Autor |
Zpráva |
bimbo
Anonymní
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
asi jsem až moc konzervativní, ale danej článek mě moc nepřesvědčil ......
1-popisuje staré asfaltové akumulátory/včetně nalití a formátování-ty se snad naposled dávali do škoda 10 ne? (dneska už jsou aku přednabité, jenom namontovat a dobít jízdou)
2-popisuje složitost jejich nabíjení a formátování na podomácku vyráběných nabíječkách (mám automatickou nabíječku s konzervátorem-na níž můžu mít baterku celou zimu a simuluje podmínky provozu)
3-nevím jestli by se mi vyplatila investice cca 2.000,- do nový nabíječky na gel.aku
-závěrem .....já zůstávám u elektrolitu.......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
NAVI
Věk: 34
Založen: 02. 11. 2006
Příspěvky: 2275
Bydliště: Pardubice
Motorka: Honda - VT 600 Shadow
|
|
Z vlastní zkušenosti dávám za pravdu Lemmymu a zůstávám taky u elektrolytu.......
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
to nepopírám ...... ale od roku 2000 byli ve výrobě C3aero, C2spirit a C3sabre,
u C2ACE YUASA nabízí alternativu buĎ téčko HYB16A-A nebo YTX-14BS
ovšem jde o to jestli tam chci osadit typ osazovanej výrobcem, nebo o 4Ah slabší gelovku .......
pro mně je volba jasná ..... radši 16Ah klasiku ..... kterou tam dávali už v hondě .........
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mako
Věk: 60
Založen: 02. 11. 2006
Příspěvky: 859
Bydliště: Praha
Motorka: VT 600 C
|
|
V CČM č. 10 (9.3.2007) je na straně 8 článek "Jak nabíjet gelovku"
Popisuje gelové baterie a jak se o ně starat.
|
|
|
|
_________________ Dejte svým láskám volnost a svobodu. To jediné je k Vám připoutá !
|
|
|
|
|
Mako
Věk: 60
Založen: 02. 11. 2006
Příspěvky: 859
Bydliště: Praha
Motorka: VT 600 C
|
|
CČM
- vůbec neznamená "Centrum Černý Most"
to je jen blbě napsáno ČMN "noviny Českého Moto Národa"
Já jsem ale mamlas
|
|
|
|
_________________ Dejte svým láskám volnost a svobodu. To jediné je k Vám připoutá !
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Radek
Věk: 61
Založen: 02. 11. 2006
Příspěvky: 107
Bydliště: Zlín
Motorka: VTX 1300 S
|
|
toto je citace od odborníků:
Akumulátor gelový je uzavřený a není schopen odvádět vzniklý plyn při nabíjení po dosažení plného nabití.. Pokud se v nabíjení pokračuje, nafoukne se a zdeformují se desky, v krajním případě obal akumulátoru exploduje. Proto nabíječka určená pro gelové akumulátory, musí být opatřena obvodem, který si při nabíjení akumulátor měří, a když zjistí, že je nabit, přepne nabíjecí napětí z těch nabíjecích skoro 15 V na tzv.udržovací napětí 13,8 V, které akumulátor už dále nenabíjí, neboť je v podstatě stejné, jako napětí nabitého akumulátoru, ale pouze ho udržuje ve stavu plného nabití a nahrazuje ztráty vzniklé samovybíjením.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
jinými slovy udělej si zdroj cca 1A a 13,8V a můžeš ládovat bez problémů
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
nebo takovej zdroj koupit/ zase ale záleží na tom jak dlouho budeš nabíjet když bude dávat napětí 13,8V po celou dobu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
Radek
Věk: 61
Založen: 02. 11. 2006
Příspěvky: 107
Bydliště: Zlín
Motorka: VTX 1300 S
|
|
přesně tak, opět slovo od profesionálů :
Zásada je, že slabší dobíječkou silnější akumulátor lze dobít dobře, pouze to trvá déle. Pomalejší dobíjení slabší dobíječkou je pro jakýkoliv akumulátoru šetrné a rozhodně mu neuškodí. Pokud je dobíječka opravdu hodně slabá, tzn.kolem 1/50-1/100 kapacity akumulátoru, může být připojena trvale jako udržovací, protože nabíjecí proud je tak slabý, že v podstatě pouze nahrazuje úbytek proudu samovybíjením, a nemá dostatek síly, aby akumulátor zahřál. Tuto funkci má z podstaty každá nabíječka na gelové akumulátory, která se přepne po nabití na zmíněných 13,8 V. Každou malou dobíječkou na gelové akumulátory lze tedy dobíjet i normální autobaterie jako udržovací dobíječkou.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petr
Věk: 57
Založen: 01. 11. 2006
Příspěvky: 3357
Bydliště: Hořovice
Motorka: VT1100 C3
|
|
Radek je profík:
tak tak, udělat na motku zásuvku a můžeš dobíjet nonstop když jí parkuješ /u gelovky/
BTW doporučuji si sehnat zdroj od zařízení, které gelovou baterku používá. Já mám od prastarého telefonu, mám to na gelovku na echo na lodičku.
Jinak gelovky jsou například v svítilnách a je u nich obyč trafíčko a sranda elektronikou vesměs jen na signalizační diodu.
/kontoluj nejdřív napětí a proud a kdo dá místo pojistek hřebíky, vyhoří a začne od píky/
|
|
|
|
_________________
|
|
|
|
|
Radek
Věk: 61
Založen: 02. 11. 2006
Příspěvky: 107
Bydliště: Zlín
Motorka: VTX 1300 S
|
|
už nejsem , není na to čas hltat informace, ale teď jsme museli koupit nabíječku na gelové akumulátory , tak jsem jen převzal informace od výrobce.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lexani
|
|
|
|
|
medabeda
Anonymní
|
|
JOJO YUASA HYB 16 je za 2200kč a neorigi je v POLO Chemnitz 53 éček
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lemmy
Anonymní
|
|
V tom www.amtrade.cz jak tady inzeroval Petr je cena za JMT HYB16A-A 1193,-CZK
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Petersons
Anonymní
|
|
|
|
|
HondaMCH
|
|
|
|
|
Martin_s
Kapitán
Věk: 38
Založen: 16. 02. 2007
Příspěvky: 1186
Bydliště: Pardubice
Motorka: VT1100 ACE
|
|
jasny, jak jinak kupoval jsem tu jak tam inzeruje Petr a naprostá spokojenost...
Ještě jednou díky
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|