Shadow Owners Club

Technika - Chlazení u VT 125

Diwočák - pá 19 srpen, 2011 20:16
Předmět: Chlazení u VT 125
Tak mám další dotaz. Chci vyměnit chladící kapalinu u VT 125. Jak a kde to mám vypustit, a jak to napustit ? Odzvdušňuje se potom nějak chladící soustava atd. Napouští se to do expansky a pak si nasaje ??? díky
Jára Cimrman - pá 19 srpen, 2011 20:47
Předmět:
Vypustíš tak že odpojíš hadici od chladiče dole na motoru a naplníš víčkem chladiče, nechat ohřát a popřípadě doplnit nebo projet a doplnit. Motor si z expazky nic nenasaje, nádobka v podstatě slouží pouze jako přepad mad M.P.
Petr - pá 19 srpen, 2011 20:48
Předmět:
saje
Jára Cimrman - pá 19 srpen, 2011 20:50
Předmět:
A kudy Shocked M.P.
Petr - pá 19 srpen, 2011 21:16
Předmět:
začni vypoušťáken upouštět a uvidíš jak se z nádržky doplňuje
Jára Cimrman - pá 19 srpen, 2011 21:34
Předmět:
Nevím jak na 125 ale na VT 1100 nádobka je v podstatě pouze přepad protože se jedná o uzavřený chladící tlakový systém s víčkem které přepustí tlak nad 1.1 Atm. , což je na víčku i napsáno ale zpátky do chladícího okruhu se voda tudíž nemá kudy dostat protože přepad do expanzky je až nad těsněním víčka a tudy cesta nevede. M.P.
Petr - pá 19 srpen, 2011 21:51
Předmět:
už jsem to psal minule, jestli nevěříš tak si to vyzkoušej opravdu to funguje tam i zpět

je to reservní nádržka anglický název je "radiator reserve tank" výška její hladiny má předepsanou hodnotu, napouštěcí otvor a přepadovou hadičku to by asi "pouze přepad" nemusel Smile

více viz manuál a příručka
Jára Cimrman - pá 19 srpen, 2011 23:19
Předmět:
Když mi loni praskla těsnící gumička na víčku nalevacího otvoru začala mi chladící kapalina lítat po ohřátí přepadem expanzní nádobky a myslel jsem že mi prasklo těsnění pod hlavou, nebo něco horšího. U Hazdry jsme vyměnili víčko a bylo po problému. Bylo mi vysvětleno jak to funguje a nemám důvod po této zkušenosti o tom pochybovat. Kdyby to tak nebylo proč by tam bylo víčko nastavené na tlak 1.1 Atm. bez kterýho to zjevně nefunguje a nebylo to prostě propojený přímo z expanzkou. To je moje zkušenost. M.P.
Petr - so 20 srpen, 2011 11:24
Předmět:
bejt po tvém tak tam stačí přepadová hadička a pak by jsme všichni vozili tu rezervní nádržku úplně na nic Smile
Týša - so 20 srpen, 2011 12:40
Předmět:
Je potřeba sundat dekly na rámu pak krycí dekl čerpadla- tuším,že je to ten na pravý straně. Tam je výpustný šroub,vyšroubovat,pak otevřít víčko nádrže a nechat vytéct. Můžeš to případně i propláchnout destilkou. Šroub zpátky našroubuješ a naleješ novou až po hrdlo,pak nastartuješ a necháš chvíli proběhnout,odvzdušní se sama. Po chcípnutí pak stačí jen dolít po hrdlo a hotovo....

edit: Myslím,že Míra má pravdu a navíc expanzka je níž než vypouštěcí šroub na čerpadle....
Jára Cimrman - so 20 srpen, 2011 13:30
Předmět:
Je to tak, přepadová nádoba je tam tak trochu pro parádu a v podstatě vůbec nezaleží na tom jestli tam nějaká chladící kapalina je nebo není Embarassed M.P.
Petr - so 20 srpen, 2011 14:47
Předmět:
to jste mudrci pro parádu Smile škoda že to neví pan Honda asi by ušetřil za plast


doporučuji vyzkoušet, povolit výpustný šroub a sledovat hladinu v nádržce
Týša - so 20 srpen, 2011 15:52
Předmět:
MILOSLAV POHL napsal:
Je to tak, přepadová nádoba je tam tak trochu pro parádu a v podstatě vůbec nezaleží na tom jestli tam nějaká chladící kapalina je nebo není Embarassed M.P.


Zas až tak to není, expanzka u tý mý slouží jako odkládací... Když je ohřáto tak se hladina zvyšuje,když je potřeba,tak si z ní zase pro změnu motor bere.....
Co je ale fakt,je to,že když vypouštíš kapalinu VÝPUSTNÝM ŠROUBEM na čerpadle,tak z expanzky nevyteče VŮBEC NIC. Měl jsem dvácu,šestku i jedenácku a u všech to bylo při výměně vždycky tak. Možná,že kdybych odpojil hadici,bylo by to asi něco jiného.
Jára Cimrman - so 20 srpen, 2011 18:56
Předmět:
Budeš si to Petře muset vyzkoušet, já už to mám zasebou a taky se mi nechtělo věřit Shocked M.P.
Diwočák - so 20 srpen, 2011 20:09
Předmět:
hmm takže jsem to vypustil šroubem expansku jsem vycucl hadičkou. Novou kapalinu jsem nalil do radiátoru, zbytek po risku do expansky tak snad to bude chladit... Jinak dá se nějak poznat jestli ta kapalinu koluje okruhem ? ??
Jára Cimrman - so 20 srpen, 2011 20:23
Předmět:
Při zahřívání motoru sáhneš na chladič nahoře a dole a cítíš jak se postupně prohřívá a to je asi tak vše co můžeš zkontrolovat. Po první jízdě zkontroluj hladinu v chladiči. mad M.P.
Jerry - ne 21 srpen, 2011 09:39
Předmět:
Já povolil stahovací pásku na hadici, která k němu vedla a odpojil ji, až pak jsem se dověděl, že na čerpadle je prý vylévací šroubek.
Idea
Nevím jak VT125, ale VT750 a VT1100 má nalévací hrdlo v pravo pod plastem, který je mezi krkem řízení a nádrží. Tam se také nachází i termostat a je to vlastně nejvyšší bod chladící soustavy. Aby šel tento plast sundat, je u těchto dvou typů je bohužel nutné sundat nádrž.
Exclamation
Z vlastní zkušenosti vím, že expanzní ádržka nefunguje, pokud je palivová soustava zavzdušněná. Praskl mi chladič, vytekla mi kapalina a expanzku jsem měl stále plnou. Po opravě jsem vrchem dolil kapalinu a vše bylo OK.
Exclamation
Proč je tedy na nádržce max a min množství, které se má kontrolovat. Já měl za to, že nádržka má vyrovnávat hladinu při zahřátí a vychladnutí motoru. Ale na druhé straně úroveň hladiny v ní je hodně nízko, na to aby to byly spojité nádoby. Tak jsem z toho jelen.
Question
Týša - ne 21 srpen, 2011 11:10
Předmět:
Nejen o chlazení je spoustu věcí ZDE

Malý výňatek...

Ve víčku chladiče nebo vyrovnávací nádržky je přetlakový
ventil, který slouží k upouštění přetlaku z chladicího systému, který
může vzniknout při zahřátí motoru na příliš vysokou teplotu.
Přetlakový ventil umožňuje zvýšit teplotu chladicí kapaliny
až na asi 110 °C, čímž se zlepší účinnost chladicího systému.
Při dosažení přetlaku (30 až 120 kPa) se otevře přetlakový ventil
a přebytečná kapalina přejde ve formě páry do přepadové trubky.
Při chladnutí kondenzují v chladiči vodní páry a vzniká podtlak.
Aby nedošlo vlivem atmosférického tlaku k deformaci chladiče,
otevře se podtlakový ventil a tlak uvnitř chladiče se vyrovná
s atmosférickým.
U uzavřených kapalinových chladicích systémů se většinou
používá vyrovnávací nádržka, která slouží k zachycování chladicí
kapaliny zvětšující zahřátím svůj objem. Hladina chladicí kapaliny
pak musí sahat mezi rysky na vyrovnávací nádržce nebo na chladiči,
aby mohla zvětšovat svůj objem.
BEECH - čt 25 srpen, 2011 15:39
Předmět:
MILOSLAV POHL napsal:
Nevím jak na 125 ale na VT 1100 nádobka je v podstatě pouze přepad protože se jedná o uzavřený chladící tlakový systém s víčkem které přepustí tlak nad 1.1 Atm. , což je na víčku i napsáno ale zpátky do chladícího okruhu se voda tudíž nemá kudy dostat protože přepad do expanzky je až nad těsněním víčka a tudy cesta nevede. M.P.


Mílo, já nevím jak to máš ty, ale já to mám obráceně, víčko s těsněním mám asi 30 cm nad exp. nádržkou (Pomyslně protaženo do svislice) - má to i svou logiku- nejdřív prská voda do expanzky- případně i pára ven přez oddych a potom teprve by mělo fungovat víčko jako pojistka Enjoy
Jára Cimrman - ne 28 srpen, 2011 14:59
Předmět:
Tlakový víčko je u krku řízení. Víčko na dolití expazky žádnou pojistku nemá. expanzka má přepad tak že tam žádný tlak nehrozí Embarassed M.P.
Petr.VF - ne 28 srpen, 2011 15:31
Předmět:
Chlapy já Vám nevím

Na Hondě VF500F kterou jsem vlastnil před VT600 si tedy chladící systém z nádržky rozhodně nasával kapalinu. Tekl mi chladič, takže to vím na beton protože jsem doléval do nádržky a vždy to ubylo.

Řekl bych, že podobně to bude i u chladících sytémů na jiných motorkách. Na co by totiž byla značka maxima a minima na expanzní nádržce. Z Logiky věci mě to dává výsledek že z expanzky si ten systém prostě nějak nasaje potřebnou kapalinu nebo si do ní naopak odfoukne.
BEECH - ne 28 srpen, 2011 20:47
Předmět:
MILOSLAV POHL napsal:
Tlakový víčko je u krku řízení. Víčko na dolití expazky žádnou pojistku nemá. expanzka má přepad tak že tam žádný tlak nehrozí Embarassed M.P.

Jasně, to jsme si nerozuměli, já myslel víčko u krku
Jára Cimrman - ne 28 srpen, 2011 21:31
Předmět:
Ještě jsem to tedy namaloval, přepad do expanzky je až nad těsněním které je stlačeno pružinou a tudíž voda může pouze ven protože to pružina a těsnění nedovolí. Když se otevře víčko tak u studený motorky nikdy není naplněné až po okraj, kdyby mohl motor nását z expanzky tak by tomu tak nabylo. Dnes jsem ještě schválně o tom mluvil z ing. Hazdrou a ten mi to jen potvrdil a navíc důvodem je aby po vychladnutí motoru vznikl malý podtlak v chladícím systému. Končím Embarassed M.P.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB