| Autor | Zpráva | 
| Valoušek Slavomír 
 
  
 Věk: 80
 Založen: 23. 01. 2010
 Příspěvky: 8
 Bydliště: Hostěradice 202, okr. Znojmo
 
 Motorka: VT1100, SC32
 
  
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Opět zdravím a opět se táži, co by novic přes Hondu VT1100C, typ SC32. Jaké druhy oleje se dávají:
 1) Motor a je spojen s převodovkou? A asi kolik?
 2) Kardan a kolik? A po kolika km, by se měl vyměnit?
 3) Brzdová kapalina, jaká tam je?
 Chtěl bych to na jaro trochu nebo i více připravit, možná, že jsou to naivní otázky, ale vážně to nevím.
 Děkuji moc a zdravím Důchodec Sláva Valda.
 
 Petře díky za obrázek a co Brno? U nás je možno přespat (50km od Brna)
 |  
|  |  |  |  
| 
 
 |  | 
|      |     | 
|  | 
	
	
| Jára Cimrman 
 
  
 Věk: 72
 Založen: 29. 04. 2007
 Příspěvky: 2817
 Bydliště: LIPTÁKOV
 
 Motorka: BMW R1100R
 
  
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Motor je spojen s převodovkou, náplň dávám Motul 5100 10W-40 a spokojenost nebo jinou značku ale do motocyklu, kardan převodový hypoidní 80W, brzdová kapalina DOD 5.  M.P. |  
|  |  |  |  
| 
 
 |  | 
|      |      | 
|  | 
	
	
| Jára Cimrman 
 
  
 Věk: 72
 Založen: 29. 04. 2007
 Příspěvky: 2817
 Bydliště: LIPTÁKOV
 
 Motorka: BMW R1100R
 
  
   |  | 
|      |      | 
|  | 
	
| Lexani 
   |  | 
|  |  | 
|  | 
	
	
| Týša 
 
  
 Věk: 53
 Založen: 20. 08. 2007
 Příspěvky: 622
 Bydliště: Ústí nad Labem
 
 Motorka: VT 1100C sc 18
 
  
   |  
 
 
| 
| 
 |  
|  	  | MILOSLAV POHL napsal: |  	  | Motor je spojen s převodovkou, náplň dávám Motul 5100 10W-40 a spokojenost nebo jinou značku ale do motocyklu, kardan převodový hypoidní 80W, brzdová kapalina DOD 5.  M.P. | 
 
 
 Mílo,brzdová kapalina by myslím, měla být DOT 4, DOT 5.1 už by asi bylo moc
 
 - olej do kardanu musí mít specifikaci GL-5,běžně se sehnat dá 80W90
 |  
|  |  |  |  
| _________________
 We’re just passengers. Enjoy the ride.....
 
 |  | 
|      |       | 
|  | 
	
	
| Petr 
  
 
  
 Věk: 58
 Založen: 01. 11. 2006
 Příspěvky: 3357
 Bydliště: Hořovice
 
 Motorka: VT1100 C3
 
  
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Motorový olej: 3,8l po rozpůlení
 3,1l po výměně filtru
 2,9l po vypuštění
 
 Diferenciál:
 150ml po vypuštění
 |  
|  |  |  |  
| _________________
 
   
 |  | 
|      |       | 
|  | 
	
	
| Jerry President
 
  
 Věk: 57
 Založen: 31. 08. 2007
 Příspěvky: 2701
 Bydliště: Benátky nad Jizerou
 
 Motorka: VT750C
 
  
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Slávo, ohledně Brna jsem ti poslal SZ. Díky.
 |  
|  |  |  |  
| 
 
 |  | 
|      |       | 
|  | 
	
| HondaMCH 
   |  | 
|  |  | 
|  | 
	
	
| Jára Cimrman 
 
  
 Věk: 72
 Založen: 29. 04. 2007
 Příspěvky: 2817
 Bydliště: LIPTÁKOV
 
 Motorka: BMW R1100R
 
  
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Mě řekl dvorní mechanik DOD 5 a tak když jsem ji měnil kapalinu jsem ji tam nalil. Myslím že náplň byla ještě původní. Asi má o něco vyšší bod varu jinak si myslím že je to jedno a takovej kopec kde bych to uvařil u nás snad ani není. A olej na který dávám odkaz je snad v pořádku?  M.P. |  
|  |  |  |  
| 
 
 |  | 
|      |      | 
|  | 
	
	
| Týša 
 
  
 Věk: 53
 Založen: 20. 08. 2007
 Příspěvky: 622
 Bydliště: Ústí nad Labem
 
 Motorka: VT 1100C sc 18
 
  
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Mílo, doufám,že jsem tě nějak nenačnul... Jestli to mechanik schválil  ,tak proč ne. Já to hledal v takovým tom velkým servisním manuálu a tam je doporučeno DOT 4. Olej je prima,navíc by měl dle podkladů být schválen i pro hydraulická zdvihátka
     
 Převzato z motorkari.cz(TADY je celý článek)
 
 Nároky na brzdovou kapalinu jsou především v minimální stlačitelnosti a vysokému bodu varu. Při varu kapaliny totiž dochází k uvolňování malých bublinek v celém svém objemu což má za následek špatnou funkci brzd. Plyn má mnohonásobně větší stlačitelnost než kapalina. Teplo vzniká mezi třecími plochami a je snahou odvést jeho velkou část brzdovým kotoučem (děrování pro zvětšení činné plochy) a zamezení přestupu tepla do kapaliny (izolace na destičkách, konstrukce pístků-opěrná plocha je co nejmenší). Kapalina bohužel do sebe dokáže vázat vodu do svého objemu čímž se snižuje bod varu. Brzdové kapaliny jsou děleny normou DOT do tříd podle bodu varu. Kapaliny DOT 3 a DOT 4 jsou vyrobeny na bázi etylenglykolu a jsou mísitelné, kapaliny DOT 5 na bázi silikonu a nelze je použít do systému DOT3(4). Kapaliny DOT 5.1 lze mísit se systémy DOT3(4). Vyšší hodnota DOT odpovídá i vyššímu bodu varu a je nutné používat pouze kapalinu předepsanou výrobcem, případně kapalinu vyšší třídy za předpokladu že je mísitelná s předchozí. Bod varu se rozlišuje jako suchý a mokrý. Suchý bod varu je teplota, při které začne vřít nová 100% kapalina. Mokrý bod varu je při obsahu 3,5% (hmotnostně) vody v kapalině a i když je důležitější tak není běžně udáván na obalech. Body varu kapalin (suchý/mokrý): DOT 3:205/140°C, DOT 4:230/155°C, DOT 5+5.1:260/180°C.
 |  
|  |  |  |  
| _________________
 We’re just passengers. Enjoy the ride.....
 
 |  | 
|      |       | 
|  | 
	
	
| Lazil 
 
  
 Věk: 70
 Založen: 02. 11. 2006
 Příspěvky: 752
 Bydliště: Most
 
 Motorka: VT 1100 C Shadow SC23
 
  
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| Koukám každý je odborník  Já mám originál víčka na nádobkách spojky a brzdy a tam je vyraženo DOT4, samozřejmě že si můžeš dát lepší do svého miláčka   |  
|  |  |  |  
| 
 
 |  | 
|      |       | 
|  | 
	
| Lexani 
   |  | 
|  |  | 
|  | 
	
	
| Jára Cimrman 
 
  
 Věk: 72
 Založen: 29. 04. 2007
 Příspěvky: 2817
 Bydliště: LIPTÁKOV
 
 Motorka: BMW R1100R
 
  
   |  
 
 
| 
| 
 |  
| V době kdy tiskli manual na naše miláčky žádná DOD 5 nebo 5.1 ještě nebyla a podle odborníků nelze pryžové součástky výměnou kapaliny  nijak poškodit nebo snížit jejich životnost takže neřeším a jezdím  M.P. |  
|  |  |  |  
| 
 
 |  | 
|      |      | 
|  | 
	
	
|  |