Autor |
Zpráva |
Jada
Anonymní
|
|
Zdar páni motorkáři koupil jsem přes internet za 1300kč moto baterku na mojí vt750 Vartu 12V/12Ah ytx 14-bs a je tam uvedena ještě jedna hodnota 100A tak se chci zeptat co je to za hodnotu na staré baterce nic takového nepíšou.A ještě na jeden dotaz bych se chtěl zeptat ,kolega má enduro a z baterie mu čouhá drát na dobíjení baterky.Nedalo by se něco takového vyrobit i na naších moto aby se nemuseli stále sundávat sedadla kryt atd.Díky za odpo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
další hodnota je startovací proud resp maximum co baterka dokáže chvilkově ze sebe dostat
nevím kolik má origo baterka VT750, 12 Ah není zas tak moc
další drát snadno uděláš, hlavně doporučuji to dát přes pojistku cca 20A
dobrý by byl nějaký AUTO konektor né domorobo
|
|
|
|
_________________
Naposledy upravil Petr dne út 15 únor, 2011 07:38, celkově upraveno 1 krát
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 71
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Honza_C
Věk: 65
Založen: 04. 06. 2009
Příspěvky: 435
Motorka: Kawasaki VN 1500 Clasic Tourer
|
|
Ahoj.
Tak např. TADY je jeden z návodů jak tu zásuvku udělat. Jak píše Petr, hlavně ne nějaký KROUTILOVY SPOJKY NA ZVONKOVÝM DRÁTU!!!!!
Pojistka na nabíjení stačí 5A. Je to lepší, než 20A, protože až tě napadne si na tu zásuvku napadne napojit třeba topení nebo, aby ses ohřál, tak ti vypadne pojistka dřív, než podpálíš motku nebo min. vybiješ baterku
Já to vyřešil takhle i s variantou nabíjení standardně přes svorky....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Martin_s
Kapitán
Věk: 38
Založen: 16. 02. 2007
Příspěvky: 1186
Bydliště: Pardubice
Motorka: VT1100 ACE
|
|
nabíjíte někdo přez 12V konektor?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honza_C
Věk: 65
Založen: 04. 06. 2009
Příspěvky: 435
Motorka: Kawasaki VN 1500 Clasic Tourer
|
|
Ahoj Martine.
Mám udělanou zásuvku - přes 5A pojistku přímo z baterky a nabíjím jedině přes ní.
Jen to chce občas zkouknout elektrolit, pokud je "údržbová"....
Martin_s napsal: | nabíjíte někdo přez 12V konektor? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Martin_s
Kapitán
Věk: 38
Založen: 16. 02. 2007
Příspěvky: 1186
Bydliště: Pardubice
Motorka: VT1100 ACE
|
|
udržbová je... jen mě právě zajímalo jakym proudem to cca nabíjí, abych správně zvolil typ konektrou...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Týša
Věk: 51
Založen: 20. 08. 2007
Příspěvky: 622
Bydliště: Ústí nad Labem
Motorka: VT 1100C sc 18
|
|
1/10 kapacity baterie..... čili 16Ah=1,6A,běžná moto nabíječka jako je Optimate III nebo ta z Lidlu, MOTOBATERIE nabíjí cca 0,8A,je to napsaný v návodech....
|
|
|
|
_________________ We’re just passengers. Enjoy the ride.....
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
já u Lidl nabíječky naměřil prvotní proud 3A, ale to nebyla baterka úplně vybitá, u velkých nabíječek bych se obával že pojistka 5A nemusí vydržet. Nemám prověřeno.
Taky stačí aby byla baterka vybitá a někdo při připojené ládovačce rozsvítil světla a i 10A pojistka je málo. Ať dáš pojistku jakoukoliv dráty to chce min 2x silnější a pojistku dostupnou z důvodu možné výměny.
......kdo si dá místo pojistek hřebíky, vyhoří a začne od píky
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Baron
Kapitán
Věk: 47
Založen: 30. 08. 2009
Příspěvky: 834
Bydliště: Velešín
Motorka: VTX 1800 Neo Retro 2
|
|
Já mám zabudovaný pod kastíkem startovací a nabíjecí zásuvku připojenou přímo na baterii.
...a v brašně s sebou vozím pro případ nouze startovací a nabíjecí kabely.
Hlavně nemusím na cestách ani v garáži nic rozebírat
EDIT: klasickou 12V zásuvku pro mobil atd. mám zvlášť na řidítkách přes pojistku 10A
|
|
|
|
_________________
Naposledy upravil Baron dne po 06 únor, 2012 16:38, celkově upraveno 1 krát
|
|
|
|
|
Honza_C
Věk: 65
Založen: 04. 06. 2009
Příspěvky: 435
Motorka: Kawasaki VN 1500 Clasic Tourer
|
|
U Wdovy jsem nezapnul světla bez klíčku. A pokud jsem otočil klíčem, samo, že v zapalování a né ve vchodových dveřích, tak se Lidlova nabíječka automaticky vypne....
Aspoň ta co mám já.
Takže 5A stačí.
Aspoň mě....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 71
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Já bych dal pojistku 10 maximálně 15 A, víc asi ne ale 5 A sice na mobil a navigaci bohatě stačí, na nabíječku by mohla rupnout a zbytečná závada J,C.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
fananek
Věk: 64
Založen: 18. 05. 2011
Příspěvky: 80
Bydliště: Poděbrady
Motorka: VT 750C2 Spirit
|
|
Dnes jsem vložil baterku do kastlíku, připojil Šedynku k nabíječce (mám tu OptiMate4 a vyvedený konektor pro nabíjení bez demontáže čehokoli co k tomu ti hoši dodávají) a k večeru otočil klíčkem. Jejda to byla rajská hudba. Už jen aby uschla silnice. Poděbrady se blíží. Tu nabíječku moc chválím. Dělá si vše sama, nevadí ani obsluha blbec, vše si porovná ...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Luboš
Věk: 62
Založen: 21. 02. 2010
Příspěvky: 25
Bydliště: Praha
Motorka: Harley-Davidson Heritage Softail Classic
|
|
Používám taky Optimate4, je to skvělá nabíječka.Zásuvku jsem vyvedl z kontaktů na baterii pod sedlem až k zymykacímu úchytu pro přilbu na levé straně motocyklu, do kterého jsem uzamknul pgumovanou vodotěsnou zásuvku s krytkou. Je v základním vybavení nabíječky. Nic není třeba vyrábět, jen instalovat. Má přesně takový rozměr, že ji zámek dostatečně pevně sevře. Používám jí takto už dva roky a žádný trable. jen zastrčím kabel z nabíječky a je to.:-) spolehlivá záležitost.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|