Shadow Owners Club

Technika - Chladič - kapalina

Robert - po 02 duben, 2007 12:51
Předmět: Chladič - kapalina
Chtel jsem ze zeptat, co nalit do chladice, v manualu pisou, ze destilovanou vodu s nemrznouci kapalinou v pomeru 50/50. Nevim ale jakou chladici kapalinu - staci normalni Fridex, nebo tam lijete neco lepsiho? Chtel bych zkusit vymenit vsechnu kapalinu, protoze tam muze taky byt hoooodne dlouho, tak jestli mi nekdo i poradi postup, jak to udelat, budu nesmirne vdecen Enjoy
Anonymous - po 02 duben, 2007 13:05
Předmět:
já dávám inugel 50 od motulu je to přímo namíchaný do -35 st.celsia a litr stojí 130,-CZK /spousta lidí dává koncentráty, ale já tam nechci lejt vodu - mám z toho blbej pocit (pozor!!! toto je pouze můj subjektivní názor)


popis:
Celoroční chladící kapalina s nemrznoucími účinky do - 35 st.C pro dlouhodobé použití. VLASTNOSTI: Kapalina je bez ředění okamžitě připravena k použití. Je určena pro chladící okruhy víceventilových hliníkových motorů aut a motocyklů s velmi úzkými kanály. Zajišťuje účinné chlazení a ochranu motoru bez možnosti tzv. vaření. Neobsahuje nitráty a aminy, má zelenomodrou barvu. SPECIFIKACE: NFR 15-601 /pro všechny konstruktéry motorových vozidel/



http://www.motostar.cz/eshop/
Anonymous - po 02 duben, 2007 13:10
Předmět:
a postup?

vypustíš starou (v nejnižším možném místě - nejlepší je odpojit hadici na motoru vlevo dole a otevři zi zátku na chladiči - pak to vyteče rychlejc a nešplýchá to)
naliješ novou po hrdlo chladiče a nastartuješ a budeš dolejvat dokud bude mizet. až mizet přestane tak máš okruh plnej a doleješ si jen vyrovnávačku na rysku.
Robert - po 02 duben, 2007 13:15
Předmět:
To zni dobre, pouziju to co ty, kolik toho Inugelu mam asi koupit? A mozna to bude potreba proplachnout, jestli je tam nejaka stara kapalina, to muzu normalni vodou?
A jeste nechapu to nastartovani, to budu dolivat pri nastartovanem motoru?
Anonymous - po 02 duben, 2007 13:25
Předmět:
já mám kapacitu cca 2,3 litru nevím jestli to má C2 stejný.

normální vodou to propláchnout můžeš, ale já to nedělám ( v praxi jsem chladič proplachoval pouze jednou když tam majitel nasypal nějakej sajrajt na ucpání netěsností.

a samozřejmě to budeš dolejvat při nastartovaném motoru, bo při dolejvání se to nedostane všude a vytvořej se ti bubliny takže při nastartování přirozenou cirkulací naplníš celej okruh. (nejdřív naleješ po hrdlo a pak nastartuješ a dolejváš.
Robert - po 02 duben, 2007 13:28
Předmět:
Zkusim, to bude sranda, ale vsechno je jednou poprvni mad Muze dojit k nejakemu problemu? Treba ze to bude nejak zavzdusnene nebo tak neco?
Anonymous - po 02 duben, 2007 13:49
Předmět:
s tím jsem se ještě nesetkal ........ asi bys byl první Very Happy Very Happy Very Happy
BEECH - po 02 duben, 2007 14:02
Předmět:
ShADOW c2 má obsah 2litry a kapalina musí být na ethylenglykol. bázy- teda žádný Fridex- to v žádném případě nedávej. Jinak u moto je to jinak než u aut, pokud nejezdíš celou zimu, stačí měnit 1* za asi 10 let, doporučuji ředit 50/50, protože neředěná hůře chladí ( pokud pojedeš do Afriky- dej 15/85). značka je celkem jedno, pokud bude mít požadované vlastnosti Laughing
NAVI - po 02 duben, 2007 21:34
Předmět: stačí měnit 1* za asi 10 let
Ahoj Beech. Máš úplnou pravdu u VT 600 totéž (ethylenglykol) Good Enjoy hell
Robert - út 03 duben, 2007 07:33
Předmět:
Ethylenglykol.... nikde nemuzu najit slozeni toho Inugelu, co pouziva Lemmy, ale budu predpokladat, ze je to ten ethylen i s glykolem Smile
Anonymous - út 03 duben, 2007 08:42
Předmět:
je to přímo určený pro motorky, takže to obsahuje všechno co to obsahovat má ........ (používám ho cca 10 let)
Robert - út 03 duben, 2007 08:59
Předmět:
Diky song
Manas.fafluch - út 03 duben, 2007 10:04
Předmět:
koukám zajímavé téma tak se chci zeptat nedávno jsem mrkl asi na tu vyrvnávací nádobku dole u zadního kola taky tam mám nazelenalou chladící kapalinu a dvě risky a té kapaliny tam mám asi půl cenťáku pod tou spodní ryskou mám tomu rozumět že mám v oběhu málo kapaliny? Nebo to mám zkontrolovat někde na chladiči dík Help kolik ji tam mám.
Anonymous - út 03 duben, 2007 10:15
Předmět:
dolej pouze do nádobky aby hladina byla mezi ryskami ........... je to pouze vyrovnávací nádobka kvůli tepelné roztažnosti, takže když tam za studena pořád něco je tak je okruh furt plnej.
Manas.fafluch - st 04 duben, 2007 10:45
Předmět:
Tak Ď lemmy song
Petr - st 04 duben, 2007 10:55
Předmět:
doplňování chladící kapaliny jsem nepochopil...
vypustil jsem cca 50% dole pod chladičem, protože jsem potřeboval odmontovat chladič a ejhle vyrovnávací nádržka stále plná, dolil jsem samosebou kapalinu horem. IMHO není možné doplnit zespoda pomocí "vyrovnávací nádržky" kapalinu do plna, protože nevím co by jí vytlačilo nahoru a kam by se poděl vzduch z okruhu.

Štve mě sundavat nádrž, abych se dostal na dekl chladící kapaliny

Byl bych rád, kdyby to někdo rozřešil.
BEECH - st 04 duben, 2007 11:36
Předmět:
Petře, vyrovnávací nádržka ti zůstane plná i když vypustíš celý okruh a ne jen 50 %, je to v podstatě přepad, aby když se systém teplem natlakuje, aby měla kam jít. Obávám se, že spodem sice naplnit by šla, ale kvůli odvzdušnění stejně musíš sundat nádrž- neb systém se odvzdušňuje na na nejvyšším bodě, no ale 2 šrouby a 2 hadice zas tolik práce nedá- když už máš sundanou sedačku Laughing Enjoy
Petr - st 04 duben, 2007 12:00
Předmět:
BEECH napsal:
Petře, vyrovnávací nádržka ti zůstane plná i když vypustíš celý okruh a ne jen 50 %, je to v podstatě přepad, aby když se systém teplem natlakuje, aby měla kam jít. Obávám se, že spodem sice naplnit by šla, ale kvůli odvzdušnění stejně musíš sundat nádrž- neb systém se odvzdušňuje na na nejvyšším bodě, no ale 2 šrouby a 2 hadice zas tolik práce nedá- když už máš sundanou sedačku Laughing Enjoy


jasně, tak jsem to pochopil dobře..

já se tam dokázal vloupat i bez sundání banky, ale bylo to na hraně, bál jsem se že ten plast urvu už to dělat nebudu
Robert - st 04 duben, 2007 15:26
Předmět:
Jo, i v manualu co mam pisou, ze se musi sundat nadrz. Jenom potom nechapu, jak to mam nastartovat, jak pise Lemmy. A odvzdusneni? To mam udelat jak?
Simox - st 04 duben, 2007 17:30
Předmět:
Jestli máš nalejvací hrdlo v nejvyšším bodě, tak odvzdušňovat nemusíš. A motor ti může nějakou chvíli běžet na benzín co ti zůstane v karburátoru. Ale osobně bych si ponořil hadičku, co jsi odpojil z nádrže, do petky s benzínem.
Anonymous - st 04 duben, 2007 18:14
Předmět:
Šímox má pravdu v tom že motorka je schopná vrčet několik minut na benzín v karburátorech ...... kdyžtak si můžeš nádrž jenom položit na rám a napojit hadici ........... ovšem ikdyž máš hrdlo v nejvyšším bodě tak se ti v okruhu vytvoří vzduchový kapsy který dostaneš ven cirkulací, to uvidíš sám až nastartuješ a kapalina najednou začne ubejvat ...... Smile
Robert - st 25 duben, 2007 08:35
Předmět:
No tak jsem to teda vymenil.... Otevrel jsem chladic, odsrouboval vypustny sroub a nechal to vytect. Pak jsem to proplachl asi 4 litrama obycejne vody, dole zasrouboval, nalil jsem tam necele dva litry vody, zavrel a nastartoval - myslel jsem ze to pod tlakem vycucne zbytek z te nadobky na doplnovani. No neco malo asi jo, ale nic moc.
Pak jsem to zas vypustil a nalil jsem tam chladici kapalinu. Pri otevrenem chladici nastartoval a nechal chvili bezet. Opravdu se trochu kapaliny ztratilo, zvlast po tom, co jsem parkrat pridal plyn. No a pak jsem to zavrel a dolil nadobku - protoze jsem nevidel na rysky, tak jsem ji omylem dolil tak, ze prebytky kapaliny vytekly na zem jakousi hadickou (predpokladam, ze je to nejaky prepad pri preplneni).
No snad to bude fungovat, zatim to jezdi. Jenom me pobavili v anglickem manualu, kde doporucuji tu expanzni nadrzku sundat a proplachnout. Nejdriv se ale musi sundat zadni kolo.....
Takze diky za rady, kdyby se objevil nejaky problem, tak ho sem zas napisu, pro pripadne dalsi experimentatory Smile
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Powered by phpBB2 Plus and Kostenloses Forum based on phpBB