VT 750 - Druhá (stracená) jiskra Svatopluk - čt 30 září, 2010 13:21 Předmět: Druhá (stracená) jiskra
Zdravím zase po čase. Nedávno jsem si četl nějaké články a narazil jsem na existenci tzv. stracené jiskry u čtyřdobých motorů. Jedná se o to, že jeden cyklus je ve dvou otáčkách a čidla snímající polohu pístu dávají signál při každé otáčce. Dřív se to neřešilo a jiskra pálila dvakrát v cyklu a jednou tedy zbytečně. Rád bych věděl, jak je tomu u VT750C4, r.v. 2004. Je tam krabice která se o to stará ale nevím, jestli to jde až tak daleko, aby to řídilo komplet celý cyklus. Zase vzhledem k tomu že je to zapalování typu CD... ???
Dík Petr - čt 30 září, 2010 23:46 Předmět:
IMHO není li snímač na vačce není možné zjisti o jakou dobu 4 taktu se jedná tak se holt pálí 2x Petr - pá 01 říjen, 2010 08:16 Předmět:
asi stříkačky budou pálit jen jednou za takt ty už informaci o taktu zpracovávají Libor600 - pá 01 říjen, 2010 14:21 Předmět: u čtyř taktu-na jednu pracovní jednotku se pist otočí 2krát. Rozdělovač je zprevodovan 2. Tak ze na dvě otáčky pistu jedna v rozdelovaci. U bezkontaktních zapalování je systém podobný tak ze jiskra jen ve správný moment. Ostatní nebrat. To ze NASE mašinky mají 2 svíčky na hlavu-to slouží k lepšímu zapálení směsy. Ke snížení emisí a zvýšení výkonu. Obě pálí ve stejný moment. a díky bohu za to Svatopluk - pá 01 říjen, 2010 16:35 Předmět:
Že pořád otravuju...to s těma svíčkama beru, ale kde je to zpřevodováno? já myslel, že snímání polohy pístů je přímo na klice přes hallovy sondy a magnet...ještě se podívám do manuálu...třeba tam něco vyštuduju...v každám případě dík za odpovědi. Petr - pá 01 říjen, 2010 18:40 Předmět:
naše mají senzor na klice a pálí jednou navíc
většinou všechny jednoduší 4takty vzducháče co mají magneto nebo senzor na klice pálí 2x
u stříkaček to bude asi jinak Jára Cimrman - so 02 říjen, 2010 00:38 Předmět:
Já si myslím že pan Honda to bude mít ošetřeno tak aby svíčka pálila pouze kdy má. Když to mají vychytaný na sekačce tak to by bylo divný že na motorce ne. Když mi nastavovali otáčky na blbý sekačce tak měli měřák přepnuty na čtyřtakt a pozici na dvoutak používají na motory Vari. M.P.