Shadow Owners Club

Technika - olej

Anonymous - po 09 duben, 2007 13:58
Předmět: olej
slyšel sem že u hondy se musi nachat zahřat motor,potom chcipnout a po několika minutách teprv měřit olej.kámoš to má přímo v příručce,má VFR.
BEECH - po 09 duben, 2007 14:02
Předmět:
jistě, to je tak ,ale u všech,nejen u Hondy, ale jen ta předpokladu, že jsi vymněňoval olej,z důvodu naplnění filtru a maz. kanálů, pokud víš množství předepsané výrobcem i s filtrem,tak je to zbytečné
Grizzly - po 09 duben, 2007 16:18
Předmět:
tak je to spravne! pořadek Musi byt!
Anonymous - po 09 duben, 2007 19:57
Předmět:
beech má naprostou pravdu ..... jen bych radši zkontroloval hladinu i když víš přesný množství ......... sichr je sichr song
Robert - po 06 srpen, 2007 11:20
Předmět:
Tak si rikam, ze bych mohl zkusit vymenit olej Smile Doted to za mne delal servis. Uz jsem koupil jakysi filtr (snad ten spravny), 4 litry oleje a ted bych potreboval poradit, jak na to Smile
FOXXX - po 06 srpen, 2007 12:15
Předmět:
Na tom snad ani není co zkazit... Nech chvilku běžet motor, aby se prohřál olej a líp tekl (zas ne, aby tě opařil Smile ), vyšrubuj nalévací uzávěr a ze spodu pak vypouštěcí šroub. (Je dobré nelít olej na cestu, ale do připravené nádoby Smile ) vyšrubuješ filtr oleje (jsou k tomu přípravy, obvykle potvora drží, ale jde to různě...),až olej okape, zašroubuješ vypouštěcí šroub s očištěným těsnícím kroužkem a přitáhneš. , našrubuješ nový filtr, lekce dotáhneš, no a pak naliješ předepsané množství oleje, nastartuješ na chvíli, vypneš motor, necháš odstát a překontroluješ hladinu. Někdo ještě motor vyplachuje speciálním prostředkem, ale to není vůbec nutné.
Robert - po 06 srpen, 2007 12:30
Předmět:
JO, takze ten filtr staci dotahnout rucne? Ja myslel, jestli na to neni nejaky klic nebo tak neco.
A jeste me zajima ta podlozka pod vypousteci sroub, ta by se asi mela taky vymenit, da se to nekde koupit?
FOXXX - po 06 srpen, 2007 12:47
Předmět:
Dotáhnout filtr stačí ručně... ten "klíč" se hodí při odtahování. Ta podložka se měnit nemusí. Je tuším mosazná nebo měděná. Prostě z nějakého měkčího kovu a vydrží hodně. Nebo teda doufám, že je to stejná těsnící podložka jako všude jinde Smile na první výměnu u Shadow se chystám taky během několika dnů...
Robert - po 06 srpen, 2007 13:09
Předmět:
Super, diky moc, nekdy v tydnu se na to vrhnu.
Anonymous - út 07 srpen, 2007 00:10
Předmět:
Roberte, podložka pod olej je skutečně z Al nebo Cu, pozor ale jestli máš z Cu aby byla tzv. vyžíhaná. Pokud bude pouze vyseklá podložka bez tepelné úpravy, může se ti stát že ti olej bude prosakovat ač dáš nové těsnění. je to těsnění s vnitřbní dírou 10 mm. Co se filtru týká, ten starý povol třeba pomocí větších sika kleští a pozor !!! Motorka je ohřátá na provozní teplotu a vytékající olej z filtru není zrovna dobrá věc na ruce, pálí to.. Nový filtr namaž na těsnící gumě novým olejem a rukou to lehce dotáhni, NE KLEŠTĚMA !! Hrozí poškození hrdla filtru. Tak zdar a dej vědět jak to dopadlo..
Robert - út 07 srpen, 2007 14:00
Předmět:
Monkey napsal:
Roberte, podložka pod olej je skutečně z Al nebo Cu, pozor ale jestli máš z Cu aby byla tzv. vyžíhaná. Pokud bude pouze vyseklá podložka bez tepelné úpravy, může se ti stát že ti olej bude prosakovat ač dáš nové těsnění. je to těsnění s vnitřbní dírou 10 mm.


Parada, ted muzu jit to tesneni koupit i bez toho, ze bych to nejdriv vypustil. Diky moc!
FOXXX - út 07 srpen, 2007 14:05
Předmět:
Tak jsem dnes měnil. Podložka byla hliníková, beze stop opotřebení, tak jsem ji jen otřel a našrouboval zpět. Zatím nevypadá, že by to mělo prosakovat. No a co mně mile překvapilo, protože jsem to dřív nezjišťoval, byl obsah oleje 2,6l. To jsem si oddechl, protože jsem počítal tak 3,5-4l.
Anonymous - út 07 srpen, 2007 22:14
Předmět:
FOXXX napsal:
Tak jsem dnes měnil. Podložka byla hliníková, beze stop opotřebení, tak jsem ji jen otřel a našrouboval zpět. Zatím nevypadá, že by to mělo prosakovat. No a co mně mile překvapilo, protože jsem to dřív nezjišťoval, byl obsah oleje 2,6l. To jsem si oddechl, protože jsem počítal tak 3,5-4l.



V Manuálu od strýčka Hondy k 750 je množství oleje včetně filtru cca 2.4 litru. Co jsi tam lil za mazadlo? Já tam peru plnou syntetiku od Castrolu Power 1 Race..
A ještě jeden dotaz, resp. postřeh. Bacha na změny oleje syntetika a polosyntetika - hrozí že může začít klouzat spojka při prudké akceleraci.
FOXXX - st 08 srpen, 2007 09:19
Předmět:
No 2,6l mi řekli když jsem kupoval olej a filtr. Tak jsem to odměřil a je to mezi ryskami. No a lil jsem tam rozlévaný Castrol GPS, 280Kč/l, který mi doporučili přímo v hondě. myslím, že je to asi polosyntetika

Mám rok '05 a jiný motor RC50, tak možná je ten olej malinko jinak... Nemáš tip, kde tyhle údaje spolehlivě najít?
Anonymous - st 08 srpen, 2007 23:42
Předmět:
Nevím jestli se zítra dostanu ke strýčkovi Hondovi. Vylákám odnich zase nějaká moudra.
Robert - čt 09 srpen, 2007 10:10
Předmět:
Tak jsem to taky vymenil, nalil jsem tam asi 3,4 litry oleje. Podlozka byla taky hlinikova, ale rozhodne nemela 10mm. Asi tak 13, bych rekl. Dal jsem tam teda tu starou, jeste nevim, jestli to netece, mrknu se dneska. A olej Castrol GPS 4T 10W40 polosyntetika, bohuzel nerozlevany, takze 328,-/litr. Jo a menil jsem i filtr, takze to vzalo trochu vic oleje.
Sem zvedavy, jestli poznam nejaky rozdil od Denicolu.
Anonymous - ne 26 srpen, 2007 21:36
Předmět:
pokud budes filtr povolovat rukou doporucuji zabalit do hadru, poctivyho nepali ale aspon to neklouze
(jen kdyby se mu nechtelo da se vyrobyt pripravek s retezu na kola a nejakyho hranolu ,
sroub vypuste se utahuje cca na 35 Nm doporucuju vypoustet do vanicky na vyvojku pro formaty 18x24 akorat vyjde a nenadelas kolem sebe. ja osobne veskere motory vyplachuju petrolejem a ten necham pul dne vykapavat pokud bude v oleji par kousku hliniku tak je lepsi poradne proplachnout jinak se muzou ucpat kanalky a zadelas si na vetsi polizanici :-)
hodne stesti Cool
Simox - po 27 srpen, 2007 19:21
Předmět:
Já teda starej filtr propíchnu napříč šroubovákem, kterym to pak povolim. Starej filtr stejně vyhodim, takže si s tim nedělam hlavu.
Petr - po 27 srpen, 2007 19:23
Předmět:
a poblité ruce olejem nemáš?
Martin_s - po 27 srpen, 2007 20:56
Předmět:
ja starej sundaval hasakem.... a jak to slo krasne Smile
Jára Cimrman - po 03 září, 2007 11:45
Předmět:
Já jsem ještě za starejch automechanickejch let byl naučenej kontrolovat olej před jízdou to znamená že olej byl pěkně steklej do vany, krásně vidět na měrce ať to bylo na nátlaďáku osobáku nebo čemkoliv jiném. U Hondy hlavně měřit pouze zasunuťím měrky né šroubovat. Při kontrole motoru po zastavení je rozdíl někdy dost velký a ve většině případů ukazuje o dost méně. Já osobně kontroluji čas od času tak zhruba po 1000 km a vždy před jízdou, je to dle mého názoru nejserioznější kontrola a nikdy jsem nezaznamenal mezi kontrolami nějaky diametrální rozdíl. M.P.
Petr - po 03 září, 2007 11:56
Předmět:
já jsem z měření oleje jelen Smile

za studena nenaměřím pomalu nic, jen když zašroubuju
vlažný odstátý motor má tak minimum, někdy ani to ne
prohřátý na 80 po jízdě a několik minut odstátý je na maximu
Jára Cimrman - po 03 září, 2007 12:19
Předmět:
To je docela dost divný a těžko pro takový jev hledat seriozní vysvětlení, to by musel být olej při zahřátí zpěněnej pak by se mohla teoroticky hladina zvednout ale je to dost nepravděpodobné, přeci tam neleješ 6 AD. Olej by se měl měřit když motorka stojí rovně je pravda že se to někdy dost blbě trefuje nepatrný nálon a je tam půl měrky rozdíl. M.P.
BEECH - po 03 září, 2007 12:25
Předmět:
to Petr: logické by to bylo obráceně song
Alaram - út 04 září, 2007 15:49
Předmět:
Vt 750- dotaz... je opravdu nutné když mám nový olej a najeto tak 1500km z jara dávat novej?? + filtr?? jo a ten výpuš´ták zespodu nevidím?? kámoš ma gsx-r 600 a tam je to hned ve spod já to tam nevidím..díky za radu... Shocked
Jára Cimrman - út 04 září, 2007 21:58
Předmět:
Vypoštěcí šroub je na boku vlevo dole a vepředu, nelze přehlédnout. Výměnu oleje po roce já osobně vůbec neřeším, když koupíš motorku nebo auto taky to možná někde rok stálo a zabývá se někdo výměnou oleje, podle mě je to tahání peněz z kapsy, neříkam jezdit na to tři roky ale zaleží na každém z nás jaký má na to názor. To je pouze moje zkušenost. M.P.
Anonymous - st 05 září, 2007 00:14
Předmět:
Alaram napsal:
Vt 750- dotaz... je opravdu nutné když mám nový olej a najeto tak 1500km z jara dávat novej?? + filtr?? jo a ten výpuš´ták zespodu nevidím?? kámoš ma gsx-r 600 a tam je to hned ve spod já to tam nevidím..díky za radu... Shocked


Záleží na tom, jestli s motorkou budeš v zimě jezdit nebo ne. Moderní oleje stárnou i tím, že se nepoužívají... Hlavně v zimě dochází ke klimatickým změnám, oteplení nad 0, stoupá vzdušná vlhkost a naopak zase klesají teploty pod 0 kdy zase naopak klesá vlhkost. Byť se to nezdá,tak při těchto výkyvech teplot koroze v motorce pracuje když je venku, v garáži apod.. Pokud ji máš doma jako kus nábytku, je zbytečné olej na jaře měnit. Pokud ji máš venku, tak by jsi ji měl pravidelně minimálně jednou za 14 dní protočit a ohřát.
Haw
Alaram - st 05 září, 2007 15:45
Předmět:
mám ji v halové garáži,ale myslím že tam bude kosa v zimě čili to nejspíš radějí z jara vyměním ..nebo by bylo vhodnější to protočit... a nebo radši vyndat baterku..sice nevim jak ,to je jedno a nechat ji nabýt před sezonou??
Taťka - st 05 září, 2007 16:08
Předmět:
Souhlasím s M.P. Okolo olejů se dějou rituální tanečky výrobců a prodejců, sloužící hlavně k tomu, abychom to kupovali, ale problém určitě není tak vyhrocenej. Většina olejů má mnohem větší životnost než uvádí předpis na výměnu, což mám potvrzený odborníkem. Nejhorší pro olej jsou krátký jízdy, kdy se motor neprohřeje a nestačí se odpařit zkondenzovaná voda. Samotný střídání teploty vzduchu během zimy, podle mýho názoru, nehraje žádnou roli.
Pepino - st 05 září, 2007 22:24
Předmět:
no já ho mám letos už 3x vyměněný-18000km mad
Jára Cimrman - čt 06 září, 2007 00:30
Předmět:
Takže to co někeří najezdí dopředu, Ty za rok nacouváš.
Pepino - čt 06 září, 2007 10:42
Předmět:
Good Good no zpátečka by se občas opravdu hodila song song a to ještě není konec sezony mad
Anonymous - čt 06 září, 2007 12:23
Předmět:
prosím taky o radu. Koupil jsem VT 500 C a nevím, co je tam za olej. Původní majitel už taky neví, co tam nalil a tak mi poraďte, co tam mám dát.
Petr - čt 06 září, 2007 12:37
Předmět:
Pepino napsal:
no já ho mám letos už 3x vyměněný-18000km mad


tvoje zuby bych nechtěl čistit..
věčně vysmátej a tolik km
Pepino - čt 06 září, 2007 12:43
Předmět:
No ale teď mě trochu tuhne usměv stratil jsem někde tu podložku a není k sehnání ,neválí se ti někde v garáži??
Taťka - čt 06 září, 2007 15:26
Předmět:
colins napsal:
prosím taky o radu. Koupil jsem VT 500 C a nevím, co je tam za olej. Původní majitel už taky neví, co tam nalil a tak mi poraďte, co tam mám dát.


Podle mne myslím neuděláš chybu jakýmkoli motocyklovým 10W/40. Značka dle náklonnosti...
Simox - ne 09 září, 2007 11:50
Předmět:
to Colins: Hele já by ch tam lil nějakej hustší minerál. Je to už starší motor. Metlis tam třeba leje Castrol 20W50
Anonymous - po 10 září, 2007 15:29
Předmět:
souhlasím se šímoxem protože VT 500 C ještě neměla hydroštely tak bych tam nacpal minerál 20W50 aspoň trošku stichne ..... (výrobce uvádí 10W40, ale stopro ti bude chrastit spojkovej koš ... to víš už to neni nový !!!)
Anonymous - pá 14 září, 2007 17:57
Předmět: olej
zdar,
tak panove, asi jsem totalne slepej, ale "vypousteci sroub" nemuzu najit, at se snazim jak se snazim
mohl by me nekde presneji odnavigovat? - zachytny bod je olejovy filtr a treba stojanek Smile (vt1100 c2, r.96)

diky!
olan
Jára Cimrman - pá 14 září, 2007 18:11
Předmět:
Vlevo vpředu a z boku, nelze přehlédnout M.P.
Simox - so 15 září, 2007 01:05
Předmět:
Třeba máš bezúdržbovej motor ?!?!? Cool
Anonymous - so 15 září, 2007 06:55
Předmět:
to olan-viděl jsem ženskou nalívat olej dírkou na měrku,takže když ten šroub nenajdeš,máš tip!! Enjoy našeptávání
Simox - so 15 září, 2007 13:57
Předmět:
Tak nevim, ale asi jsem taky ženská.
Jinak Olan postrádá vypouštěcí šroub..........
Nalívací se bude hledat, až to vypustí Very Happy
Simox - so 15 září, 2007 14:02
Předmět:
To Olan : Zkusim ukončit tvý trápení. Vždycky když něco nevim, jdu za Lemmym a nebo sem :

www.rivamotorsports.com

A tvůj problém :

http://216.37.204.203/Honda_OEM/HondaMC.asp?Type=13&A=172&B=29

Je to 21čka.
Anonymous - ne 16 září, 2007 00:25
Předmět:
to Simox -se to dá tou dírkou vycucat... vztekle se válet
Anonymous - ne 16 září, 2007 20:02
Předmět:
pokud nemůžeš najít vypouštěcí šroub, tak pro tebe mám pouze radu:
tahej jenom za rychlopal a tankuj benzín ..... všechno ostatní radši nechávej zkušenějším Sad
BEECH - ne 16 září, 2007 20:08
Předmět:
zkus nejdřív zespod oklepat bláto a je to ten vedle opletené hadice asi 5 cm od levého okraje- to je ten co ti pak spadne do horkýho oleje.
NAVI - ne 16 září, 2007 20:42
Předmět: zkus nejdřív zespod oklepat bláto
To Beeech Dobrá rada nad zlato Good hell

PS: nebo servis hell
Robert - st 19 září, 2007 23:15
Předmět: Re: olej
olan napsal:
zdar,
tak panove, asi jsem totalne slepej, ale "vypousteci sroub" nemuzu najit, at se snazim jak se snazim
mohl by me nekde presneji odnavigovat? - zachytny bod je olejovy filtr a treba stojanek Smile (vt1100 c2, r.96)

diky!
olan


No kazdy jednou zacina :-)
Jára Cimrman - st 19 září, 2007 23:25
Předmět:
Tak a Sifilda má manual a může si otevřít servis Honda. M.P.
NAVI - čt 20 září, 2007 07:44
Předmět: fuj ta cena, 328,- mě málem zabila
TO Robert 4 litry oleje Castrol 4T 10W40 (fuj ta cena, 328,- mě málem zabila)

Ahoj Roberte jestli je to cena za 4 litry,
tak je to super. Good hell Enjoy
Robert - čt 20 září, 2007 08:02
Předmět: Re: fuj ta cena, 328,- mě málem zabila
NAVI napsal:
TO Robert 4 litry oleje Castrol 4T 10W40 (fuj ta cena, 328,- mě málem zabila)

Ahoj Roberte jestli je to cena za 4 litry,
tak je to super. Good hell Enjoy


Ze jo Good Ale to bohuzel neni.....
Jára Cimrman - čt 20 září, 2007 10:40
Předmět:
Pochpitelně jsem nemyslel Sifildu ale Olana, tak co už se to podařilo, jinej šroub na 17 klíč tam není. M.P.
Alaram - pá 12 říjen, 2007 22:40
Předmět:
ahoj ,vím že už jsem se jednou ptal,ale mám novej olej a naj. cca. 1700 km a proto mi příjde zbytečné ho na jaře opět měnit... stačí ,když mašinu přez zimu nadlábnu a je to ??? olej i baterka tím pádem budou ok... nebo se snad pletu??? díky za radu Embarassed
Anonymous - so 13 říjen, 2007 00:26
Předmět:
Kvůli baterce a oleji by jsi měl tak ňák pravidelně motorku zahřát a nejlíp alespoň chvíli projet. Pomůže to nějem oleji ale i jiným dílům, třebás pneumatiky... a když to nepůjde normálně, tak po napadnutí sněhu je možné nasadit postraní stabilizátory - lyže co používala dříve armáda a tyto lze před zimou sehnat v Chotusicích na burze .. Very Happy Very Happy Very Happy
Jára Cimrman - so 13 říjen, 2007 00:49
Předmět:
A když to nejde venku, tak se aspoň projet po garáži.
Anonymous - so 13 říjen, 2007 00:53
Předmět:
To Míra, není nadto mít prostornou garáž...
Anonymous - so 13 říjen, 2007 05:50
Předmět:
jo rozumim... a ještě se chystám na výměnu kapaliny v chladiči + demontáž nádoby. víte někdo jak a co přesně?? díky
Anonymous - so 13 říjen, 2007 20:07
Předmět:
nechceš se stát členem nebo zaregistrovat? Takhle dávat rady anonymním není to pravé ořechové...
Martin_s - ne 14 říjen, 2007 18:02
Předmět:
v jakym poměru lejete fridex s destilkou? zimuju v garazi, kde bude asi trosku prituhovat Sad
Pepino - ne 14 říjen, 2007 19:06
Předmět:
Já nic neředím,mám tam celoroční a ten je asi do minus 15°c a garáž nemám vytápěnou a stačí to.
Anonymous - ne 14 říjen, 2007 19:36
Předmět:
To Martin, už tu je někde psáno v technice od Lemmyho. Přikláněl bych se k tomuto názoru Inugel a dle potřeby naředit.. Pozor Martina na složení nemrznoucí směsi ! Můžeš nevhodným složením poškodit motor. Jako první to začíná těsněním...
Anonymous - ne 14 říjen, 2007 19:38
Předmět:
To Martin - chlazení
Simox - ne 14 říjen, 2007 20:00
Předmět:
Nevim, jestli je dobrej nápad přemejšlet nad Fridexem.......
Martin_s - ne 14 říjen, 2007 22:17
Předmět:
proto se ptám než to tam naleju Smile diky za rady Enjoy
Jára Cimrman - ne 14 říjen, 2007 22:36
Předmět:
Nad fridexem vůbec nepřemýšlej je spousta chladícich směsí specialně do motocyklů od spousty výrobců, Motul, Castrol, atd. Hledej tam. M.P.
NAVI - po 15 říjen, 2007 13:04
Předmět: celoročně Castrol
Ahoj Martin_s .
Používám celoročně Castrol a je to bez problémů. hell Enjoy

PS: zapomeň na Fridexem mad
Simox - po 15 říjen, 2007 16:59
Předmět:
Taky by ses měl řídit podle toho, co tam bylo nalito. Každá barva chlad. kapaliny má svý specifika, a nemají se ředit. A poměr míchání máš na obalu.
Martin_s - po 15 říjen, 2007 18:29
Předmět:
taky jsem koupil castrol, dle slov prodejce riznout alespon 1Dobrý s destilkou.... potom to bude do -35 Smile

díky vsem za rady Smile
Alaram - út 16 říjen, 2007 11:03
Předmět:
omlouvám se psal jsem ten dotaz s tou nádobkou na kapalinu do chladiče... jestli můžete poradit s demontáží?? díky.
Anonymous - po 26 leden, 2009 13:49
Předmět: odpoved
cago,ma taky VT1100..USA verzi a pri vymene oleje je treba motor zahrat a pak teprv vypoustet.Mam starou babku,,rok vyroby 1986,,ale nedam na ni dopustit.Dada teplice.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB