbě Enjoy
Petr - út 22 září, 2009 14:24
Předmět:
myslím že 11ka 6tistovka bude rozdíl, osobně mám 11ku a tak nevím jistě

nicméně proč píšu Smile nezapomeň předem odpojit baterku Smile
Anonymous - st 23 září, 2009 07:26
Předmět:
Tak jsem zkousel oddelat ten starter, aniz bych sundal deklik. Sundal jsem kabel. odsouboval dva sroubky co drzi starter na motor a snazil se jej vytahnout. Nejde to. Neco tam asi drizi ozubene kolecko na hrideli starteru. Martine, kdyz jsi sundaval ten dekl u 1100, neni tam problem s nejakyma perkama ci necim jinym co muze vyskocit zpod toho vika? Mam strach, ze oddelam dekl a vysype se na me cast motoru a uz nikdy to nenaskladam zpatky. Jak to je? Dik.
Martin_s - st 23 září, 2009 08:14
Předmět:
Ne ne, byly tam co se pamatuju dvě ozubený soukolí, jedno od startéru a druhý navazujicí, co točí motorem... Nemáš se čeho bát, jen si možná pořiď nový těsnění pod ten dekl, aby ti tam tudy až to zaděláš neprosakoval olej...

Ten startér nejde ven, jelikož ho musíš přizvednout a dokud je tam ten dekl, tak ti to ty kolečka nedovolej Enjoy
Anonymous - st 23 září, 2009 10:47
Předmět:
Martine dik za radu. Jen jeste jedna otazka. Je treba vypustit olej nez sundam ten dekl a nebo ne? Nechci aby mi kompletne celej motorovej olej vytekl v garazi na podlahu Sad
Martin_s - st 23 září, 2009 11:46
Předmět:
Rozhodně to nevypouštěji!!!

V tom dekliku sice trosku oleje je, ale to si hoď na podlahu jen hadr, vytekl mi z toho tak malej panák drink

S tim startérem opatrně ven, je to práce jak pro gynekologa, musis ho vodorovně vysunout na maximum co to pujde (jde to dost) a pak ho přizvednout a posunout a přizvednou a posunout a pak už je venku Laughing
Anonymous - pá 25 září, 2009 08:58
Předmět:
Povedlo se. Starter jsem vytahl a vyzkousel jsem je zapojit venku pres nabijecku. Roztocil se, ale okamzite vyhodil 10A pojistku v nabijecce. Zkusil jsem nasledne starter rozdelat, ale uvnitr jsem nenasel zadnej mechanickej problem (Uhliky jsou dostatecne velky a na komutatoru jsou minimalni drazky od uhliku). Tak ted teda nevim. Jakej proud by si mel starter brat? Je to v poradku, ze vyhodil 10A pojistku? Nevite v cem muze byt problem?
Martin_s - pá 25 září, 2009 09:35
Předmět:
Přijde mi to normální 10A není moc Smile

Hele měl jsem obdobnej problém, 2 měsíce jsem se v tom vrtal a pak jsem to přivezl Monkeymu, který diagnostikoval vadnou baterku Smile

Odkud jsi?

Zkus dát startér přímo na baterku, od auta nebo od masiny zda bude točit...

co to dělalo, když jsi to měl v mašině?
Anonymous - pá 25 září, 2009 12:31
Předmět:
Pujcil jsem si multimetr a zkusim promeri odpor na starteru. Navic zkusim jeste na masine promerit, jestli neblbne to rele.

Jinak ten starter prestal z niceho nic v nedeli tocit. Jen to v nem pri startovani mrucelo.

A jsem z Letovic Smile
Martin_s - pá 25 září, 2009 13:01
Předmět:
mno nevim co tim měřením zjistíš, akorát jestli není ve zkratu... což asi je, jelikož je to cívka, jestli se nepletu...

vem startovací kabely, napoj to na nej a jestli točí měl by bejt dobrej.
Monkey mě se startérem vobrousil kus dřevěnýho prkna a nečinilo mu to sebemenší problém... Enjoy
Petr - pá 25 září, 2009 13:01
Předmět:
jestli ti vymontovanej točí bez zátěže nezapomeň ho něčím vhodným přibrzdit. Například dřevo, nebo něco přiložit na ozubené kolo a tím vyzkoušet jestli má sílu. Musí ti dřevo řádně omlejt

vyzkoušej jinou baterku

startovací proud u motorky je několikanásobně větší než 10A podívej se na ten drátek v pojistce a na kabel co vede ke startéru Smile
Monkey - pá 25 září, 2009 14:42
Předmět: starter
Když budeš potřebovat pomoc, ozvi se. Myslím že telefon mám v profilu. A jestli elektrice nehovíš, raděj nedělej experimenty... Oprava se potom obvykle prodraží. Very Happy
Jára Cimrman - so 26 září, 2009 02:37
Předmět:
Jak zde bylo již popsáno, zkusit připojit jinou baterku, zkusit propojit relé jestli nešlo kukat třeba šroubovákem mezi šestky ingusy, propojit na tvrdo, popřípadě jestli ti spíná spínač na řidítkach, to se stalo mě. Držím palce Embarassed M.P.
JB - ne 27 září, 2009 08:16
Předmět:
Takze starter mi uz toci (tocil uz pred tim vytazeneje ale vyhazoval 10A pojistku). Starter jsem vratil zpet do masiny. Ale stejne nejde nastartovat. Zkousel jsem jeste poslouchnout znovu to rele pod sedackou (pred tim jsem to asi odflakl) a to necvaka. Takze jsem rele vytahl z masiny a zkusil jsem pripojit 12V (dle manualu) na rele, ktere nasledne pekne cvakalo ale pri sepnuti se zbyle dva kontaky na rele nepropoji (takze rele asi nespina). Z toho vseho jsem nasledne usoudil ze odeslo rele, ktere i pri sepnuti nepropoji napajeni do starteru. Ale nechapu proc vytazeny rele cvaka a zapojeny v masine ani tuk? Muze byt problem jeste nekde jinde? Da se to rele opravit a nebo je potreba koupit novy? Masinu jsem nakonec nakopl primo propojenim + z baterie na privod starteru. Neni to zrovna pohodnly startovani, ale na vcerejsi mini projizdku to splnilo ucel Smile
Petr - ne 27 září, 2009 08:34
Předmět:
co ovládání relé je v pořádku, měřil jsi to?


někdy stačí aby odešel kontakt na policajtovi nebo chcípáku a nestartuješ
JB - ne 27 září, 2009 10:05
Předmět:
Ohledne ovladani rele jsem prosel multimetrem tu vetev, ktera jde pres kontakty starter. Takze kdyz jsem zmackl starter, tak jsem mel na konektoru do rele dva pinz spojeny. Ale nevim jak zkontorlovat tu druhou vetev (respektive privod napeti na druhej pin u rele). Nejsem zrovna pritel eletriky a z manualu jsem trosku tumpachovej. Nevim pres co vede ta druha smzcka:(
Petr - ne 27 září, 2009 10:23
Předmět:
dej na místo cívky relé žárovku a uvidíš jestli je ovládání v pořádku

- na kontrolu 12V požívej žárovkouvou zkoušečku vyvaruješ se chyb kdy voltmetr ukazuje napětí a obvod nechodí díky "přechoďákům"

- kontroluj jak plusovou část tak i kostru a její vedení
Jára Cimrman - ne 27 září, 2009 11:18
Předmět:
Asi bych hledal na řidítkách, jesli funguje červený přepínač . startér vypnuto a zapnuto a potom tlačítko startování - černé, to jednou už vypeklo mě, prostě nespínalo, pouze bylo zaoxidované, vyčistil jsem ho a promazal a od té doby fachčí. Chce to hledat, motorka taky nestartuje při zařazené rychlosti na stojanu a nevymáčklé spojce i tam může být chyba. Zkoušet nejlíp žárovkou jak píše Petr Shocked M.P.
JB - ne 27 září, 2009 11:55
Předmět:
Bohuzel nemam po ruce zkousecku se zarovku Sad, ale ted jsem promeril napeti mezi kontaktama u civky rele. Takze kdy vsechno zapnu a stisknu tlacitko starteru na napeti okamzite vybehne na cca 8V. Mohlo by byt? Jestli tech 8V stacilo na sepnuti civky, tak pak je opravdu v haji to rele. Vcera jsem je zkousel a je pravda, ze kdyz jsem na civku privedl 12V z baterky tak cvaklo, ale kontakty k privodu ke starteru rele nepropojilo. Uz si fakt nevim rady, ale vse ukazuje na rele.
Jára Cimrman - ne 27 září, 2009 12:06
Předmět:
Zkoušečku ze žárovky vyrobíš lehce tím že na ni naletuješ dva dráty a máš zkoušečku, jestli ti jde jen osm voltů tak je někde přechoďák a to bych hledal ve spínači na řidítkách, věřím že bude zaoxidovanej Embarassed M.P.
Jára Cimrman - ne 27 září, 2009 12:10
Předmět:
Jinak ještě doplním že to že odejde spínací relé ke startéru není žádná vzactnost. Když tak zavolej 602318180 nebo 608318180 Very Happy M.P.
JB - po 28 září, 2009 10:42
Předmět:
Tak to rele je fakt v haji. Kuka ale nepropojuje Sad Nevite o nejakym internetovym obchode, kde by slo koupit novy rele? A nebo je treba zajit primo do Hondy?
Milo! Zkousel jsem promerit odpor spinace start na riditkach a ma cca 2 ohmy. Takze je mozny ze snizuje to napeti ne civce rele na 8V. Ty jsi rikal ze muze byt zoxidovany. Nevim jak se k nemu dostanu a jak jej rozdelat. Je treba odpajet dratky vedouci ke spinaci? Cim ten spinac mam ocistoit abych se zbavil oxidace?
Lazil - po 28 září, 2009 15:16
Předmět:
Pokud má to tlačítko na řiditkách 2 ohmy tak je naprosto v pořádku. Nemají vůbec vliv na sepnutí relé. Jestli ho přecejenom chceš rozebrat tak ho prostříkej kontaktolem. Spínací rele můžeš použít z jakekoliv motorky má funkci jen sepnout proud z baterky do starteru.
Petr - po 28 září, 2009 15:39
Předmět:
spínač na řidítkách se celkem dobře rozebírá a ke kontaktům je snadný přístup
JB - čt 01 říjen, 2009 13:54
Předmět:
Tak mam potvrzeno ze rele sice spina, ale nepropoji kontakty mezi baterkou a starterem. Mozna je tu oxidace kontaktu primo v rele. Ptal jsem se na novy rele primo u Hondy a novy stoji 2600,-. Nevite nekdo o levnejsi alternative (treba ne original Honda rele)?
Petr - čt 01 říjen, 2009 14:43
Předmět:
noname se prodávají za 400Kč neznám VT600 jak je to s montáží, ale asi by to šlo
Jára Cimrman - čt 01 říjen, 2009 18:20
Předmět:
Petře kde jsi to relé našel, já ho taky někde viděl ale kde, jinak kdyby jsi JB zkusil jak jsem ti psal propojit šrouby na relátku tak si mohl mít hned jasno. Alespoň máš nacvičeno něco navíc Very Happy M.P.
Petr - čt 01 říjen, 2009 18:22
Předmět:
je jich hodně, už nevím ale někde tady

startovací relé
Lazil - čt 01 říjen, 2009 19:59
Předmět:
Skus kontaktovat Jarina možná nějaké rele vyšaší Laughing
Jára Cimrman - čt 01 říjen, 2009 23:55
Předmět:
Nějaký takový je ve VT 1100 http://www.quadprofi.cz/e-shop_new/startovaci-rele-s-pojistkou/prod_91.html Embarassed M.P.
JB - st 14 říjen, 2009 08:40
Předmět:
Tak jsem nakonec to rele s kamosem rozchodil. V rele byl zaseklej cep, co drzi rele v rozepnutem stavu. Tj. civka po sepnuti nebyla schopna pretlacit tento cep s pruzinou do tela rele a tim sepnout privod do starteru. Cep jsme rozchodily a promazaly WDckem. Rele slape a masina startuje jako driv.
Lazil - st 14 říjen, 2009 12:03
Předmět:
Blahopřeji, někdy stačí se nebát podívat se tomu na střeva a jde to Good zlaté české ručičky song
Jára Cimrman - st 14 říjen, 2009 15:50
Předmět:
No a je to, hlavně že to nestálo spoustu peněz Embarassed M.P.
sirgeorge - st 14 říjen, 2009 22:29
Předmět:
WD nemaze, spis jen dobre uvolnuje a cisti, ale o mazani nemuze byt z dlouhodobeho hlediska rec... Je to peknej SHIT... d'oh! d'oh! Ale pokud to pomohlo rozhybat zuper...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB