Autor |
Zpráva |
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
dal jsem si v tom horku 1300km na plný plyn. 50% dálnice a 50% první třída.. nic co závidět. Z podivem jsem zjistil že jsem měl co dělat udržet teplotu motoru - skříně pod 120stC.
jaký máte zkušenosti s teplotou ve skříni motoru v těchto vedrech
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 71
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Nemám na motorce teploměr na motoru a tedy vlastně teploměr oleje. Vím ale že teplota oleje u auta v létě běžně pohybuje od 100 do 120°; a na dálnici když benzínovej motor trochu vemeš pod krkem tak se olej klidně přehoupne přez 130°; Měl jsem teploměr oleje v Hondě a Toyotě. Doporučuji zrušit poplach M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Libor600
Věk: 65
Založen: 09. 08. 2009
Příspěvky: 287
Bydliště: Vavřineč
Motorka: VT 750 C2
|
|
při me cestě. Na panáka do Afriky. Jsem se v Tom Vedru hlavně pohoří Sierra Nevada. setkal s tim ze jsem slyšel rozvody. V těch tahakach byl motor rozpáleny jak tajfun. Při delší cestě do tropů by to chtelo motorový olej vyšší viskozíty tedy 50
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Týša
Věk: 52
Založen: 20. 08. 2007
Příspěvky: 622
Bydliště: Ústí nad Labem
Motorka: VT 1100C sc 18
|
|
Mně se přehřívala,u obou válců bylo vyfouklý těsnění pod hlavou.
Po výměně v těhle vedrech při pomalý nebo rychlý jízdě je teplota 100 +- 10 st.
|
|
|
|
_________________ We’re just passengers. Enjoy the ride.....
|
|
|
|
|
BEECH
jednatel
Věk: 67
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 1898
Bydliště: Mariánské Lázně
Motorka: VT 1100 ACE
|
|
To je Petře divný, já i když jedu větší trasu (i v horku )okolo 90-maximálně 100, ale musí se jet, horší je to třeba někde v koloně ( na poslední sraz jsem zakufroval v Praze a tam mi šla už pára z hadic a větrákem se to při rychlosti 15 km neuchladí
|
|
|
|
_________________ Over the bridge where you start to believe
Down at the edge of the rainbow
Dark is the night though it's in another time
Follow the light of your shadow
|
|
|
|
|
Honza_C
Věk: 65
Založen: 04. 06. 2009
Příspěvky: 435
Motorka: Kawasaki VN 1500 Clasic Tourer
|
|
Myslím, že základ je teplota chladící kapaliny. Když je ta v pohodě, tak se motor chladí. Jako první by ti asi "vyběhla"signalizece teploty. Ale když je funkční a v poho, tak asi není co řešit.....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Jára Cimrman
Věk: 71
Založen: 30. 04. 2007
Příspěvky: 2817
Bydliště: LIPTÁKOV
Motorka: BMW R1100R
|
|
Pánové, neplést si teplotu chladící kapaliny a teplotu oleje. Myslím si že ventilátor dokáže teplotu vody udržet, to by nevypínal a běžel v těch vedrech pořád i když při popojíždění po městě k tomu nebylo daleko. Teplota oleje se dokáže vyšplhat hravě přez sto stupňů a jak jsem již psal stotřicet není nic nenormálního. Myslím že daleko hůř jsou na tom vzducháče, kamarád už tam má čtyři kusy, obvyklá závada - zapečenej zadní válec M.P.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miagi
Věk: 48
Založen: 13. 10. 2009
Příspěvky: 32
Bydliště: Zdiby
Motorka: Honda VT 1100 C Shadow 1988, USA
|
|
Přesně tak Mildo, teplota vody a oleje je něco jiného. Jak Petr píše, má problém uhlídat teplotu motoru - skříně pod 120stC. Já to chápu tak, že má daný přídavný teploměr na olej (asi co se instaluje místo šroubu na nalévání oleje do skříně). Nevím, jak dalece jsou tyto teploměry přesné, ale pokud nepřesahuje 130 C, hlavu bych si s tím nedělal. Olej je v přímém styku s rozpálenými válci a jak už nás učili na škole, vlastnosti oleje - mazat, chladit, těsnit, tlumit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honza_C
Věk: 65
Založen: 04. 06. 2009
Příspěvky: 435
Motorka: Kawasaki VN 1500 Clasic Tourer
|
|
Tohle jsem taky psal. U oleje 130 st.C v pohodě, ale u chladící kapaliny.....
Takže, když je chladící kapalina v pohodě a stíhá se chladit, tak se motor nepřehřívá... ŽE??!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
|