Obsah fóra Shadow Owners Club Portal
 FAQ  •  English  •  FaceBook FaceBook  •  Kronika  •  MotoAkce  •  Registrace  •  Nastavení  •  Přihlásit, pro kontrolu soukromých zpráv  •  Přihlášení
Kalendář 
Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma

Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvkyToto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionPřihlásit, pro kontrolu soukromých zprávZobrazit následující téma
Autor Zpráva
Diwočák



Věk: 34
Založen: 15. 08. 2010
Příspěvky: 34
Bydliště: Soběslav

Motorka: VT 125 Shadow
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: pá 19 srpen, 2011 20:16  Předmět:  Chlazení u VT 125 Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Tak mám další dotaz. Chci vyměnit chladící kapalinu u VT 125. Jak a kde to mám vypustit, a jak to napustit ? Odzvdušňuje se potom nějak chladící soustava atd. Napouští se to do expansky a pak si nasaje ??? díky


Lev Pohlaví:Muž Had OfflineOsobní galerie uživatele DiwočákZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávu
Jára Cimrman



Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV

Motorka: BMW R1100R
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: pá 19 srpen, 2011 20:47  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Vypustíš tak že odpojíš hadici od chladiče dole na motoru a naplníš víčkem chladiče, nechat ohřát a popřípadě doplnit nebo projet a doplnit. Motor si z expazky nic nenasaje, nádobka v podstatě slouží pouze jako přepad mad M.P.


Býk Pohlaví:Muž Had OfflineOsobní galerie uživatele Jára CimrmanZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mail
Petr
Momentálně zabanován



Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice

Motorka: VT1100 C3
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: pá 19 srpen, 2011 20:48  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

saje

_________________
Image

Vodnář Pohlaví:Muž Kůň OfflineOsobní galerie uživatele PetrZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailZobrazit autorovi WWW stránky
HondaMCH

Jára Cimrman



Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV

Motorka: BMW R1100R
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: pá 19 srpen, 2011 20:50  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

A kudy Shocked M.P.


Býk Pohlaví:Muž Had OfflineOsobní galerie uživatele Jára CimrmanZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mail
Petr
Momentálně zabanován



Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice

Motorka: VT1100 C3
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: pá 19 srpen, 2011 21:16  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

začni vypoušťáken upouštět a uvidíš jak se z nádržky doplňuje

_________________
Image

Vodnář Pohlaví:Muž Kůň OfflineOsobní galerie uživatele PetrZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailZobrazit autorovi WWW stránky
Jára Cimrman



Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV

Motorka: BMW R1100R
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: pá 19 srpen, 2011 21:34  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Nevím jak na 125 ale na VT 1100 nádobka je v podstatě pouze přepad protože se jedná o uzavřený chladící tlakový systém s víčkem které přepustí tlak nad 1.1 Atm. , což je na víčku i napsáno ale zpátky do chladícího okruhu se voda tudíž nemá kudy dostat protože přepad do expanzky je až nad těsněním víčka a tudy cesta nevede. M.P.


Býk Pohlaví:Muž Had OfflineOsobní galerie uživatele Jára CimrmanZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mail
Lexani

Petr
Momentálně zabanován



Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice

Motorka: VT1100 C3
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: pá 19 srpen, 2011 21:51  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

už jsem to psal minule, jestli nevěříš tak si to vyzkoušej opravdu to funguje tam i zpět

je to reservní nádržka anglický název je "radiator reserve tank" výška její hladiny má předepsanou hodnotu, napouštěcí otvor a přepadovou hadičku to by asi "pouze přepad" nemusel Smile

více viz manuál a příručka

_________________
Image

Vodnář Pohlaví:Muž Kůň OfflineOsobní galerie uživatele PetrZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailZobrazit autorovi WWW stránky
Jára Cimrman



Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV

Motorka: BMW R1100R
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: pá 19 srpen, 2011 23:19  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Když mi loni praskla těsnící gumička na víčku nalevacího otvoru začala mi chladící kapalina lítat po ohřátí přepadem expanzní nádobky a myslel jsem že mi prasklo těsnění pod hlavou, nebo něco horšího. U Hazdry jsme vyměnili víčko a bylo po problému. Bylo mi vysvětleno jak to funguje a nemám důvod po této zkušenosti o tom pochybovat. Kdyby to tak nebylo proč by tam bylo víčko nastavené na tlak 1.1 Atm. bez kterýho to zjevně nefunguje a nebylo to prostě propojený přímo z expanzkou. To je moje zkušenost. M.P.


Býk Pohlaví:Muž Had OfflineOsobní galerie uživatele Jára CimrmanZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mail
Petr
Momentálně zabanován



Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice

Motorka: VT1100 C3
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: so 20 srpen, 2011 11:24  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

bejt po tvém tak tam stačí přepadová hadička a pak by jsme všichni vozili tu rezervní nádržku úplně na nic Smile

_________________
Image

Vodnář Pohlaví:Muž Kůň OfflineOsobní galerie uživatele PetrZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailZobrazit autorovi WWW stránky
HondaMCH

Týša



Věk: 51
Založen: 20. 08. 2007
Příspěvky: 622
Bydliště: Ústí nad Labem

Motorka: VT 1100C sc 18
honduras.gif
PříspěvekZaslal: so 20 srpen, 2011 12:40  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Je potřeba sundat dekly na rámu pak krycí dekl čerpadla- tuším,že je to ten na pravý straně. Tam je výpustný šroub,vyšroubovat,pak otevřít víčko nádrže a nechat vytéct. Můžeš to případně i propláchnout destilkou. Šroub zpátky našroubuješ a naleješ novou až po hrdlo,pak nastartuješ a necháš chvíli proběhnout,odvzdušní se sama. Po chcípnutí pak stačí jen dolít po hrdlo a hotovo....

edit: Myslím,že Míra má pravdu a navíc expanzka je níž než vypouštěcí šroub na čerpadle....

_________________
We’re just passengers. Enjoy the ride.....

Blíženci Pohlaví:Muž Krysa OfflineOsobní galerie uživatele TýšaZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailICQ
Jára Cimrman



Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV

Motorka: BMW R1100R
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: so 20 srpen, 2011 13:30  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Je to tak, přepadová nádoba je tam tak trochu pro parádu a v podstatě vůbec nezaleží na tom jestli tam nějaká chladící kapalina je nebo není Embarassed M.P.


Býk Pohlaví:Muž Had OfflineOsobní galerie uživatele Jára CimrmanZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mail
Petr
Momentálně zabanován



Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice

Motorka: VT1100 C3
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: so 20 srpen, 2011 14:47  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

to jste mudrci pro parádu Smile škoda že to neví pan Honda asi by ušetřil za plast


doporučuji vyzkoušet, povolit výpustný šroub a sledovat hladinu v nádržce

_________________
Image

Vodnář Pohlaví:Muž Kůň OfflineOsobní galerie uživatele PetrZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailZobrazit autorovi WWW stránky
HondaMCH

Týša



Věk: 51
Založen: 20. 08. 2007
Příspěvky: 622
Bydliště: Ústí nad Labem

Motorka: VT 1100C sc 18
honduras.gif
PříspěvekZaslal: so 20 srpen, 2011 15:52  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

MILOSLAV POHL napsal:
Je to tak, přepadová nádoba je tam tak trochu pro parádu a v podstatě vůbec nezaleží na tom jestli tam nějaká chladící kapalina je nebo není Embarassed M.P.


Zas až tak to není, expanzka u tý mý slouží jako odkládací... Když je ohřáto tak se hladina zvyšuje,když je potřeba,tak si z ní zase pro změnu motor bere.....
Co je ale fakt,je to,že když vypouštíš kapalinu VÝPUSTNÝM ŠROUBEM na čerpadle,tak z expanzky nevyteče VŮBEC NIC. Měl jsem dvácu,šestku i jedenácku a u všech to bylo při výměně vždycky tak. Možná,že kdybych odpojil hadici,bylo by to asi něco jiného.

_________________
We’re just passengers. Enjoy the ride.....

Blíženci Pohlaví:Muž Krysa OfflineOsobní galerie uživatele TýšaZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailICQ
Jára Cimrman



Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV

Motorka: BMW R1100R
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: so 20 srpen, 2011 18:56  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Budeš si to Petře muset vyzkoušet, já už to mám zasebou a taky se mi nechtělo věřit Shocked M.P.


Býk Pohlaví:Muž Had OfflineOsobní galerie uživatele Jára CimrmanZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mail
Diwočák



Věk: 34
Založen: 15. 08. 2010
Příspěvky: 34
Bydliště: Soběslav

Motorka: VT 125 Shadow
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: so 20 srpen, 2011 20:09  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

hmm takže jsem to vypustil šroubem expansku jsem vycucl hadičkou. Novou kapalinu jsem nalil do radiátoru, zbytek po risku do expansky tak snad to bude chladit... Jinak dá se nějak poznat jestli ta kapalinu koluje okruhem ? ??


Lev Pohlaví:Muž Had OfflineOsobní galerie uživatele DiwočákZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávu
HondaMCH

Jára Cimrman



Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV

Motorka: BMW R1100R
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: so 20 srpen, 2011 20:23  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Při zahřívání motoru sáhneš na chladič nahoře a dole a cítíš jak se postupně prohřívá a to je asi tak vše co můžeš zkontrolovat. Po první jízdě zkontroluj hladinu v chladiči. mad M.P.


Býk Pohlaví:Muž Had OfflineOsobní galerie uživatele Jára CimrmanZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mail
Jerry
President


Věk: 56
Založen: 31. 08. 2007
Příspěvky: 2701
Bydliště: Benátky nad Jizerou

Motorka: VT750C
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: ne 21 srpen, 2011 09:39  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Já povolil stahovací pásku na hadici, která k němu vedla a odpojil ji, až pak jsem se dověděl, že na čerpadle je prý vylévací šroubek.
Idea
Nevím jak VT125, ale VT750 a VT1100 má nalévací hrdlo v pravo pod plastem, který je mezi krkem řízení a nádrží. Tam se také nachází i termostat a je to vlastně nejvyšší bod chladící soustavy. Aby šel tento plast sundat, je u těchto dvou typů je bohužel nutné sundat nádrž.
Exclamation
Z vlastní zkušenosti vím, že expanzní ádržka nefunguje, pokud je palivová soustava zavzdušněná. Praskl mi chladič, vytekla mi kapalina a expanzku jsem měl stále plnou. Po opravě jsem vrchem dolil kapalinu a vše bylo OK.
Exclamation
Proč je tedy na nádržce max a min množství, které se má kontrolovat. Já měl za to, že nádržka má vyrovnávat hladinu při zahřátí a vychladnutí motoru. Ale na druhé straně úroveň hladiny v ní je hodně nízko, na to aby to byly spojité nádoby. Tak jsem z toho jelen.
Question

_________________
Image

Beran Pohlaví:Muž Opice OfflineOsobní galerie uživatele JerryZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailZobrazit autorovi WWW stránky
Týša



Věk: 51
Založen: 20. 08. 2007
Příspěvky: 622
Bydliště: Ústí nad Labem

Motorka: VT 1100C sc 18
honduras.gif
PříspěvekZaslal: ne 21 srpen, 2011 11:10  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Nejen o chlazení je spoustu věcí ZDE

Malý výňatek...

Ve víčku chladiče nebo vyrovnávací nádržky je přetlakový
ventil, který slouží k upouštění přetlaku z chladicího systému, který
může vzniknout při zahřátí motoru na příliš vysokou teplotu.
Přetlakový ventil umožňuje zvýšit teplotu chladicí kapaliny
až na asi 110 °C, čímž se zlepší účinnost chladicího systému.
Při dosažení přetlaku (30 až 120 kPa) se otevře přetlakový ventil
a přebytečná kapalina přejde ve formě páry do přepadové trubky.
Při chladnutí kondenzují v chladiči vodní páry a vzniká podtlak.
Aby nedošlo vlivem atmosférického tlaku k deformaci chladiče,
otevře se podtlakový ventil a tlak uvnitř chladiče se vyrovná
s atmosférickým.
U uzavřených kapalinových chladicích systémů se většinou
používá vyrovnávací nádržka, která slouží k zachycování chladicí
kapaliny zvětšující zahřátím svůj objem. Hladina chladicí kapaliny
pak musí sahat mezi rysky na vyrovnávací nádržce nebo na chladiči,
aby mohla zvětšovat svůj objem.

_________________
We’re just passengers. Enjoy the ride.....

Blíženci Pohlaví:Muž Krysa OfflineOsobní galerie uživatele TýšaZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mailICQ
HondaMCH

BEECH
jednatel


Věk: 66
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 1898
Bydliště: Mariánské Lázně

Motorka: VT 1100 ACE
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: čt 25 srpen, 2011 15:39  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

MILOSLAV POHL napsal:
Nevím jak na 125 ale na VT 1100 nádobka je v podstatě pouze přepad protože se jedná o uzavřený chladící tlakový systém s víčkem které přepustí tlak nad 1.1 Atm. , což je na víčku i napsáno ale zpátky do chladícího okruhu se voda tudíž nemá kudy dostat protože přepad do expanzky je až nad těsněním víčka a tudy cesta nevede. M.P.


Mílo, já nevím jak to máš ty, ale já to mám obráceně, víčko s těsněním mám asi 30 cm nad exp. nádržkou (Pomyslně protaženo do svislice) - má to i svou logiku- nejdřív prská voda do expanzky- případně i pára ven přez oddych a potom teprve by mělo fungovat víčko jako pojistka Enjoy

_________________
Over the bridge where you start to believe
Down at the edge of the rainbow
Dark is the night though it's in another time
Follow the light of your shadow

Blíženci Pohlaví:Muž Kohout OfflineOsobní galerie uživatele BEECHZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mail
Jára Cimrman



Věk: 70
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV

Motorka: BMW R1100R
czechrepublic.gif
PříspěvekZaslal: ne 28 srpen, 2011 14:59  Předmět:  (Žádný předmět) Odpovědět s citátemTlačítko webuNávrat nahoru

Tlakový víčko je u krku řízení. Víčko na dolití expazky žádnou pojistku nemá. expanzka má přepad tak že tam žádný tlak nehrozí Embarassed M.P.


Býk Pohlaví:Muž Had OfflineOsobní galerie uživatele Jára CimrmanZobrazit informace o autoroviOdeslat soukromou zprávuOdeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:      
Toto fórum je zamknuto, nemůžete zde psát ani upravovat příspěvkyToto téma je zamknuto bez možnosti úpravy příspěvků a psaní odpovědí Zobrazit předchozí témaPoslat email příteli.Seznam uživatelů, kteří vidělit tento příspěvekUložit toto téma jako souborPrintable versionPřihlásit, pro kontrolu soukromých zprávZobrazit následující téma

Zobrazit následující téma
Zobrazit předchozí téma
Můžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Můžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru
Nemůžeš připojovat soubory k příspěvkům
Můžeš stahovat a prohlížet přiložené soubory
admin kontakt
Petr