Shadow Owners Club

Technika - Problém se startem

petr.ccc - ne 28 únor, 2010 19:02
Předmět: Problém se startem
Pokusil jsem se nastartovat po zimě a zjistil jsem následující:
1. Baterka už to má za sebou
2. Po připojení jiné baterky všechno svítí, troubí ...
3. Po připojení jiné baterky a po zmáčknutí startéru se ozve cvaknutí (asi někde u startéru) a vypnou se kontrolky. Pokud to jde přes pojistku, tak ji to spálí.
Může mi prosím někdo poradit? Je to startovací relé? Starter? Nebo něco jiné? Dva dni u toho ležím a na nic jsem nepřišel. Pomóóóc.... Help
Petr - ne 28 únor, 2010 20:00
Předmět: Re: Problém se startem
petr.ccc napsal:
... Pokud to jde přes pojistku, tak ji to spálí.....



jakou pojistku? kam připojuješ tu jinou baterku ?
petr.ccc - ne 28 únor, 2010 20:03
Předmět:
Druhý pokus byl:
Baterka přímo na konceovky, co vedou od baterky. Baterka z Hondy tam není, připojil jsem jinou ale na stejné dráty. Pojistku dávám vždy a všude. Zjistil jsem, že při startu to spálí vždy pojistku, tak jsem to dal napřímo. No a cvak .... a vyplo to kontrolky. Jinak vše funkční.
Jára Cimrman - ne 28 únor, 2010 20:39
Předmět:
Jak silnou baterku tam připojuješ - jak silnými vodiči - je ta baterka v pořádku a nabitá - jestli při startování zhasnou kontrolky tak někde u výše jmenovaného je chyba nebo totální zkrat a to by se asi z něčeho začalo kouřit nebo minimálněpořádně ohřálo Shocked M.P.
petr.ccc - ne 28 únor, 2010 20:51
Předmět:
Baterka je taky z motorky, ale trochu silnější. Kontrolky zhasnou po zmáčknutí startéru. Cvakne a zhasne. Vypnu klíček, zapnu a to samé. Nikde se nazakouří.
Kasprik Michal - ne 28 únor, 2010 20:58
Předmět:
To samé mi dělá když mám slabou baterku
petr.ccc - ne 28 únor, 2010 21:06
Předmět:
Jestli to je baterkou, tak vás v Brně zlíbám štěstím nice Very Happy .

Neberte to doslova Enjoy
Miagi - ne 28 únor, 2010 21:36
Předmět:
Nejsem si tím zcela jist, ale domnívám se, že na startér ani pojistka není. Je tam příliš velký odběr a spálila by se. Dále překontroluj póly baterie. Baterie může mít (+) napravo i vlevo. Ale spíše mi přijde, že je vybitá, nebo nemá startovací napětí. Jak píšeš, že když to dáš na přímo a jen to cvakne, to cívka vysune pastorek, ale startér asi nemá energii na roztočení motoru. Vzít měřák a proměřit to.
Petr - ne 28 únor, 2010 21:48
Předmět:
80% baterkou 20% rukama
munty - ne 28 únor, 2010 21:54
Předmět: pomoc
Ahoj měl jsem ten samý problém... a řešení bylo koupit novou baterii. Po zimě ztratila kapcitu a nešlo ji ani pořádně nabít. Bylo by dobré zkusit baterii nejlépe z moto, kde je stejná kapacita baterie jako u Shadow a je OK. Shocked
Jára Cimrman - ne 28 únor, 2010 21:56
Předmět:
Jestli můžeš dej baterku pořádně nabít, nebo zkus baterku z auta a připojit pořádnými vodiči, startér při startování bere určitě minimálně 100 Ampér. Já nevěřim že by byla závada někde jinde Very Happy M.P.
Honza_C - po 01 březen, 2010 10:03
Předmět:
Je to přesně, jak píše Míla.Pokud jí nepřipojíš "startovacími kabely" s pořádným kontaktem, tak si o ty "kabely" akorát spálíš prsty. Odpor je sviňa.
A základ je jistota, že i připojená baterka je 100procentní. Nejlépe z auta, nastartovanýho, aby šel proud z altíku......
Jooo, baterka se musí nabíjet ikdyž se nejezdí!!!! Dlouho nejezdí.
Hodně štěstí.
Luke555 - st 17 březen, 2010 22:43
Předmět:
No tak já mám VT750 Shadow a mám celkem se startováním taky problém. Zatím uvažuji o startéru a nebo o baterii. Už na podzim se mi stalo,že z ničeho nic,když chci startovat. Tak to jen cvakne a všechno pohasne. Pustím a zkusím znovu a startér se roztočí.nedělá to vždy. Je to dost nepravidelné. Bud´d teda je něco s baterkou,že jednou dát startovací proud a jednou zas není schopná a nebo to by bylo horší. Mezizáviťák na kotvě startéru a to by byl problém:-(! Tak jestli náhodou někdo nemá zkušenost. A neměl podobný problém. Kdyby to dělalo pořád vemu baterku z auto,ale ono se to děje jen někdy a to je problém:-(" Spoje jsem všechny překontroloval a žádný přechoďák nenašel.
Petr - st 17 březen, 2010 23:11
Předmět:
logiky by to mohla být batekka, přechoďák v relé nebo na kontaktech ale i zanesené, čí špatné uhlíky

rozřešení je koukat co udělá ostatní el. zařízení - rozsviť při startu světla

jestli při startu výrazně pohasnou světla je to baterka

jestli světla svítí a stejně nestartuješ je to přechoďák, nebo uhlíky

vsadím na baterku
Anonymous - st 17 březen, 2010 23:19
Předmět:
No právě,že to je tak,že automaticky jak otočím klíčkem. tak se rožnou světla a tak vlastně startuji se světlem. No a někdy to točí normálně,ale jak přijde problém. tak to jen cvakne a pohasne přední světlo a zahsnou kontrolky a tak jsem dvě možnosti. Buď to baterka někdy nedává a nebo jde startér do zkratu a je něco na kotvě. Radši bych baterku. To by bylo levnější.
Petr - st 17 březen, 2010 23:29
Předmět:
kolik to má najeto? mohly by se přidřít startér


startuješ bez kvaltu? někdy vystavená spojka nestačí, může se přilepit
Anonymous - čt 18 březen, 2010 09:25
Předmět:
No tak najeto to má 23000km. No startuji vždy s neutrálem. jednou jsem zkoušel se zmáčklou spojkou,ale asni to neklaplo:-). Chce to mít neutrál. Koukal jsem na fora jak manící montují startér. V manuálu píší úplně jednoduše jen dva šrouby a napájení a vyjmout ven a ve skutečnosti se musí sundat prý i kryt motoru. Jinak se to nedá vyháknout a tak se do startéru neženu. Tak jsem koukal,že životnost baterky gelové se udává na 4-6let a ta má má letos 5. Po nabytí a když jí necháš 24h ležet. měl bys na prázdno naměřit 12,8V a pak je tabulka jaké napětí odpovídá zhruba jaké kapacitě baterie. No ta má tak 75-80procent kapacity. No kolega mi včera říkal,že jeho kolega měl bodobnou baterku,ale na autě. Někdy startovala normálně a někdy to jen klaplo. A to už i u zahřáteho motoru klaplo a za 10min zkusil znova a baterka točí.
Jára Cimrman - čt 18 březen, 2010 09:58
Předmět:
Jestli je to tak jak píšeš zkusil bych bateku vyndat a odvezl někam kde mají dobrý testr na akumulátory a ten ukáže poměrně přesně kolik procent kapacity baterka má, já měl problémy s dodávkou a ukázalo to 62% a tak jsem koupil novou a pokoj. Taky se ji občas moc nechtělo. Většinou to nestojí nic nebo pár korun, je to otázka minuty a hlavně víš na čem jseš. To by bylo aby nebylo mad M.P.
BEECH - čt 18 březen, 2010 15:29
Předmět:
Jednoduchý test: napoj na startér motorky baterii z auta napřímo (bacha na kvalt,abys neodfrčel do zdi), tím obejdeš veškerá "Malá zařízení", pokud bude fungovat, je starter i motor Ok. Pak to může být jen spínačZkus přemostit) ,pokud ne tak je to baterka - může dávat klidně i 12,5V, ale pokud nenastartuješ, tak nemá kapacitu. Ahoj Beech
Anonymous - čt 18 březen, 2010 16:35
Předmět:
No tak to by bylo ideální,když jí mám venku jí odvézt někde kde mají tester baterií. Už jsem přemýšlel o nějaké výkonévém odporu. To se dá lehce vypočítat třeba na 100A a měřit napětí na baterce při zátěži. No zhruba 0,12ohmů a aby byl tak Kwattovej:-). Což je problém:-). Zkusím teda zjístit kde by se to dalo nechat změřit:-). No na druhou radu ohledně napojení startéru na tvrdo na baterii. To bych si asi moc nepomohl,když vemu v potas,že te´d tak střelím. Třeba na 20startů se to tak jednou zachová a nebo někdy dvakrát po sobě a pak zas dlouho nic. Proto je to celkem oříšek. Nejrychlejší je zjístit v jakém stavu je ta baterka.
Petr - čt 18 březen, 2010 17:31
Předmět:
Smile co člověk nevymyslí než vyzkouší krok č. 1 - vyměnit baterku Smile
BEECH - čt 18 březen, 2010 17:43
Předmět:
Péťo, to jsem nevymyslel já, ale je to osvědčený způsob bývalé opravny motocyklů v německém Tirshenreuthu,když se nad tím zamyslíš, tak krok č.1 provádíš prakticky jako první, ale s tím současně vyeliminuješ několik jiných možností Enjoy
Petr - pá 19 březen, 2010 07:39
Předmět:
2 Beech: já myslel ten domádo "testr baterií"

Anonymous napsal:
...... tester baterií. Už jsem přemýšlel o nějaké výkonévém odporu. To se dá lehce vypočítat třeba na 100A a měřit napětí na baterce při zátěži. No zhruba 0,12ohmů a aby byl tak Kwattovej:-). ........

Anonymous - pá 19 březen, 2010 08:06
Předmět:
No tak dá se doma vymyslet cokoliv:-). Ideální je si od někoho baterku na čas půjčit:-). To je však málo realizovatelné:-). No každopádně jsem včera baterku dal do motorky. Ať po zimě zkusím zda vše šlape bez problémů:-). No a startoval jsem nadvakrát a zatím točila normálně,ale to i předtím než zaváhala:-). Už jsem i hledal a originální je drahá jak hrom a tak jsem uvažoval o Vartě 12V 8Ah 200A a do dvou tisíc s poštovným vlezu:-). Tak je blbé,že jsem tak omezený rozměrem baterky:-)
Petr - pá 19 březen, 2010 09:42
Předmět:
Anonymous napsal:
.... originální je drahá jak hrom a tak jsem uvažoval o Vartě 12V 8Ah 200A .....



Exclamation 8Ah je málo
RADOVAN HÝŽA - pá 19 březen, 2010 10:16
Předmět:
Čau, něco podobného se odehrávalo i u mě a bylo to tlačítko startéru. Rozebrat a vyčistit.
Jára Cimrman - pá 19 březen, 2010 11:06
Předmět:
M.P.Já jsem koupil před dvěma lety YUSSA 16 Ah origo tvar do VT1100 a žádnej zázrak,sliboval jsem si od ní více když za ni chtějí tolik, startuje ale nemá to ty grády jak by to měl mít a občas má co dělat aby to roztočila, jinak opravu tlačítka startéru už mám taky za sebou - tenkrát mě to dost vyděsilo a už jsem to viděl v nejčernějších barrvách a nakonec stalo vyčistit od oxidace Shocked M.P.
Jára Cimrman - pá 19 březen, 2010 11:19
Předmět:
Ještě odkaz na baterku co jsem tam měl předtím, vydržela pět let, už jsem to s ní koupil a makala dobře http://www.amtrade.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=6_2784_2790&products_id=41338 Embarassed M.P.
Petr - pá 19 březen, 2010 12:23
Předmět:
RADOVAN HÝŽA napsal:
Čau, něco podobného se odehrávalo i u mě a bylo to tlačítko startéru. Rozebrat a vyčistit.


to by nepohasly kontrolky a světlo
Jára Cimrman - pá 19 březen, 2010 15:08
Předmět:
To pochopitelně nepohaslo nic ale vyděsilo mě to a měl jsem hlavně strach kolik to bude koštovat. Pak taková prkotina Shocked M.P.
RADOVAN HÝŽA - pá 19 březen, 2010 15:30
Předmět:
Petr napsal:
RADOVAN HÝŽA napsal:
Čau, něco podobného se odehrávalo i u mě a bylo to tlačítko startéru. Rozebrat a vyčistit.


to by nepohasly kontrolky a světlo

a nemá náhodou to tlačítko dvě funkce že první odpojí světla a pak start? u těch kontrolek si nejsem jist
Jára Cimrman - pá 19 březen, 2010 20:04
Předmět:
Tak takovou funkci tlačítko nemá Shocked M.P.
Anonymous - pá 19 březen, 2010 22:39
Předmět:
No tak já myslím,že těch 8Ah by mohlo stačit. Tak zapnu klíček a hned startuji:-). Hlavní je,že dá startovací proud 200A. Jak vemu v potaz,že se rožne 50W žárovka +5W obrys a koncové světlo těch 15W,ale to tak trefuji. nevím přesně. Ještě jsem je nemusel měnit:-). To by bylo 70W a to by dělalo těch 6A momentální odběr:-). Mělo by to teoreticky na startování stčit:-). Nevím kdo to vymyslel,že se hned rožnou světla:-). To mělo odčasovat a nebo jak nabudí altík. tak se to mělo rozsvítit. To tochu japončícy neodhadnuli:-)
Anonymous - pá 19 březen, 2010 22:43
Předmět:
No koukám,že jsem udělal tvrdé Japončíky:-):-):-):-):-):-)
Jára Cimrman - so 20 březen, 2010 00:46
Předmět:
Teď jsem si teprve všiml že se bavíme o sedmsetpadesátce a tam jestli se nepletu je z fabriky baterie 12 nebo 14 Ah. Já tedy nevím co tě vede k úvahám o 8 Ah. To je jako bych doma měl třílitrovýho Bavoráka a přemýšlel nad tím jestli by tam nestačila baterka z Favorita. Výrobce asi moc dobře ví co tam dát a proto to tak je a navíc nevím jaký máš typ nebo rok, tak že hledej podle toho, krom toho taky jde o rozměr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Shocked Tady máš ještě jeden odkaz http://www.amtrade.cz/index.php?main_page=product_info&products_id=41333 mad M.P.
sparatko - so 20 březen, 2010 11:45
Předmět: startovanie
No v zásade môžu byt 3 veci , zla baterka, zlý štarter, vedenie medzi mini !! O batériu sa treba ale starať !! Na zimu ju občas / raz za mesiac na 24 hod. min. !/ pripojiť k nabíjačke /oplati sa ju kupiť/ ako je napr. OPTIMATE III, Ja mam batériu v HONDE VT 750 už 13 rokou pôvodu !!!!
Teda ak tam daš dobru batieu inu tak je to štarter !! Pozor spomenul si poistku odber je až 100 -150 A !!! Vadny štartér ale môže robiť uplny skrat !!
Treda ist za auto - moto elektrikárom . Šparatko
Anonymous - so 20 březen, 2010 13:10
Předmět:
No tak otázka co mě vede k 8Ahod baterce? No tak to,že cena není tak vysoká a mělo by to být dostačující. Jak zapnu a hned startnu. Dál už to bude živit altík. Potom už problém není. Hlavní je startovací proud a ten je 200A a to musí stačit. Škda,že ty světla nejdou vypnout a nebo to neudělali přes časování a nebo až nabudí altík. Já už jsem si našel právě baterku přesného rozměru která tam vleze. Buď tu Vartu a nebo Nitro. Ta je dokonce levnější a má 11Ah. Originál je tam taky 11Ah. No mám 750shadow C4. Já jsem ji koupil loni v létě a co se týče starání o baterku. Tak s tím není problém. Mám i procesorovou nabíječku a vím co a jak baterka chce:-). Kdybych bxl první majitel. tak by mi asi baterka taky vydržela,ale záleží kdo s tím dělal,ale dočetla jsem se ,že ty tzv. gelové(AMG). Mají životnost 4-6let. Já doufám,že u mě je to problém baterky. Startér bych fakt nerad,kdyby měl na kotvě mezizáviťák a když se zrovna zastavím v blbém místě. tak jde do zkratu a tí ten proud. Kdybch ho měl venku. Tak si ho změřím,ale se nechce vytahovat:-). Radši hodím oko po nové baterce a zjístím kdo by mi tu starou kde otestoval a řekl v jakém je stavu:-).
Jára Cimrman - so 20 březen, 2010 13:17
Předmět:
Dělej jak myslíš, já bych tam hlavně M.P.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB