Shadow Owners Club

VT 1100 - Indukční cívky jak proměřit???

sirgeorge - po 29 listopad, 2010 08:47
Předmět: Indukční cívky jak proměřit???
Zdarec soudruzi, věděl by nekdo jak proměřit indukční cívky, jestli obě dávají stejnou hodnotu??? Když vyndám svíčku z předního válce a ze zadního a porovnám obě jiskry na svíčkách, zadní válec dělá menší jiskru. Prohodím-li svíčky je to stejné, čili mám pocit že zadní cívka je nějaká divná... Má někdo zkušenost, páru o tom jak to proměřit??? Kuju...
Petr - po 29 listopad, 2010 08:57
Předmět:
jsou na to speciální měřáky..

cívkám nic být nemusí, můžou to být i prošlehlé VN kabely
změř odpor cívek měl by být přibližně stejný. Tj napájení oproti kostře ohmetrem

dělají to obě strany stejně?
sirgeorge - po 29 listopad, 2010 09:46
Předmět:
jj obe strany stejne...
Jára Cimrman - út 30 listopad, 2010 00:11
Předmět:
Petře, nemáš elektrické schéma VT 1100, ale v nějaký čitelný podobě já si totiž myslím že fígl s cívkama tkví v něčem jiném Shocked M.P.
Petr - út 30 listopad, 2010 08:28
Předmět:
ze schématu vyčtu pouze to že každá z cívek je napojena na "ingotion master module" nic víc. Bohužel nemám ponětí co v té řídící jednotce přesně je.


pochopitelně je možné že řídící jednotka je je vadná, nebo je normální že to dělá každá.

možná by stálo za to kdyby to někdo se stejným ročníkem zkusil aby sirgeorge měl jasno.
Jára Cimrman - út 30 listopad, 2010 11:46
Předmět:
Mám stejný ročník, jestli mi ti výjde tak to schválně zkusím mad M.P.
Svatopluk - út 30 listopad, 2010 16:45
Předmět:
Snad nebudu za blbce...není ta indukční cívka pro dvě svíčky? jinak... jsou jiskry na obou svíčkách zadního válce stejné? a ještě jedna možnost, co takhle přehodit primární přívody k cívkám přímo na zapalovací jednotce? tím se to snad vyjasní úplně...je-li ale někde problém, osobně bych to typoval ale na sekundární vinutí cívky...ohmetrem změříš jen odpor, což může dobré být první info, jestli je oplně v háji nebo ne...to, jak se chová v indukci ohmetrem nezměříš...držím palce...
sirgeorge - út 30 listopad, 2010 17:37
Předmět:
Jiskry na obou svickach zadniho valce jsou stejne, takze pokud "je" nekde problem, je to zadni civka... Promerim jak na to bude cas o vikendu...
Jára Cimrman - út 30 listopad, 2010 19:18
Předmět:
Bohužel jsem se k tomu dnes nedostal Sad M.P.
Petr - út 30 listopad, 2010 20:10
Předmět:
Svatopluk napsal:
Snad nebudu za blbce...není ta indukční cívka pro dvě svíčky? jinak... jsou jiskry na obou svíčkách zadního válce stejné? a ještě jedna možnost, co takhle přehodit primární přívody k cívkám přímo na zapalovací jednotce? tím se to snad vyjasní úplně...je-li ale někde problém, osobně bych to typoval ale na sekundární vinutí cívky...ohmetrem změříš jen odpor, což může dobré být první info, jestli je oplně v háji nebo ne...to, jak se chová v indukci ohmetrem nezměříš...držím palce...


jsi si jist že cívka u 1998 nemá pro každou svíčku jiné vinutí .... moje VT1100 C3 má indukční cívky dvojité, při startu se zapíná jen jeden pár a po určité době se přidá i druhý.
sirgeorge - út 30 listopad, 2010 20:27
Předmět:
hmm zajimave, to me nenapadlo, mam ale dalsi par civek z Ebaye tak je zkusim vsechny promerit a vsechny vyzkouset.. a uvidime... snad na to bude o vikendu cas...
sirgeorge - út 30 listopad, 2010 20:34
Předmět:
Ale kdyz nad tim tak premyslim, tak mi pali obe dve svicky soucasne, takze vinuti je tam asi jen jedno pro obe svicky...
Jára Cimrman - st 01 prosinec, 2010 01:05
Předmět:
Já to vlastně nevyzkouším protože mám předělanou elektriku že po zapnutí klíčku mě pumpa dopumpuje benzín a odepne se mi při startování světlo. K tomu slouží relátko pod sedadlem které v původním zapojení sepne v momentě kdy motorka chytne a připojí benzínové čerpadlo. Já to mám jinak a jednou jsem to tady i maloval. Píšu to proto že si myslím že to má s řídící jednotkou a cívkama souvislost. Zkusil bych následující - vytáhl bych kabel ze svíčky a dal tam svíčku jinou nebo náhradní a motorku natočil a potom teprve kontroloval jiskru, při chodu a ne při startu. Tak můžeš postupně vyzkoušet všechny čtyři a samotného mě zajímá výsledek. Myslím že za chodu bude vše makat tak jak má. mad M.P.
sirgeorge - čt 02 prosinec, 2010 19:40
Předmět:
Tak sem meril ty civky z Ebay a hodnota odporu na nizkonapetovem byla 0.31 ohmu, na obou stejne... Na vysokonapetovem, to nejde zmerit, pac jejen z kontakty je hrozne hluboko a nedostanu tam nozicky meraku, musim na to neco vykoumat...
Petr - čt 02 prosinec, 2010 20:14
Předmět:
použij kabel s fajfkou a svíčkou
Jára Cimrman - čt 02 prosinec, 2010 20:56
Předmět:
Vyzkoušej to co jsem ti napsal, musel by jsi měřit indukci a né odpor to nenaměříš nic Shocked M.P.
Petr - čt 02 prosinec, 2010 21:14
Předmět:
proč by nezměřil odpor cívky?
Jára Cimrman - čt 02 prosinec, 2010 21:51
Předmět:
Pochopitelně něco naměří ale co to je za hodnotu 0,31 Ohmu to je odpor primárního vinutí nebo čeho, když už se indukční cívka sekne tak na vysokonapětovém vinutí a navíc se měří stejnosměrným proudem- když obrátíš polaritu naměříš něco úplně jiného.Zkusil bych jiskru při natočený motorce pátou plonkovou svíčkou, postupně všechny kabely a mám jasno Shocked M.P.
Svatopluk - čt 02 prosinec, 2010 22:00
Předmět:
S tou indukcí si troufám s MP souhlasit...jak na cívku, nak na dívku...napřed napětí, potom proud...a jestli se něco někde proráží, tak na sekundáru...kV jsou přece jen kV...a ty obyčejný ohmetr vyrobit neumí.
Jára Cimrman - čt 02 prosinec, 2010 22:15
Předmět:
Ještě jednou a jinak. Vytáhnu kabel ze svíčky v motoru, svíčku v motoru nechám a vezmu svíčku rezervní nebo jinou a nasadím na kabel který jsem vytáhl a přidržím u válce. Nastartuju motorku, jeden válec sice poběží na dvě svíčky a druhý jen na jednu, bude trochu kuckat ale poběží a uvidím jakou jiskru ta cívka dává. Postupně vyzkouším všechny kabely a mám jasno!!!!!!! mad mad Někdy může jiskra přeskakovat i na kabelu nebo v bodce, to je nejlépe vidět v úplny tmě, natočit motorku a obejít jestli se někde neblejská Shocked M.P.
Petr - čt 02 prosinec, 2010 22:17
Předmět:
manuál od pana Hondy
Jára Cimrman - čt 02 prosinec, 2010 22:34
Předmět:
Emericky neumím ale nikde nevidím co se má vlasně naměřit. Chtěl jsem jenom poradit jak vše jednoduše vyzkoušet Embarassed M.P.
Petr - čt 02 prosinec, 2010 22:46
Předmět:
chápu že někdo si může myslet že když je něco "indukční cívka" notně se musí měřit indukce, ne není to tak. Pochybuji že někdo doma má měřič indukce, kilovoltmetr, nebo VN ohmetr a tak jediné co se dá udělat je změřit vinutí normálním ohmetrem viz Owners Service Manual a tak zjistit jestli není proražené - zkrácené vinutí proražením izolace mezi závity. Mj to samé, a vlastně jediné co by se zjistilo i měřením indukce Smile
Testovat cívku jestli "neprobíjí" při VN doma neuděláš.

Každý kdo dělá testy motorů u aut a má tzv PALTEST ti kabely, svíčky a cívku prověří.

primár cca 1 Ohm a sekundát 6ooo-10ooo Ohmů
údaje jsou pro normální 12V cívku nevím kolik má naše
Jára Cimrman - čt 02 prosinec, 2010 23:54
Předmět:
Mě stačí když bude házet jiskru a nebude probíjet a to si ověřím i svými primitivními prostředky. mad M.P.
Petr - čt 02 prosinec, 2010 23:58
Předmět:
jasně že tak to jde docela snadno, ale původní dotaz byl jak to změřit.....

byl bych stejně jako ty zastánce pozorování délky a barvy jiskry, vyzkoušet vyměnit popřípadě prohodit indučky a kabely..

aplikovat poučku ze ZŠ o dívce a cívce sem opravnu nejde Smile
Jára Cimrman - pá 03 prosinec, 2010 00:11
Předmět:
Jak proměřit indukční cívky? Vyzkoušet, když jde, měření je zbytečné. Nejsem zastáncem toho zkoumat jak to funguje. Embarassed M.P.
Lemmy - čt 16 prosinec, 2010 10:09
Předmět:
MILOSLAV POHL napsal:
Jak proměřit indukční cívky? Vyzkoušet, když jde, měření je zbytečné. Nejsem zastáncem toho zkoumat jak to funguje. Embarassed M.P.



tak tak ....slovy klasika: "nerejpej do H...a který nesmrdí"!!!!!!!!! vztekle se válet
sirgeorge - čt 16 prosinec, 2010 12:06
Předmět:
Nooo to je prave to, ze sice jede, ale neseje, proto to potrebuju zmerit, nebo otestovat... kdyby to jelo bez problemu tak to preci neresiiim hihi...
Libor600 - čt 16 prosinec, 2010 15:24
Předmět:
Cool myslím že kolegové mají pravdu. Kdyby ti nešel 1 válec, určitě bys to poznal. Shocked pokud si myslíš že mašina nemá dostatečný výkon,zajeď někam na brzdu a budeš v obraze raz dva Shocked
Svatopluk - čt 16 prosinec, 2010 17:47
Předmět:
Ta poučka o cívce a dívce byla tuším až ze střední :-) a ať sí říká kdo chce co chce, o indukci, VN, měření elektrického odporu a izolační pevnosti si myslím a vím své...ale pochopil jsem...je lépe mlčet a být považován za hlupáka než promluvit a zlikvidovat tak veškerou pochybnost.... to jsem nevymyslel já ale A.Lincoln :-)
sirgeorge - čt 16 prosinec, 2010 21:01
Předmět:
No ja bych to pro ted radeji ukonci, zacinate se mi tu kluci trochu moc hadat a to me netesi... Nechtel sem zpusobit rozkl ve vasich radach... Mrzne a je kosa, masa je zazimovana a tak veskere testy jsou odlozeny na dobu teplejsi, pak se uvidi a vse se vyjasni... Dam vedet jak to dopadlo...
Svatopluk - čt 16 prosinec, 2010 21:07
Předmět:
Omlouvám se moc, moc, moc.... nechtěl jsem aby takhle vyznělo... přeji krásný předvánoční víkend a ať tobě i nám všem ostatním v tom následujícím roce cívky jiskří tak jak mají... Enjoy
Lemmy - so 18 prosinec, 2010 20:11
Předmět:
jestli nemá výkon a jiskru háže, tak bych skusil jít po vzduch. filfru a pak karbce ....... ikdyž jestli háže jiskru venku nemusí jí mít dostatečnou pod tlakem, takže jestli máš jistotu že palivovou soustavou to není, tak bych nejdřív zkusil svíčky, kabely s fajfkama a cívky bych řešil až naposled.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB